آرشیو اسفند ماه 1401

مشاوره و وکالت دعاوی ملکی ، خانواده و امور مهاجرت

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق چیست؟

طلاق به معنی پایان شرعی و قانونی ازدواج و جدا شدن زوجین از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می ‌رود.

در واقع طلاق یکی از راه های پایان زندگی مشترک زن و شوهر است. طلاق در فقه یکی از حقوق مرد می باشد، از این رو جزو ایقاعات بوده و یک طرفه از طرف مرد مطرح می شود.

طبق ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی، طلاق مخصوص عقد دائم بوده و زن در عقد موقت با پایان مدت یا بذل آن از سوی شوهر از زوجیت خارج می ‌شود و در عقد موقت برخلاف عقد دائم برای پایان ازدواج موقت نیازی به طی کردن تشریفات طلاق و جاری شدن صیغه طلاق نمی باشد.

وکیل طلاق

طلاق از طرف زن

طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، مرد حق طلاق دارد و هر زمان که بخواهد می تواند با طرح دادخواست طلاق و پرداخت حقوق مالی زوجه، همسر خود را طلاق دهد و برای طلاق دادن زن نیازی به ارائه دلایل موجه برای طلاق ندارد. اما چون زن حق طلاق ندارد، نمی تواند مانند مرد هر زمان که بخواهد از دادگاه خانواده درخواست طلاق نماید و برای طرح دادخواست طلاق باید دلایل موجه و محکمه پسندی داشته باشد تا به درخواست او دادگاه حکم طلاق صادر کند؛ از این رو طلاق از طرف زن با پیچیدگی ها و دشواری هایی همراه است.

عسر و حرج زن و شروط دوازدگانه عقدنامه از مهمترین دلایل طلاق از طرف زن هستند. در طلاق از طرف زن به دلیل عسر و حرج و شروط دوازده گانه عقدنامه در صورت اثبات هر یک از دلایل طلاق به درخواست زن، حکم طلاق صادر می شود.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طبق ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی، در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق نماید و مصادیق عسر و حرج زن در تبصره این ماده بیان شده است.

ترک زندگی خانوادگی توسط مرد، محکومیت زوج به ۵ سال حبس و بیشتر، اعتیاد زیان آور مرد، سوء معاشرت مرد و غیره از جمله مصادیق عسر و حرج زن طبق قانون هستند.

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل طلاق تضمینی با تجربه داری، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در شمال تهران را به شما معرفی می کند.

وکیل طلاق

طلاق زن به دلیل ازدواج مجدد مرد

همان طور که گفته شد زن باید برای اینکه بتواند دادخواست طلاق از طرف زن را به دادگاه ارائه نماید باید دلایل محکمه پسندی داشته باشد. یکی از دلایل موجه زن برای طلاق، ازدواج مجدد مرد است.

طبق بند ۱۲ شروط دوازده گانه عقدنامه اگر زوج همسر دیگری بدون رضایت زوجه اختیار کند یا به تشخیص دادگاه نسبت به همسران خود اجرای عدالت ننماید، برای زن حق طلاق ایجاد می شود و می تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید.

اما این بند دارای ابهاماتی است، اینکه نوع ازدواج دوم را تعیین نکرده است، که این مسئله باعث اختلاف نظر میان قضات گردیده است که به نظر می‌ رسد محدود ساختن حق زوجه به تحقق ازدواج مجدد زوج به طور دائم بر خلاف موازین حقوقی و انصاف قضایی است. همچنین بند ۱۲ مشخص نکرده است که در صورت استفاده زوجه از حق طلاق، آیا زوجه برای طلاق گرفتن باید حقوق مالی خویش را ببخشد یا می ‌تواند تماماً حقوق مالی خود را دریافت کند.

موسسه حقوقی دادآرمان

همچنین طبق ماده ۱۶ قانون حمایت خانواده، مصوب ۱۳۵۳، مرد نمی ‌تواند با داشتن زن، همسر دوم اختیار کند، مگر اینکه دلیل موجهی داشته باشد.

اصل بر این است که مرد با داشتن همسر نمی تواند ازدواج مجدد نماید، مگر در موارد استثنائی که در این صورت مرد می ‌تواند با ارائه دلایل و مستندات  از دادگاه خانوده اجازه ازدواج مجدد بگیرد، بنابراین اگر مرد با داشتن همسر بدون دلیل موجه ازدواج مجدد نماید، زن می تواند به دادگاه خانواده مراجعه کند و به دلیل ازدواج مجدد مرد از دادگاه تقاضای طلاق نماید.

موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در غرب تهران را به شما معرفی می کند تا با دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص دعاوی طلاق بتونی به حقوق خود در طلاق برسی.

وکیل مهریه

رای وحدت رویه ۷۱۶ مورخ ۲۰/۷/۱۳۸۹

نظر به اینکه مطابق ماده ۱۱۰۸ قانون مدنی تمکین از زوج تکلیف قانونی زوجه است، بنابراین در صورتی که بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع و زوج این امر را در دادگاه اثبات و با اخذ اجازه از دادگاه همسر دیگری اختیار نماید، وکالت زوجه از زوج در طلاق که به حکم ماده ۱۱۱۹ قانون مدنی ضمن عقد نکاح شرط و مراتب در سند ازدواج ذیل بند ب شرایط ضمن عقد در ردیف ۱۲ قید گردیده، محقق و قابل اعمال نیست، لذا به نظر اکثریت اعضاء هیأت عمومی دیوان عالی کشور رأی شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان همدان که با این نظر انطباق دارد مورد تأیید است. این رأی طبق ماده۲۷۰ قانون آیین دادرسی دادگاه‌ های عمومی و انقلاب در امور کیفری در موارد مشابه برای شعب دیوان عالی کشور و کلیه دادگاه ‌ها لازم‌ الاتباع است.

طبق رای وحدت رویه ۷۱۶ اگر مردی به دلیل نشوز زن و عدم تمکین وی با اجازه دادگاه ازدواج مجدد بنماید، زن دیگر نمی تواند به استناد بند ۱۲ شروط عقدنامه تقاضای طلاق کند.

وکیل طلاق

دلایل مرد برای ازدواج مجدد

طبق ماده ۱۶ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۵۳، مرد نمی ‌تواند با داشتن زن همسر دوم اختیار کند، مگر در موارد زیر:

* رضایت همسر اول

* عدم قدرت همسر اول به انجام وظایف زناشویی

* عدم تمکین زن از شوهر

* ابتلای زن به جنون یا بیماری‌ های صعب ‌العلاج موضوع بندهای ۵ و ۶ ماده ۸ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۵۳

* محکومیت زن طبق بند ۸ ماده ۸ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۵۳

* ابتلای زن به هر گونه اعتیاد مضر بر اساس بند ۹ ماده ۸

* ترک زندگی خانوادگی از طرف زن

* عقیم بودن زن

* غایب مفقودالاثر شدن زن بر اساس بند ۱۴ ماده ۸

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طبق ماده ۱۷ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۵۳، هرگاه مردی با داشتن همسر بدون کسب اجازه از دادگاه اقدام به ازدواج نماید به حبس جنحه ای از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد، همین مجازات برای عاقد و سردفتر ازدواج و زن جدید که آگاه به ازدواج سابق مرد باشند نیز تعیین می ‌گردد.

برای اینکه از حقوق مالی خود در طلاق مطلع بشی، با موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و از بهترین وکیل طلاق تضمینی در شرق تهران مشاوره رایگان دریافت کن.

وکیل مهریه

دریافت اجازه ازدواج مجدد از دادگاه

اگر مرد بخواهد با داشتن همسر اقدام به ازدواج مجدد نماید و برای ازدواج دوم خود دلیل موجهی داشته باشد باید به دادگاه خانواده مراجعه نماید و دلایل خود را ارائه نماید و در صورتی که دادگاه دلایل وی را موجه بداند اجازه ی ازدواج مجدد برای او صادر می کند.

مراحل دریافت اجازه ازدواج مجدد مرد به ترتیب زیر می باشد:

۱- مرد می ‌تواند با به همراه داشتن دلایل و مستندات و به همراه مدارک شناسایی به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و دادخواست را به طرفیت همسر اول خود تنظیم نماید و خواسته خود را که کسب اجازه ازدواج مجدد از دادگاه درخواست نماید.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

۲- پس از ارجاع به شعبه و رسیدگی، قاضی پرونده پس از اقدامات ضروری و تحقیق از آن و پس از احراز و تشخیص توانایی مالی مرد و اجرای عدالت بین همسران چنانچه دلایل او را قوی بداند به شوهر اجازه ازدواج مجدد می‌ دهد و در صورتی که مرد شرایط مالی مناسبی نداشته باشد و این امر برای دادگاه مشخص شود که مرد نمی‌ تواند هزینه های زندگی دو همسر را پرداخت کند، با دادخواست مرد برای ازدواج مجدد مخالفت می کند.

نکته: سردفتران ازدواج حق ندارند بدون اجازه دادگاه اقدام به ثبت ازدواج مجدد دائم مرد کنند و چنانچه سردفتران بدون دریافت گواهی یا اجازه از دادگاه اقدام به ثبت نمایند به محرومیت از اشتغال به سردفتری محکوم خواهند شد.

وکیل طلاق

وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در خصوص طلاق و دعاوی مربوط به آن است، از این رو می تونی با شماره ی بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران تماس بگیری و مشاوره رایگان دریافت کنی.

وکیل طلاق

ازدواج مجدد مرد در زمان حق حبس مهریه

طبق ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی، زن می تواند تا مهر به او تسلیم نشده است، از انجام وظایفی که در مقابل شوهر دارد خودداری کند؛ مشروط بر این که مهریه او حال باشد.

حق حبس مهریه یعنی، زن می‌ تواند تا وقتی که تمام مهریه به او پرداخت نشده از انجام وظایفی که نسبت به شوهر دارد، خودداری کند. برای اینکه زن بتواند از حق حبس مهریه استفاده کند باید از شوهر تمکین نکرده باشد و مهریه اش حال باشد.

به دلیل اینکه زن در زمانی که از حق حبس مهریه استفاده می کند از مرد تمکین نمی کند مرد می تواند به دادگاه مراجعه کند و از دادگاه به دلیل عدم تمکین زوجه درخواست اجازه ی ازدواج مجدد بنماید و دادگاه نیز به دلیل عسر و حرج مرد، اجازه ی ازدواج مجدد را صادر می کند و در این صورت مرد برای ازدواج مجدد نیازی به اجازه همسر اول ندارد.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در زمینه طلاق، با بهترین وکیل طلاق تضمینی، موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

کلام آخر

وکیل طلاق یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مربوط به طلاق فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین طلاق خصوصا قوانین جدید و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی طلاق آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل طلاق بهترین کسی است که می تواند هر یک از زوجین را برای طلاق و مطالبه ی حقوق آنها در طلاق و پس از آن راهنمایی کند؛ از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره ی حضوری، بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل طلاق را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل آنلاین طلاق بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دعاوی خانواده، با وکیل خانواده آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

قوانین طلاق در ایران

طلاق به معنی پایان شرعی و قانونی ازدواج و جدا شدن زوجین از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می ‌رود.

در واقع طلاق یکی از راه های پایان زندگی مشترک زن و شوهر است. طلاق در فقه یکی از حقوق مرد می باشد، از این رو جزو ایقاعات بوده و یک طرفه از طرف مرد انجام می شود، طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، مرد حق طلاق دارد و می تواند با دلیل موجه یا بدون دلیل زن خود را طلاق دهد.

طبق ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی، طلاق مخصوص عقد دائم بوده و زن در عقد موقت با پایان مدت یا بذل آن از سوی شوهر از زوجیت خارج می ‌شود و در عقد موقت برخلاف عقد دائم برای پایان ازدواج موقت نیازی به طی کردن تشریفات طلاق و جاری شدن صیغه طلاق نمی باشد.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در زمینه طلاق، با بهترین وکیل طلاق تضمینی، موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر.

وکیل طلاق

انواع طلاق براساس درخواست کننده طلاق

در صورتی که زن و مرد بخواهند طلاق بگیرند باید ابتدا برای ثبت دادخواست طلاق اقدام کنند تا درخواست زن یا مرد برای طلاق در دادگاه بررسی شود و سپس دادگاه در این خصوص رأی مقتضی صادر نماید.

براساس اینکه چه کسی تقاضای طلاق دارد و دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده تقدیم می کند، طلاق به دو دسته کلی تقسیم می شود:

۱- طلاق یک طرفه

در طلاق یک طرفه فقط یکی از زوجین تصمیم به طلاق دارد و می خواهد از همسر خود جدا شود، از این رو طلاق یک طرفه به دو دسته تقسیم می شود:

* طلاق از طرف مرد: طبق قوانین طلاق در ایران مرد حق طلاق دارد و می تواند با طرح دادخواست طلاق و پرداخت حقوق مالی زوجه همسر خود را طلاق دهد و برای طلاق دادن همسرش نیازی به ارائه دلیل موجه در دادگاه نمی باشد.

* طلاق از طرف زن: زن حق ندارد، از این رو برای تقدیم دادخواست طلاق به دادگاه خانواده باید دلایل محکمه پسندی برای طلاق داشته باشد و در صورت اثبات دلایل زن برای طلاق در دادگاه به درخواست او حکم طلاق صادر می شود. طلاق از طرف زن به دلیل عسر و حرج و شروط دوازده گانه عقد نامه از مهمترین دلایل طلاق از طرف زن هستند.

وکیل طلاق

۲- طلاق توافقی

در طلاق توافقی زن و شوهر هر دو برای طلاق با هم توافق دارند و می خواهند با طلاق به زندگی مشترک خود پایان دهند. در طلاق توافقی زوجین باید در خصوص مسائل مالی و غیر مالی طلاق مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، استرداد جهیزیه، حضانت فرزند و حق ملاقات با فرزند پس از طلاق، بدون دخالت دادگاه توافق کنند و توافقات خود را مکتوب و امضا شده به دادگاه ارائه نمایند. همچنین امکان تغییر توافقات زوجین در زمان دادرسی و یا اجرا و ثبت طلاق توافقی حتی پس از ثبت طلاق نیز امکانپذیر است و زوجین باید پس از تغییر توافقات طبق آن عمل نمایند.

نکته: در طلاق توافقی تنصیف اموال مرد اجرا نمی شود، چرا که برای اجرای شرط تنصیف باید طلاق از طرف مرد باشد اما در طلاق توافقی زن و مرد هر دو تقاضای طلاق دارند.

وکیل طلاق

انواع طلاق براساس رجوع در طلاق

رجوع پس از طلاق به معنی بازگشت مرد به همسر خود پس از طلاق و ادامه زندگی مشترک در ایام عده طلاق است و با این رجوع ازدواج قبلی با تمام آثاری که داشته، ادامه پیدا می کند و نیازی به جاری شدن نکاح مجدد نمی‌ باشد.

براساس حق رجوع، طلاق به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

طلاق رجعی

 در طلاق رِجعی مرد می ‌تواند تا زمانی که عده طلاق پایان نیافته، بدون نیاز به عقد نکاح جدید به همسر خود رجوع نماید و زندگی مشترک خود را دوباره شروع کنند. در ایام عده طلاق رجعی زوجین از یکدیگر ارث می برند و به زوجه نفقه تعلق می گیرد و زن می تواند در منزل مرد اقامت داشته باشد. همچنین اگر  زن با بذل تمام یا بخشی از مهریه اش طلاق گرفته باشد، در صورتی که در ایام عده طلاق مهریه اش را مطالبه کند، طلاق از حالت بائن خارج و به طلاق رجعی تبدیل می شود.

طلاق بائن (طلاق بدون رجوع)

طلاق بائن به طلاقی گفته می ‌شود که پس از طلاق، رابطه زوجیت به طور کامل بین زن و شوهر از بین می رود و مرد در ایام عده طلاق بائن نمی تواند به همسر سابق خود رجوع کند. انواع طلاق بائن عبارتند از: طلاق زن باکره، طلاق دختر صغیره، طلاق زن یائسه، طلاق خلع، طلاق مبارات، سه طلاقه (طلاق سوم)

برای اینکه از حقوق مالی خود در طلاق مطلع بشی، با موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و از بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران مشاوره رایگان دریافت کن.

وکیل طلاق

شرایط طلاق زوجین با تابعیت متفاوت

ازدواج با اتباع بیگانه از موضوعاتی است که در حقوق بین الملل خصوصی هر کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. طبق ماده ۹۷۶ قانون مدنی هر زن تبعه خارجی که شوهر ایرانی اختیار کند تبعه ایران محسوب می شود و درخواست صدور شناسنامه برای بانوان خارجی دارای شوهر ایرانی پس از انجام تشریفات ثبت ازدواج آنان با زوج ایرانی در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران امکانپذیر خواهد بود.

قانون دولت متبوع شوهر در بیشتر مسائل مربوط به احوال شخصیه بر قانون متبوع زوجه دارای اولویت بوده و در قوانین بیشتر کشورها نیز تابعیت شوهر به زن، در پی ازدواج تحمیل می ‌شود، به همین دلیل موضوع طلاق زن و شوهر را نیز نمی ‌توان مشمول قانون دولت متبوع زن دانست، به طوری که ماده ۹۶۳ قانون مدنی ایران نیز تأیید کننده آن است چنانچه، به موجب این ماده، اگر زن و شوهر تبعه و شهروند یک دولت نباشند، روابط شخصی و مالی بین آنها تابع قوانین دولت متبوع شوهر خواهد بود.

موسسه حقوقی دادآرمان

طبق ماده ۹۸۶ قانون مدنی، زن خارجی که در نتیجه ازدواج، ایرانی محسوب می شود، می تواند بعد از طلاق یا فوت شوهر ایرانی به تابعیت اول خود رجوع نماید، مشروط بر اینکه وزارت امور خارجه را کتبا مطلع کند؛ اما زن خارجی که شوهر او مرده باشد و از شوهر سابق خود فرزند داشته باشد تا رسیدن فرزند به سن ۱۸ سال تمام نمی تواند از این حق استفاده کند.

موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در غرب تهران را به شما معرفی می کند تا با دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص دعاوی طلاق بتونی به حقوق خود در طلاق برسی.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

محل اقامت زوجین با تابعیت متفاوت

در حقوق ایران، علاوه بر اصل وحدت و یکی بودن تابعیت زن و شوهر، وحدت اقامتگاه آنان نیز طبق مواد ۱۰۰۵ و ۱۱۱۴ قانون مدنی نیز پذیرفته شده است. طبق ماده ۱۰۰۵ قانون مدنی، اقامتگاه زن شوهردار همان اقامتگام شوهر استف بنابراین زنی که شوهر او اقامتگاه معلومی ندارد و همچنین زنی که با رضایت شوهر خود و یا با اجازه دادگاه منزل جداگانه اختیار کرده باشد می تواند اقامتگام شخصی نیز داشته باشد.

طبق ماده ۱۱۱۴ قانون مدنی زن باید در منزلی که شوهر تعیین می کند اقامت نماید مگر آنکه اختیار تعیین منزل به زن داده شده باشد.

وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در خصوص طلاق و دعاوی مربوط به آن است، از این رو می تونی با شماره ی بهترین وکیل طلاق تضمینی در شرق تهران تماس بگیری و مشاوره رایگان دریافت کنی.

وکیل مهریه - موسسه حقوقی دادآرمان

حضانت فرزندان زوجین با تابعیت متفاوت

طبق ماده ۹۶۴ قانون مدنی، روابط بین والدین و فرزند، تابع قانون دولت مورد تابعیت پدر است، مگر آنکه نسبت فرزند به مادر مسلم باشد. در صورت وحدت و یکی بودن تابعیت بین ولی و مولی ‌علیه (فرزند)، قانون دولت متبوع آنها حاکم است، لکن در صورت تعداد تابعیت بین آنها و بروز اختلاف در مورد حق حضانت فرزند یا اداره کردن اموال او، موجب بروز اختلاف در قانون و دادگاه حاکم خواهد شد.

طبق ماده ۹۶۵ قانون مدنی، ولایت و سرپرستی قانونی طبق قوانین دولت متبوع مولی ‌علیه (فرزند) خواهد بود. بنابراین، اگر یک فرزند ایرانی، سرپرست خارجی داشته باشد، شیوه‌ ی اجرای حق قانونی ولی طبق قانون دولت ایران که در واقع، همان دولت مورد تابعیت مولی‌ علیه بوده، خواهد بود و ولی خارجی نمی‌ تواند حق ولایت خود را طبق قوانین دولت مورد تابعیت خویش اعمال نماید.

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل طلاق تضمینی با تجربه داری، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در شمال تهران را به شما معرفی می کند.

وکیل طلاق

کلام آخر

وکیل طلاق یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مربوط به طلاق فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین طلاق خصوصا قوانین جدید و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی طلاق آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل طلاق بهترین کسی است که می تواند هر یک از زوجین را برای طلاق و مطالبه ی حقوق آنها در طلاق و پس از آن راهنمایی کند؛ از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره ی حضوری، بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل طلاق را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل آنلاین طلاق بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دعاوی خانواده، با وکیل خانواده آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق غیابی چیست؟

اگر دادخواستی علیه شخصی داده شود و خوانده دعوا که دادخواست علیه او ارائه شده است، ابلاغیه زمان رسیدگی دادگاه را به شخصه تحویل نگرفته باشد؛ یعنی طبق ماده ۶۸ قانون آیین دادرسی مدنی، به او ابلاغ نشده باشد و یا اینکه در جلسات دادگاه حاضر نشود و لایحه نیز نداده باشد در صورت محکوم شدن او، رأی غیابی صادر می‌ شود. در خواسته ی طلاق نیز به همین صورت عمل می ‌شود، اگر در وقت رسیدگی به خوانده (زوج یا زوجه) ابلاغ واقعی نشده باشد و خوانده در دادگاه حاضر نشود و لایحه نداده باشد، در فرض محکومیت، طلاق غیابی است.

طلاق غیابی به دو دسته تقسیم می شود:

* طلاق غیابی از طرف مرد

* طلاق غیابی از طرف زن

برای اینکه از نحوه مطالبه مهریه در طلاق غیابی مطلع بشی، با موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و از بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران مشاوره رایگان دریافت کن.

وکیل طلاق

رأی طلاق غیابی

رأی غیابی رأیی است که خوانده‌ ی دعوی در هیچ یک از جلسات دادگاه حاضر نشده و امکان دفاع نیز پیدا نکرده است و ابلاغ به خوانده ارسال نشده و لایحه یا وکیل معرفی ننموده است؛ در این صورت رأی غیابی است. رأی غیابی تا مدت ۲۰ روز در همان شعبه بدوی (نخستین) قابل اعتراض است که به آن واخواهی گفته می ‌شوند.

همان طور که گفته شد در صورتی که خوانده طلاق که ممکن است زوج یا زوجه باشد، در دادگاه حاضر نشود، وکیل اختیار نکند و لایحه هم نداده باشد، در این صورت رأی طلاق به صورت غیابی صادر می شود که به آن رأی غیابی می گویند.

موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق غیابی از طرف مرد

طبق قوانین طلاق در ایران، مرد حق طلاق دارد و اگر مردی برای طلاق دادن همسرش دادخواست طلاق بدهد، دادگاه به درخواست مرد، رأی طلاق یا همان گواهی عدم امکان سازش را صادر می کند و حضور داشتن یا حضور نداشتن زن در جلسات دادگاه تاثیری در صدور رأی طلاق ندارد. اما اگر زن در جلسات رسیدگی دادگاه حاضر نشود، دادگاه بدون حضور او برای حقوق مالی زوجه و همچنین مسائل غیرمالی طلاق تصمیم گیری می کند و مرد طبق قانون برای اجرای رأی طلاق، ملزم به پرداخت حقوق مالی زوجه می باشد و پس از صدور رأی طلاق غیابی زن می تواند در مدت مقرر از رأی صادر واخواهی نماید.

وکیل طلاق

طلاق غیابی از طرف زن

در طلاق غیابی از طرف زن به این صورت است، زوجه به طرفیت زوج به دادگاه خانواده دادخواست طلاق بدهد و دلیلی موجه و محکمه پسند برای درخواست طلاق خود داشته باشد و زوج علی رغم ابلاغ، در جلسات رسیدگی دادگاه حاضر نشود و لایحه ندهد، رأی طلاق که از سوی دادگاه صادر می شود رأی غیابی است و طلاق غیابی خواهد بود.

وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در خصوص طلاق و دعاوی مربوط به آن است، از این رو می تونی با شماره ی بهترین وکیل طلاق تضمینی در شرق تهران تماس بگیری و مشاوره رایگان دریافت کنی.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق غیابی زن در صورت مفقودالاثر بودن مرد

یکی از مواردی که بر طبق قانون زوجه می تواند از دادگاه درخواست طلاق نماید، مفقودالاثر بودن زوج به مدت ۴ سال است. طبق ماده ۱۰۲۹ قانون مدنی، هرگاه شخصی ۴ سال تمام غایب مفقودالاثر باشد زن او می تواند تقاضای طلاق نماید، در این صورت با رعایت ماده ۱۰۲۳ حاکم او را طلاق می دهد.

همچنین اگر طبق بندهای ۸ و ۱۱ عقدنامه زوج به مدت ۶ مرد منزل را ترک کرده باشد، ترک منزل از موجبات طلاق خواهد بود و اگر مرد در دادگاه حاضر نشود رای طلاق غیابی است.

نکته: اگر زن با داشتن وکالت در طلاق، دادخواست طلاق بدهد و با انتخاب وکیل دادگستری به وکالت از شوهر و بدون حضور او طلاق بگیرد. این طلاق به دلیل حضور وکیل مع الواسطه برای زوج، طلاق غیابی محسوب نمی شود و طلاق توافقی می باشد.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در زمینه طلاق، با بهترین وکیل طلاق تضمینی، موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر.

وکیل طلاق

واخواهی از حکم طلاق غیابی

واخواهی و اعتراض یک حق قانونی برای محکوم علیه (کسی که رأی به ضرر او صادر شده) است. در صورتی که حکم غیابی ابلاغ واقعی به محکوم علیه غایب نشده باشد و وی مدعی عدم اطلاع و آگاهی نداشتن از مفاد رأی صادره باشد، می‌تواند دادخواست واخواهی به دادگاه صادرکننده حکم غیابی تقدیم کند؛ دادگاه موظف است، خارج از نوبت در این مورد رسیدگی کند.

در صورت صدور قرار قبول دادخواست، چنانچه حکم طلاق اجرا نشده باشد، قرار مذکور مانع اجرای حکم خواهد بود و اگر حکم طلاق اجرا شده باشد، دادگاه پس از رسیدگی به دلایل واخواهی چنانچه اعتراض واخواه را وارد تشخیص دهد؛ به دو صورت عمل می‌ شود:

۱- چون حکم به صورت غیابی، اجرا و صیغه طلاق جاری شده و واقعه طلاق در دفتر طلاق ثبت شده است. دادگاه باید ضمن نقض حکم معترض عنه، حکم به ابطال وقوع طلاق غیابی جاری و ثبت شده صادر نماید و حکم صادره نیز باید پس از قطعیت به دفتر طلاق جهت اجرا ارسال شود.

۲- صیغه شرعی طلاق جاری شده و واقعه‌ ی طلاق ثبت شده است؛ لذا دادگاه در صورت نداشتن اعتراض واخواه و صرفاً باید نسبت به نقض دادنامه معترض عنه اقدام کند و ابطال واقعه ی طلاق که رسماً در دفتر طلاق به ثبت رسیده مشروط به دادن دادخواست جداگانه است.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

شرایط ابطال طلاق غیابی

ابطال طلاق غیابی، در صورت وجود یکی از شرایط ابطال طلاق ممکن خواهد بود. شرایط ابطال طلاق عبارتند از:

* نبود قصد و اختیار و عقل، در طلاق دهنده

* جاری شدن صیغه طلاق به الفاظ غلط و الفاظی که دلالت بر طلاق از سوی مرد و قصد آنها ندارد.

* عدم وجود دو شاهد مرد (طبق ماده ۱۱۳۴ قانون مدنی، طلاق باید به صیغه طلاق و در حضور حداقل ۲ نفر مرد عادل که طلاق را بشنوند واقع گردد.)

* به سر بردن زن در حالت نفاس و حیض و جاری شدن صیغه طلاق در زمان عادت ماهیانه و نفاس.

* معلق و مشروط واقع شدن طلاق

موسسه حقوقی دادآرمان

* اجرای صیغه طلاق در زمان طهر مواقعه یعنی پاکی از عادت ماهانه یا نفاسی است که در آن ایام، نزدیکی صورت گرفته باشد. این شرط، فقط در مورد زن یائسه و حامله وجود ندارد، در غیر این دو حالت، زن در فاصله بین پاکی از عادت ماهانه یا نفاس تا زمان جاری شدن صیغه طلاق، نباید با همسر خود، نزدیکی داشته باشد.

* اجرای طلاق در خصوص زنان یائسه ای که کمتر از سه ماه از آخرین نزدیکی آنها با همسرشان می گذرد. چون طلاق زن یائسه، در صورتی صحیح است که از آخرین نزدیکی او با همسرش، حداقل سه ماه گذشته باشد.

موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در غرب تهران را به شما معرفی می کند تا با دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص دعاوی طلاق بتونی به حقوق خود در طلاق برسی.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

نحوه ابطال طلاق غیابی

در صورتی که طلاق غیابی شرایط ابطال را داشته باشد، خواهان باید دادخواست ابطال طلاق غیابی را به دادگاه خانواده تقدیم کند. خواهان باید ابتدا به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند و دادخواست ابطال طلاق غیابی را با پرداخت هزینه دادرسی ثبت کند، پس از آن برای رسیدگی به دادخواست ابطال طلاق در دادگاه خانواده، شعبه و وقت رسیدگی تعیین می شود و به خواهان و خوانده ابلاغ می شود و طرفین دعوی باید در تاریخ مقرر به دادگاه مراجعه کنند و دادگاه با بررسی دلایل خواهان، در صورت احراز شرایط ابطال طلاق غیابی، رای ابطال طلاق را صادر می کند.

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل طلاق تضمینی با تجربه داری، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در شمال تهران را به شما معرفی می کند.

وکیل طلاق

مدارک لازم برای ابطال طلاق غیابی

خواهان ابطال طلاق غیابی باید مدارک زیر را برای ثبت دادخواست ابطال طلاق غیابی ارائه نماید:

* مدارک ثبت نام در سامانه ثنا (برگه ثبت نام و یا نام کاربری و رمز عبور)

* دادخواست تنظیم شده در خصوص ابطال طلاق

* مدارک شناسایی

* سند نکاحیه (عقدنامه) و سند طلاق

* دلایل اثبات وجود شرایط باطل کردن طلاق غیابی، مانند گواهی پزشکی قانونی، استشهادیه کتبی، شهادت شهود یا هر دلیل دیگری که ادعای خواهان را مبنی بر ابطال طلاق غیابی ثابت کند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

کلام آخر

وکیل طلاق یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مربوط به طلاق فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین طلاق خصوصا قوانین جدید و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی طلاق آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل طلاق بهترین کسی است که می تواند هر یک از زوجین را برای طلاق و مطالبه ی حقوق آنها در طلاق و پس از آن راهنمایی کند؛ از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره ی حضوری، بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل طلاق را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل آنلاین طلاق بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دعاوی خانواده، با وکیل خانواده آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق غیابی چیست؟

اگر دادخواستی علیه شخصی داده شود و خوانده دعوا که دادخواست علیه او ارائه شده است، ابلاغیه زمان رسیدگی دادگاه را به شخصه تحویل نگرفته باشد؛ یعنی طبق ماده ۶۸ قانون آیین دادرسی مدنی، به او ابلاغ نشده باشد و یا اینکه در جلسات دادگاه حاضر نشود و لایحه نیز نداده باشد در صورت محکوم شدن او، رأی غیابی صادر می‌ شود. در خواسته ی طلاق نیز به همین صورت عمل می ‌شود، اگر در وقت رسیدگی به خوانده (زوج یا زوجه) ابلاغ واقعی نشده باشد و خوانده در دادگاه حاضر نشود و لایحه نداده باشد، در فرض محکومیت، طلاق غیابی است.

طلاق غیابی به دو دسته تقسیم می شود:

* طلاق غیابی از طرف مرد

* طلاق غیابی از طرف زن

اگر برای مطالبه مهریه در طلاق غیابی نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل طلاق تضمینی با تجربه داری، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در شمال تهران را به شما معرفی می کند.

وکیل طلاق

طلاق غیابی از طرف مرد

طبق قوانین طلاق در ایران، مرد حق طلاق دارد و اگر مردی برای طلاق دادن همسرش دادخواست طلاق بدهد، دادگاه به درخواست مرد، رأی طلاق یا همان گواهی عدم امکان سازش را صادر می کند و حضور داشتن یا حضور نداشتن زن در جلسات دادگاه تاثیری در صدور رأی طلاق ندارد. اما اگر زن در جلسات رسیدگی دادگاه حاضر نشود، دادگاه بدون حضور او برای حقوق مالی زوجه و همچنین مسائل غیرمالی طلاق مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، حضانت فرزند و غیره تصمیم گیری می کند و مرد طبق قانون برای اجرای رأی طلاق، ملزم به پرداخت حقوق مالی زوجه می باشد و پس از صدور رأی طلاق غیابی زن می تواند در مدت مقرر از رأی صادر واخواهی نماید.

جهت دریافت  کلیک کنید!

موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در غرب تهران را به شما معرفی می کند تا با دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص دعاوی طلاق بتونی به حقوق خود در طلاق برسی.

وکیل طلاق

طلاق غیابی از طرف زن

در طلاق غیابی از طرف زن به این صورت است، که زوجه به طرفیت زوج به دادگاه خانواده دادخواست طلاق بدهد و دلیلی موجه و محکمه پسند برای درخواست طلاق خود داشته باشد و زوج علی رغم ابلاغ، در جلسات رسیدگی دادگاه حاضر نشود و لایحه ندهد، رأی طلاق که از سوی دادگاه صادر می شود رأی غیابی است و طلاق غیابی خواهد بود.

همچنین طلاق غیابی از طرف زن به دو صورت مطرح خواهد شد، در صورتی که مرد مفقودالاثر باشد و یا مرد زندگی خانوادگی را به مدت ۶ ماه متوالی یا ۹ ماه متناوب بدون داشتن عذر موجه ترک کرده باشد، که در ادامه به نحوه طلاق زن در صورت غیبت مرد می پردازیم.

برای اینکه از شرایط طلاق زوجه مطلع بشی، با موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و از بهترین وکیل طلاق تضمینی در شرق تهران مشاوره رایگان دریافت کن.

وکیل طلاق

طلاق زن به دلیل غیبت مرد (مفقودالاثر بودن مرد)

همان طور که گفته شد زن حق طلاق ندارد و برای اینکه بتواند درخواست طلاق نماید باید دلایل موجهی برای طلاق داشته باشد. عسر و حرج زوجه و همچنین شروط دوازده گانه عقدنامه از مهمترین دلایل طلاق زن هستند.

غیبت طولانی مرد به طوری که کسی از او خبری نداشته باشد و در واقع مرد مفقوالاثر باشد، یکی از دلایل طلاق زن خواهد بود و زن با طرح دادخواست طلاق و طی کردن پروسه طلاق می تواند از شوهر مفقودالاثر با حکم دادگاه طلاق بگیرد.

طبق ماده ۱۰۱۱ قانون مدنی، غایب مفقودالاثر کسی است که از غیبت او مدت زیادی گذشته باشد و از او هیچ خبری وجود ندارد.

همچنین طبق ماده ۱۰۲۹ قانون مدنی، هرگاه شخصی ۴ سال تمام غایب مفقودالاثر باشد زن او می تواند تقاضای طلاق نماید، در این صورت با رعایت ماده ۱۰۲۳ حاکم او را طلاق می دهد.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

موت فرضی شوهر برای طلاق زن

اگر غیبت شوهر ادامه داشته باشد دادگاه می ‌تواند در شرایطی حکم به مرگ فرضی شخص غایب دهد و مهمترین اثر صدور حکم مرگ آن است که اموال غایب به ‌طور قطعی میان ورثه تقسیم می‌ شود برای این‌ که حکم موت فرضی صادر شود طبق ماده ۱۰۱۹ قانون مدنی باید از تاریخ آخرین خبری که از حیات این شخص رسیده مدت زیادی گذشته باشد.

در صورتی که مرد مفقودالاثر متاهل باشد، چون وضعیت حیات و مرگ او مشخص نیست، وضعیت ازدواج او نیز نامشخص می‌ شود، بنابراین پس ‌از گذشت ۴ سال از غیبت مرد، زن او می ‌تواند درخواست طلاق دهد.

قبل از صدور حکم طلاق، طبق ماده ۱۰۲۳ قانون مدنی باید در یکی از روزنامه‌ های محل زندگی غایب قبل ‌از غیبت و در یکی از روزنامه ‌های کثیرالانتشار ۳ آگهی به ‌طور متوالی به فاصله ۱ ماه از یکدیگر منتشر شود تا کسانی که خبری از شخص غایب دارند اطلاع دهند و در صورتی ‌که از تاریخ انتشار اولین آگهی یک‌ سال بگذرد و خبری از شخص غایب نشده باشد، دادگاه به درخواست زن، حکم طلاق را صادر می کند.

وکیل طلاق

طلاق زن به دلیل غیبت مرد (ترک زندگی خانوادگی)

همچنین اگر طبق بندهای ۸ و ۱۱ عقدنامه زوج به مدت ۶ مرد منزل را ترک کرده باشد، ترک منزل از دلایل طلاق از طرف زن خواهد بود و اگر مرد در دادگاه حاضر نشود رای طلاق غیابی است.

همچنین طبق بند ۱ تبصره ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی، ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه از موجبات عسر و حرج زوجه خواهد بود و زن می تواند با اثبات ترک زندگی خانوادگی از سوی مرد از دادگاه خانواده تقاضای طلاق نماید.

البته طبق قانون اگر غیبت مرد با دلایل موجه مانند اشتغال در شهر دیگر باشد زن نمی تواند به دلیل غیبت مرد درخواست طلاق کند.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در زمینه طلاق، با بهترین وکیل طلاق تضمینی، موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق زن از شوهر غایب به دلیل عسر و حرج

هرگاه شوهر مفقودالاثر باشد، زن می تواند پس از ۴ سال و طی کردن تشریفات قانونی، تقاضای طلاق نماید، اما زن می تواند پیش از پایان ۴ سال نیز به دلیل عسر و حرج مالی و غیر مالی که به دلیل غیبت طولانی مدت شوهر برای او به وجود آمده است، از دادگاه خانواده تقاضای طلاق نماید؛ از این رو طبق ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی، در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق نماید و طبق تبصره این ماده، عسر و حرج زن این گونه تعریف شده است، عسر و حرج زن عبارت است از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه ی زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن برای زوجه مشکل باشد.

وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در خصوص طلاق و دعاوی مربوط به آن است، از این رو می تونی با شماره ی بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران تماس بگیری و مشاوره رایگان دریافت کنی.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

عده زن در طلاق به دلیل غیبت مرد

پس از صدور حکم طلاق به دلیل مفقودالاثر بودن مرد، زن باید عده وفات نگه دارد و ایام عده وفات در این صورت ۴ ماه و ۱۰ روز خواهد بود.

همچنین اگر در مدتی که زن در عده وفات است، شوهر غایب بازگردد، طبق ماده ۱۰۳۰ قانون مدنی، می‌ تواند به همسر خود رجوع کند و زن و مرد به زندگی مشترک خود ادامه دهند، اما در صورتی که بعد از پایان عده وفات، شوهر غایب بازگردد، دیگر نمی ‌تواند رجوع کند و رابطه زوجیت پس از پایان عده کاملا قطع می شود و برای ادامه زندگی مشترک زن و مرد باید دوباره با هم ازدواج کنند.

موسسه حقوقی دادآرمان

با توجه به آنچه گفته شد، چنین نتیجه می گیریم که طلاق زن از شوهر مفقودالاثر طلاق رجعی است.

* نکته: اگر پیش از طلاق زن و یا در زمان عده وفات، حکم موت فرضی شوهر از سوی دادگاه صادر شود، از اموال مرد به زن ارث تعلق می گیرد، اما اگر حکم موت فرضی مرد پس از پایان ایام عده صادر شود به زن ارث تعلق نخواهد گرفت.

با وکالت دادن به وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان می تونی بدون سردرگمی در دادگاه با صرف کمترین وقت و هزینه برای ثبت و پیگیری دادخواست طلاق اقدام کنی

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

کلام آخر

وکیل طلاق یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مربوط به طلاق فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین طلاق خصوصا قوانین جدید و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی طلاق آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل طلاق بهترین کسی است که می تواند هر یک از زوجین را برای طلاق و مطالبه ی حقوق آنها در طلاق و پس از آن راهنمایی کند؛ از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره ی حضوری، بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل طلاق را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل آنلاین طلاق بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دعاوی خانواده، با وکیل خانواده آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق چیست؟

طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جدا شدن زوجین از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می ‌رود.

طبق ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی، طلاق مخصوص عقد دائم بوده و زن در عقد موقت با پایان مدت یا بذل آن از سوی شوهر از زوجیت خارج می ‌شود.

همچنین طلاق جزو ایقاعات است یعنی یک طرفه است و از طرف مرد صورت می گیرد، چرا که طبق قوانین طلاق در ایران مرد حق طلاق دارد و می تواند هر زمان بخواهد همسر خود را طلاق دهد.

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل طلاق تضمینی با تجربه داری، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در شمال تهران را به شما معرفی می کند.

وکیل طلاق

انواع طلاق براساس درخواست کننده طلاق

در صورتی که زن و مرد بخواهند طلاق بگیرند باید ابتدا برای ثبت دادخواست طلاق اقدام کنند تا درخواست زن یا مرد برای طلاق در دادگاه بررسی شود و سپس دادگاه در این خصوص رأی مقتضی صادر نماید.

براساس اینکه چه کسی تقاضای طلاق دارد و دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده تقدیم می کند، طلاق به دو دسته کلی تقسیم می شود:

۱- طلاق یک طرفه: در طلاق یک طرفه فقط یکی از زوجین تصمیم به طلاق دارد و می خواهد از همسر خود جدا شود، از این رو طلاق یک طرفه به دسته طلاق از طرف مرد و طلاق از طرف زن تقسیم می شود.

۲- طلاق توافقی: در طلاق توافقی زن و شوهر هر دو برای طلاق توافق دارند و می خواهند با طلاق به زندگی مشترک خود پایان دهند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق از طرف مرد

طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد حق طلاق دارد و می تواند بدون داشتن هیچ دلیل موجهی زن خود را طلاق دهد. مهمترین شرط طلاق از طرف مرد، پرداخت حقوق مالی زوجه است، یعنی در صورتی که مرد دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده تقدیم کند، دادگاه در خصوص حقوق مالی زوجه که مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، تنصیف اموال زوج و استرداد جهیزیه است، تعیین تکلیف می کند، همچنین دادگاه در مورد مسائل غیرمالی طلاق نیز مانند حضانت فرزند پس از طلاق و حق ملاقات با فرزند تصمیم گیری می کند، سپس رأی طلاق (گواهی عدم امکان سازش) را صادر می کند.

البته در خصوص پرداخت حقوق مالی زوجه باید گفت در صورتی که مرد توانایی پرداخت یکجای مهریه و یا سایر حقوق مالی زوجه را نداشته باشد باید درخواست اعسار نماید و در صورت اعسار او در دادگاه خانواده می تواند طبق حکم اعسار حقوق مالی زوجه را به صورت اقساطی پرداخت نماید.

وکیل مهریه - موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق از طرف زن

همان طور که گفته شد، طبق قانون طلاق در ایران مرد حق طلاق دارد، اما زن حق طلاق ندارد و طرح دادخواست طلاق از طرف زن پیچیده و دشوار است، چرا که زن حق طلاق ندارد و برای اینکه بتواند از شوهر خود طلاق بگیرد، باید دلایل محکمه پسندی به دادگاه ارائه دهد و زن باید دلایل خود را که موجب شده بخواهد از شوهر خود طلاق بگیرد را در دادگاه ثابت کند و پس از اثبات دلایل زن برای طلاق، حکم طلاق صادر می شود.

از دلایلی که برای زن حق طلاق ایجاد می کند، عسر و حرج زن و نیز هر یک از شروط دوازده گانه عقدنامه است.

همچنین زن می تواند با داشتن وکالت در طلاق برای ثبت دادخواست طلاق اقدام نماید. البته در صورتی که زن با استفاده از حق طلاق اقدام به طلاق نماید، طلاق از طرف زن نیست و طلاق توافقی خواهد بود.

یکی دیگر از راه های طرح دادخواست طلاق از طرف زن درخواست طلاق خلع است و زن به دلیل کراهتی که از شوهرش دارد با بذل مهریه اش یا دادن مالی بیشتر از مهریه اش (فدیه) به شوهر از دادگاه درخواست طلاق خلع می نماید.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در خصوص طلاق، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در غرب تهران را به شما معرفی می کند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق توافقی

در طلاق توافقی برخلاف طلاق یک طرفه، زن و شوهر هر دو برای طلاق با هم توافق دارند و برای پایان دادن به زندگی مشترک خود تصمیم به طلاق می گیرند، از این رو دادخواست طلاق توافقی را به دادگاه تقدیم می کنند. در طلاق توافقی زن و مرد بدون دخالت دادگاه در خصوص مسائل مالی و غیرمالی طلاق مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، تنصیف اموال مرد، استرداد جهیزیه، حضانت فرزند و حق ملاقات با فرزند پس از طلاق توافقی (در صورت داشتن فرزند مشترک) توافق می کنند و توافقات خود را به صورت مکتوب که به امضای زوجین رسیده باشد، به دادگاه ارائه می دهند.

در خصوص توافقات زوجین در طلاق توافقی باید به این نکته اشاره کرد که زن و مرد می توانند توافقات خود را هر زمان که بخواهند در مراحل دادرسی و یا هنگام ثبت دادخواست طلاق و حتی پس از ثبت طلاق تغییر دهند و براساس توافقات جدید عمل نمایند.

وکیل طلاق توافقی تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان می تواند شما را در خصوص مراحل طلاق توافقی در سال جدید راهنمایی کند، پس برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیر.

وکیل طلاق

انواع طلاق براساس رجوع در طلاق

رجوع پس از طلاق به معنی بازگشت مرد به همسر خود پس از طلاق و ادامه زندگی مشترک در ایام عده طلاق است و با این رجوع ازدواج قبلی با تمام آثاری که داشته، ادامه پیدا می کند و نیازی به جاری شدن نکاح مجدد نمی‌ باشد.

براساس حق رجوع، طلاق به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

* طلاق رجعی

* طلاق بائن (طلاق بدون رجوع)

وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در خصوص طلاق و دعاوی مربوط به آن است، از این رو می تونی با شماره ی بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران تماس بگیری و مشاوره رایگان دریافت کنی.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق رجعی چیست؟

در طلاق رِجعی مرد می ‌تواند تا زمانی که عده طلاق پایان نیافته، بدون نیاز به عقد نکاح جدید به همسر خود رجوع نماید و زندگی مشترک خود را دوباره شروع کنند. در ایام عده طلاق رجعی زوجین از یکدیگر ارث می برند و به زوجه نفقه تعلق می گیرد و زن می تواند در منزل مرد اقامت داشته باشد.

همچنین در طلاق خلع و مبارات که از انواع طلاق بائن هستند و زن با بذل مهریه اش طلاق می گیرد، در صورتی که زن در ایام عده طلاق مهریه ای را که بخشیده مطالبه نماید طلاق از حالت بائن خارج و به طلاق رجعی تبدیل می شود و مرد می تواند در ایام عده طلاق به زن رجوع کند و زن و مرد دوباره زندگی مشترک خود را شروع کنند.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در زمینه طلاق، با بهترین وکیل طلاق تضمینی، موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق بائن چیست؟

طلاق بائن به طلاقی گفته می ‌شود که پس از طلاق، رابطه زوجیت به طور کامل بین زن و شوهر از بین می رود و مرد در ایام عده طلاق بائن نمی تواند به همسر سابق خود رجوع کند.

در واقع در طلاق بائن، زن در زمان عده به مرد محرم نیست و احکام زوجیت مانند الزام به اطاعت از شوهر، ارث ‌بردن زوجین از یکدیگر، حرمت خروج از منزل بدون اجازه مرد و الزام به پرداخت نفقه زن توسط مرد نیز بر او جاری نمی‌ شود.

نکته: در طلاق بائن، اگر زن باردار باشد، بر مرد واجب است که تا زمان تولد نوزاد، نفقه او را پرداخت نماید.

 

وکیل طلاق

۱۰ نکته مهم در طلاق

نکات زیر شامل خلاصه ای از آرای حقوقی طلاق است که می تواند برای آشنایی شما عزیزان در خصوص دعاوی طلاق مفید باشد.

۱- پیش از آنکه وجود شرایط طلاق مورد استناد زوجه بر دادگاه محرز شود و دادگاه تصمیم به رد یا قبول درخواست طلاق از طرف زوجه بگیرد، باید موضوع را به داوری ارجاع دهد.

۲- اگر زن از شوهر وکالت در طلاق با حق توکیل به غیر داشته باشد و بخواهد از طریق وکیل دادگستری اقدام به اعمال وکالت خویش نماید، وکیل دادگستری باید نام مرد را به عنوان خواهان و نام زن را به عنوان خوانده بنویسد.

۳- در دعوای طلاق از طرف زن اگر زن به اعتیاد مرد استناد کرده باشد، دادگاه باید جهت احراز اعتیاد، مرد را به پزشکی قانونی معرفی کند.

۴- اعلام رضایت در پرونده کیفری ضرب و جرح عمدی زوجه فقط به معنی اصرار نداشتن بر مجازات زوج است و منافاتی با درخواست طلاق به دلیل تخلف ناشی از شروط ضمن عقد نخواهد داشت.

۵- شرط ضمن ‌عقد، تحقق وکالت در طلاق برای زوجه، با اعتیاد زوج به مواد مخدر محقق است و ترک اعتیاد مرد موجب از بین رفتن این شرط نمی باشد.

جهت دریافت مشـاوره رای کلیک کنید!

انواع طلاق بائن عبارتند از:

۱- طلاق زن باکره (زنی که بعد از ازدواج با او آمیزش نشده است.)

۲- طلاق دختر صغیره (طلاق دختری که نُه سالش تمام نشده است.)

۳- طلاق زن یائسه

۴- طلاق خُلع

۵- طلاق مُبارات

۶- طلاق سوم یا سه طلاقه

۷- نوع دیگری از طلاق نیز وجود دارد که طلاق حاکم شرع نام دارد. در این نوع طلاق، حاکم شرع همسر مردی را که نه نفقه او را می ‌پردازد و نه طلاقش می ‌دهد، خود طلاق می ‌دهد.

برای اینکه از شرایط طلاق  زوجه مطلع بشی، با موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و از بهترین وکیل طلاق در شرق تهران مشاوره رایگان دریافت کن.

موسسه حقوقی دادآرمان

۶- شرط عند الاستطاعه بودن مهریه یک شرط ضمن عقد است از این رو تا زمانی اعتبار دارد که عقد نکاح به قوت خود باقی باشد و در مدت ادامه زوجیت این شرط بین زن و شوهر قابل اجرا است و با طلاق از طرف مرد شرط مذکور هیچ اعتباری نخواهد داشت؛ بنابراین در مواردی که زوج درخواست طلاق دارد مکلف است کلیه حقوق مالی زوجه از جمله کل مهریه را هنگام اجرای صیغه طلاق و ثبت آن به زوجه پرداخت نماید.

۷- درخواست طلاق از طرف هر یک از زوجین عذر موجهی بر عدم تمکین نیست.

۸- ضرب و شتم در صورتی از دلایل طلاق از طرف زن محسوب می شود که همراه با سوء رفتار مستمر مرد بوده به گونه ‌ای که زندگی را برای زن غیر قابل تحمل نماید و یک بار ایراد ضرب، زن را در عسر و حرج قرار نمی ‌دهد.

۹- در صورتی که زوج به جهت ارتکاب جرم مزاحمت برای بانوان، غیاباً، به شش ماه حبس محکوم و مهلت واخواهی و تجدیدنظر سپری شده باشد؛ این امر از موارد تخلف بند ۹ شروط ضمن عقد نکاح و تحقق وکالت در طلاق برای زوجه محسوب می‌ شود.

۱۰- باکره ماندن زوجه علی ‌رغم گذشت مدت ‌زمان قابل توجه از زندگی مشترک می ‌تواند از مصادیق عسر و حرج باشد و از دلایل موجه طلاق از طرف زن باشد.

وکیل طلاق

کلام آخر

وکیل طلاق یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مربوط به طلاق فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین طلاق خصوصا قوانین جدید و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی طلاق آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل طلاق بهترین کسی است که می تواند هر یک از زوجین را برای طلاق و مطالبه ی حقوق آنها در طلاق و پس از آن راهنمایی کند؛ از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره ی حضوری، بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل طلاق را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل آنلاین طلاق بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دعاوی خانواده، با وکیل خانواده آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

نکاح دائم و موقت

برای اینکه زن و مرد بتوانند به صورت شرعی و قانونی زندگی مشترک خود را آغاز کنند باید صیغه عقد نکاح جاری شود تا بین زن و مرد علقه زوجیت پدید آید. با جاری شدن خطبه عقد بین زن و مرد آنها به هم محرم می شوند و ازدواج آنها رسمی و قانونی می گردد.

عقد نکاح یا عقد ازدواج به دو دسته ازدواج دائم و ازدواج موقت (صیغه) تقسیم می شود.

عقد دائم برای مدت و زمان معینی تعیین نمی شود و تا پایان عمر طرفین جاری می شود و طبق قوانین طلاق در ایران، عقد دائم با طلاق یا فسخ نکاح منحل می شود. (ماده ۱۱۲۰ قانون مدنی)

اما عقد موقت برخلاف عقد دائم دارای مدت معینی است که مدت زمان آن طبق توافق بین زن و مرد تعیین می شود و با پایان مدت و یا بذل مدت از سوی مرد عقد موقت پایان می یابد.

همچنین از شرایط نکاح تعیین مهریه است، چنانچه در عقد دائم در زمان عقد، زن و مرد مهریه ‌ای تعیین نکرده باشند، عقد صحیح است و طرفین می‌ توانند بعد از ازدواج در مورد مهریه توافق کنند؛ اما در عقد موقت (صیغه)، تعیین مهریه شرط لازم و ضروری برای صحت عقد می ‌باشد و عدم تعیین مهریه و مدت زمان عقد موقت موجب بطلان عقد می‌ شود.

نکته: ثبت ازدواج دائم از نظر قانونی الزامی است اما ثبت ازدواج موقت جز در مواردی که در قانون به آن اشاره شده است الزامی نیست

برای اینکه در مورد تفاوت ازدواج دائم و موقت بیشتر بدونی کلیک کن.

وکیل طلاق

موارد بطلان نکاح چیست؟

بطلان نکاح زمانی واقع می شود که نکاح شرایط لازم برای صحت را نداشته باشد در این صورت نکاح باطل محسوب می شود و هر یک از زوجین می تواند با مراجعه به دادگاه خانواده تقاضای بطلان نکاح را بنماید و زوجین بدون تشریفات طلاق از یکدیگر جدا شوند و به این ترتیب عقد نکاح باطل شده و رابطه زوجیت بین زن و شوهر به پایان می رسد.

جهت دریافت مشـاوره رایگان کلیک کنید!

مواردی که موجب بطلان نکاح می شوند عبارتند از:

۱- ازدواج با محارم

۲- ازدواج با زن شوهردار

۳- داشتن ۴ همسر دائمی

۴- ازدواج مرد با همسر سه طلاقه

۵- ازدواج زن مسلمان با مرد غیر مسلمان

۶- ازدواج با زن در ایام عده (عده طلاق، وفات، فسخ نکاح)

۷- ازدواج با همسر سابق که با نه طلاق که شش عدد آن رجعی باشد مطلقه شده باشد (حرام موبد)

۸- نکاح معلق

۹- ازدواج با دو خواهر

۱۰- شخص نامعلوم

۱۱- طبق ماده ۱۰۵۳ قانون مدنی عقد در حال احرام باطل است و با علم به حرمت، موجب حرمت ابدی است.

۱۳- دختر باکره بدون اذن ولی یا دادگاه خانواده به شرط عدم تنفیذ ولی یا در صورتی که نکاح توسط دادگاه به مصلحت زوجه تشخیص داده نشود.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

ازدواج با محارم

ازدواج با محارم (نسبی، سببی، رضاعی) ممنوع و موجب ابطال نکاح می شود. طبق ماده ۱۰۴۵ قانون مدنی، نکاح با محارم نسبی مانند پدر، مادر، خواهر، برادر، عمو، عمه، خاله، دایی و… ممنوع است.

* همچنین طبق ماده ۱۰۴۶ قانون مدنی، قرابت رضاعی از نظر حرمت نکاح در حکم قرابت نسبی است. هرگاه نوزاد شیر هر زنی غیر از مادر خود را بخورد، کودک به آن زن و بستگان او محرم می شود که آن را محرم رضاعی یا شیری می نامند.

* طبق ماده ۱۰۴۷ قانون مدنی، نیز نکاح با محارم سببی ممنوع است و موجب بطلان نکاح می شود. محارم سببی به واسطه ازدواج به وجود می آید که بعضی از آنها برای همیشه ممنوع و باعث بطلان نکاح می شود. مانند ازدواج بین داماد و مادر زن و یا ازدواج بین پسر و همسر پدر.

موسسه حقوقی دادآرمان

* طبق ماده ۱۰۴۸ قانون مدنی، مرد نمی تواند همزمان با دو خواهر ازدواج کند، خواه ازدواج دائم باشد یا موقت.

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل طلاق تضمینی با تجربه داری، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در شمال تهران را به شما معرفی می کند.

وکیل طلاق

ازدواج با زن شوهردار

همان طور که گفته شد، ازدواج با زن شوهردار یکی از موارد بطلان ازدواج، است. ازدواج با زن شوهردار طبق موازین قانونی باطل است و موجب حرمت ابدی می شود. چند شوهری طبق قانون و شریعت به هیچ عنوان جایز نیست و امکان اینکه موجب حرمت ازدواج با زن یا مرد دوم گردد وجود دارد.

طبق ماده ۱۰۵۰ قانون مدنی، هر کس زن شوهردار را با علم به وجود علقه زوجیت و حرمت نکاح و یا زنی را که در عده طلاق و یا در عده وفات است با علم به عده و حرمت نکاح برای خود عقد کند عقد باطل و آن زن مطلقا بر آن شخص حرام ابدی می شود.

همچنین طبق ماده ۱۰۵۴ قانون مدنی، زنا با زن شوهردار یا زنی که در عده رجعیه است موجب حرمت ابدی می شود.

موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در غرب تهران را به شما معرفی می کند تا با دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص دعاوی طلاق بتونی به حقوق خود در طلاق برسی.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

ازدواج زن مسلمان با مرد غیرمسلمان

طبق قانون ماده ۱۰۵۹ قانون مدنی، ازدواج زن مسلمان با مرد غیر مسلمان جایز نیست و موجب ابطال نکاح می شود. اما ازدواج مرد مسلمان با زن غیر مسلمان که از اهل کتاب (مسیحی و یهودی) باشند جایز است البته مرد مسلمان نمی تواند زن غیر مسلمان از اهل کتاب را به عقد دائم خود درآورد و تنها عقد موقت با زن غیرمسلمان جایز است.

وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در خصوص طلاق و دعاوی مربوط به آن است، از این رو می تونی با شماره ی بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران تماس بگیری و مشاوره رایگان دریافت کنی.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

ازدواج مرد با سه طلاقه

از دیگر موانع نکاح که موجب بطلاق نکاح می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- طبق ماده ۱۰۵۷ قانون مدنی، زنی که سه مرتبه متوالی زوجه یک نفر بوده و مطلقه شده بر آن مرد حرام می شود، مگر اینکه به عقد دائم به زوجیت مردی دیگری (محلل) ‌درآمده و پس از وقوع نزدیکی با او به واسطه طلاق یا فسخ یا فوت فراق حاصل شده باشد.

۲- همچنین طبق ماده ۱۰۵۸ قانون مدنی، زن هر شخصی که به نه طلاق که شش تای آنها عدی است مطلقه شده باشد بر آن شخص حرام موبد می شود.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در زمینه طلاق، با بهترین وکیل طلاق تضمینی، موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

نکاح معلق

تعلیق در عقد نکاح به معنی ایجاد عقد نکاح و معلق نمودن اثر کامل آن به وقوع شرط یا امری می باشد. تعلیق در عقد نکاح جایز نیست و موجب بطلان نکاح می شود. به دلیل اینکه رابطه زوجیت بین زن و مرد باید از همان ابتدا قطعی و روشن باشد، از این رو تعلیق در ازدواج با هدف استحکام رابطه زناشویی و روشن بودن وضع زوجین از آغاز امر سازگاری ندارد و سبب بطلان عقد نکاح خواهد بود و معلق نمودن نکاح و رابطه زوجیت میان زن و مرد طبق قانون امکانپذیر نخواهد بود.

در مورد معلق نمودن ازدواج به شرایط صحت عقد نکاح دو نظریه وجود دارد، عده ای آن را موجب بی اعتباری ازدواج دانسته و عده ای تعلیق را موجب بطلان عقد نکاح نمی دانند.

برای اینکه از حقوق مالی خود در طلاق مطلع بشی، با موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و از بهترین وکیل طلاق تضمینی در شرق تهران مشاوره رایگان دریافت کن.

وکیل طلاق

مهریه در بطلان نکاح

یکی از سوالاتی که در خصوص بطلان نکاح مطرح می شود این است که در صورت بطلان نکاح آیا به زن مهریه تعلق می گیرد؟

در پاسخ به این سوال گفت، در صورتی که حکم به ابطال ازدواج صادر شود به دلیل اینکه این حکم از احکام اعلامی می باشد نیازی به صدور اجرائیه نیست. با ابطال ازدواج به زن مهریه تعلق نمی گیرد حتی اگر رابطه نزدیکی بین زن و شوهر انجام شده باشد. حتی اگر مرد مهریه را پرداخت کرده باشد، می تواند مهریه را از زن پس بگیرد، مگر اینکه، زن به بطلان عقد نکاح جاهل بوده باشد و بین زن و مرد نزدیکی صورت گرفته باشد که در این صورت زن مستحق دریافت مهرالمثل و ارش البکاره خواهد بود.

وکیل مهریه

کلام آخر

وکیل طلاق یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مربوط به طلاق فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین طلاق خصوصا قوانین جدید و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی طلاق آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل طلاق بهترین کسی است که می تواند هر یک از زوجین را برای طلاق و مطالبه ی حقوق آنها در طلاق و پس از آن راهنمایی کند؛ از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره ی حضوری، بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل طلاق را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل آنلاین طلاق بهره مند شوید.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

توافق والدین برای خروج فرزند از کشور

پس از طلاق زوجین، خروج فرزندان از کشور توسط یکی از والدین ممکن است یکی از مسائل پیچیده و سخت پس از طلاق باشد. در بسیاری از موارد، خروج فرزند از کشور پس از طلاق نیاز به موافقت دادگاه دارد و ممکن است برای والدین دردسرساز باشد.

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه شود، توافق نامه طلاق است. در بسیاری از توافق نامه‌ ها، شرایطی در مورد خروج فرزندان از کشور پس از طلاق توسط یکی از والدین وجود دارد. به طور مثال، برخی توافق نامه ‌ها می ‌توانند شرایطی را در مورد مقدار زمانی که فرزند می ‌تواند در خارج از کشور اقامت داشته باشد، تعیین کنند. در برخی موارد، شاید نیاز باشد توافق نامه را اصلاح کنند تا به این نیازهای خاص پاسخ دهد.

اما در صورتی که توافق نامه طلاق وجود نداشته باشد و والدین برای خروج فرزند از کشور پس از طلاق با یکدیگر توافق نداشته باشند باید به دادگاه خانواده مراجعه کنند تا در خصوص خروج فرزند از کشور توسط دادگاه تصمیم گیری شود. دادگاه ممکن است شرایط خاصی در مورد خروج فرزند از کشور تعیین کند که شامل مدت زمان اقامت در خارج کشور، محل اقامت و یا محدودیت‌ های دیگری باشد.

جهت دریافت مشـا کلیک کنید!

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل طلاق تضمینی با تجربه داری، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در شمال تهران را به شما معرفی می کند.

وکیل طلاق

آیا خروج فرزند از کشور پس از طلاق امکانپذیر است؟

پس از طلاق زن و شوهر و تعیین حضانت فرزند آیا خروج فرزند از کشور بدون رضایت طرف دیگر که حضانت فرزند را ندارد امکا‌نپذیر است؟

هر کدام از پدر و مادر که حضانت کودک را بر عهده دارد نمی‌ تواند فرزند را بدون رضایت والد دیگر (پدر یا مادر) از کشور خارج کند و یا این که فرزند را به شهر دیگری ببرد که ملاقات طرف دیگر تحت تأثیر قرار گیرد.

طبق ماده ۴۲ قانون حمایت خانواده، فرزند صغیر (فرزند زیر ۱۸ سال) و مجنون را نمی ‌توان بدون رضایت ولی (پدر و جد پدری)، قیم و سرپرست، مادر یا شخصی که حضانت آنان به او واگذار شده است از محل اقامت تعیین شده بین طرفین یا محل اقامت قبل از وقوع طلاق به محل دیگر یا خارج از کشور فرستاد، مگر اینکه دادگاه آن را به مصلحت کودک (یا مجنون) بداند و با در نظر گرفتن حق ملاقات اشخاص ذی‌‌ حق این امر را اجازه دهد. دادگاه در صورت موافقت با خارج کردن فرزند از کشور، بنابر درخواست ذینفع، برای تضمین بازگرداندن کودک تأمین مناسبی دریافت می کند.

موسسه حقوقی دادآرمان

موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در غرب تهران را به شما معرفی می کند تا با دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص دعاوی طلاق بتونی به حقوق خود در طلاق برسی.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

خروج فرزند از کشور توسط یکی از والدین

یکی از مسائلی که در زمان رسیدگی به پرونده طلاق توسط دادگاه خانواده در خصوص آن تعیین تکلیف می شود حضانت و حق ملاقات با فرزند پس از طلاق است.

طبق قانون، حضانت فرزند دختر و پسر تا ۷ سالگی با مادر و پس از آن تا سن بلوغ شرعی با پدر خواهد بود و با رسیدن فرزند به سن بلوغ شرعی که برای دختران ۹ سال تمام قمری و پسران ۱۵ سال تمام قمری است و فرزند خودش می تواند در مورد اینکه با کدام یک از والدینش زندگی کند تصمیم گیری نماید.

در این صورت طبق رای دادگاه حضانت فرزند پس از طلاق به یکی از والدین سپرده می شود و والد دیگر که حضانت فرزند را برعهده ندارد می تواند از حق ملاقات فرزند پس از طلاق استفاده نماید.

جهت دریافت مش کلیک کنید!

در این صورت برای خروج فرزند از کشور دو حالت متصور است:

۱- اگر حضانت پس از طلاق با مادر باشد

اگر حضانت فرزند پس از طلاق با مادر باشد بدیهی است که بر اساس ماده ۱۸ قانون گذرنامه برای اشخاص زیر ۱۸ سال تمام اجازه ولی قهری (پدر و جدپدری) برای خروج از کشور نیاز است و داشتن حضانت فرزند برای مادر به این منزله نیست که او می ‌تواند فرزند را از کشور خارج کند.

۲- اگر حضانت پس از طلاق با پدر باشد

اگر پس از طلاق حضانت فرزند با پدر باشد، اگر چه او می ‌تواند برای فرزند گذرنامه بگیرد، ولی مادر که پس از طلاق حق ملاقات با فرزند را دارد، می‌ تواند با درخواست به اداره گذرنامه از خروج فرزند از کشور جلوگیری کند.

وکیل طلاق

تاثیر سن فرزند در خروج از کشور پس از طلاق

یکی دیگر از موضوعاتی که در مورد خروج کودک از کشور توسط یکی از والدین پس از طلاق مورد توجه است، سن فرزند در خروج از کشور توسط یکی از والدین است. از این رو یکی از سوالاتی که در این خصوص مطرح می شود این است که آیا با توجه به ماده ۴۲ قانون حمایت از خانواده در مورد فرزندان بالاتر از سن بلوغ تا سن ۱۸سالگی قانون گذرنامه در مورد خروج از کشور حاکم است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، در مورد فرزندانی که به سن بلوغ شرعی رسیده‌ اند ولی هنوز به سن رشد یعنی ۱۸ سال تمام نرسیده ‌اند، مقررات قانون گذرنامه حاکمیت دارد.

جهت دریافت  کلیک کنید!

وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در خصوص طلاق و دعاوی مربوط به آن است، از این رو می تونی با شماره ی بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران تماس بگیری و مشاوره رایگان دریافت کنی.

وکیل طلاق

صدور تأمین در مورد خروج فرزند از کشور

صدور قرار تأمین خواسته یکی از مهترین قرارهای تأمینی است که دادگاه خانواده بنا به درخواست ذینفع و در صورت تحقق شرایط و مطابقت آن با موارد محاسبه شده در قانون، قرار تأمین را صادر می‌ کند و به آن ترتیب اثر می‌ دهد.

در نتیجه‌ آن مالی متعلق به طرف مقابل دعوی را تا صدور رأی قطعی توقیف می‌ کند، تا اگر خوانده که متعهد به انجام عملی است، از انجام آن خودداری کرد به وسیله‌ اموال توقیف شده حقوق خود را بگیرد و از محل آن خسارات وارده جبران شود.

اگر مصلحت فرزند پس از طلاق به جهت خروج از کشور برای دادگاه خانواده محرز گردد، می ‌تواند ضمن صدور مجوز برای خروج فرزند از کشور، در صورتی که ذینفع یعنی یکی از والدین که حق ملاقات با فرزند پس از طلاق را دارد درخواست نماید، تأمینی مناسب جهت بازگشت فرزند به کشور، از ولی و یا سرپرست او دریافت شود.

برای اینکه از حقوق مالی خود در طلاق مطلع بشی، با موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و از بهترین وکیل طلاق تضمینی در شرق تهران مشاوره رایگان دریافت کن.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

دستور موقت در مورد خروج فرزند از کشور

در صورتی که دلایل خواهان برای صدور دستور موقت موجه و محکمه پسند باشد، در نتیجه دادگاه خانواده اقدام به صدور آن می‌ کند که بعد از آن ممکن است بر اساس انجام فعل یا ترک فعل و توقیف مالی باشد.

خروج فرزند از کشور توسط ولی قانونی او در صورتی که اشخاص ذینفع حق ملاقات او را داشته باشند، باید با حکم و اجازه‌ دادگاه و رضایت آنها باشد، در غیر این صورت هرگاه ولی فرزند بدون مجوز دادگاه و یا تسلیم تأمین به دادگاه اقدام به خروج فرزند از کشور نماید. در این صورت ذینفع می ‌تواند با دریافت دستور موقت از دادگاه، مانع خروج فرزند از کشور شود تا در این مورد دادگاه تصمیم‌ گیری نموده و رأی مقتضی صادر کند.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در زمینه طلاق، با بهترین وکیل طلاق تضمینی، موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

کلام آخر

وکیل طلاق یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مربوط به طلاق فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین طلاق خصوصا قوانین جدید و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی طلاق آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل طلاق، بهترین کسی است که می تواند هر یک از زوجین را برای طلاق و مطالبه ی حقوق آنها در طلاق و پس از آن راهنمایی کند؛ از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره ی حضوری، بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل طلاق را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل آنلاین طلاق بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دعاوی خانواده، با وکیل خانواده آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –