آرشیو اردیبهشت ماه 1402

مشاوره و وکالت دعاوی ملکی ، خانواده و امور مهاجرت

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

موسسه حقوقی دادآرمان

برای اینکه بتونی بدون نگرانی و سردرگمی در دادگاه خانواده دادخواست طلاق خود را مطرح کنی و به حق و حقوق خود در طلاق برسی باید با یک وکیل طلاق با تجربه که به قوانین طلاق خصوصا قوانین جدید و رویه دادگاه خانواده در رسیدگی به پرونده های طلاق آگاهی دارد مشورت کنی، از این رو موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق در شمال تهران را به شما معرفی می کند تا با استفاده از دانش و تجربه او برای مطالبه حقوق مالی خود در طلاق اقدام کنید و بهترین نتیجه رو بگیرید.

بهترین وکیل طلاق در شمال تهران

وکیل طلاق در شمال تهران، وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مربوط به طلاق مانند انواع طلاق ها، مطالبه نفقه، مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت، تنصیف اموال زوج در طلاق، حضانت فرزند، حق ملاقات با فرزند پس از طلاق، استرداد جهیزیه، ابطال طلاق، الزام به تمکین زوجه، بطلان نکاح، اثبات نسب و… فعالیت دارد و قبول وکالت می نماید. از این رو تجربه بسیاری در خصوص حل و فصل دعاوی طلاق و پیگیری پرونده های طلاق در دادگاه خانواده دارد.

طرح دادخواست طلاق و سایر دعاوی مرتبط با آن و پیگیری پرونده در دادگاه خانواده نیازمند دانش و اطلاعات حقوقی و تجربه در این زمینه است، از این رو افرادی که تصمیم به طرح دادخواست طلاق دارند نمی توانند در دادگاه به درستی از حق و حقوق خود دفاع کنند، بنابراین ممکن است موجب تضییع حقوق خود شوند و به حق خود نرسند، اما وکیل طلاق در شمال تهران با کلیه قوانین طلاق در ایران به ویژه قوانین جدید و رویه دادگاه های خانواده در رسیدگی به پرونده های طلاق آگاهی کامل دارد، از این رو وکیل طلاق تنها کسی است که می تواند شما را در این زمینه یاری کند تا بتوانید به حق و حقوق خود برسید.

اگر از حقوق مالی خود در طلاق آگاه نیستی، بهتره با یک وکیل طلاق با تجربه و کاردان در این زمینه مشورت کنی، از این رو موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق در شمال تهران را به شما معرفی می کند.

قانون طلاق در ایران

طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جدا شدن زوجین از یکدیگر است و رابطه زوجیت بین زن و شوهر پس از طلاق کاملا از بین می رود و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته، پس از طلاق از میان می ‌رود.

طبق قانون طلاق در ایران، طلاق جزو ایقاعات است، چون یک طرفه بوده و تنها از سوی مرد انجام می ‌شود. طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد حق طلاق دارد و می تواند هر زمان که بخواهد همسر خود را حتی بدون داشتن دلیل موجه طلاق دهد، اما زن حق طلاق ندارد و نمی تواند بدون داشتن دلیل محکمه پسند برای طلاق اقدام کند.

طبق ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی، طلاق تنها مخصوص عقد دائم بوده و زن در عقد موقت (صیغه) با پایان مدت یا بذل آن از سوی شوهر از زوجیت خارج می ‌شود و برای پایان رابطه زوجیت بین زن و شوهر نیازی به طلاق نیست.

اینستاگرام طلاق موسسه حقوقی دادآرمان

هر سوالی در مورد انواع طلاق (طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن، طلاق غیابی، طلاق توافقی) داری با وکیل طلاق در غرب تهران تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

انواع طلاق براساس رجوع

رجوع در طلاق به معنی بازگشت مرد به همسر خود پس از طلاق و ادامه زندگی مشترک در ایام عده طلاق است و با این رجوع ازدواج قبلی با تمام آثاری که داشته، ادامه پیدا می کند و نیازی به جاری شدن نکاح مجدد نمی‌ باشد.

براساس رجوع طلاق به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

طلاق بائن: طلاق بائن به طلاقی گفته می ‌شود که پس از طلاق، رابطه زوجیت به طور کامل بین زن و شوهر از بین می رود و مرد در ایام عده طلاق بائن نمی تواند به همسر سابق خود رجوع کند.

طلاق رجعی: در طلاق رِجعی مرد می ‌تواند تا زمانی که عده زن پایان نیافته، بدون نیاز به عقد نکاح جدید به همسر خود رجوع نماید و زندگی مشترک خود را دوباره شروع کنند و ازدواج قبلی با تمام آثاری که دارد پا بر جا است. در طلاق رجعی رابطه زوجیت زن و شوهر به طور کامل قطع نمی شود و در ایام عده طلاق زوجین از یکدیگر ارث می برند و نفقه زن نیز بر عهده مرد خواهد بود و زن می تواند در منزل مرد اقامت داشته باشد.

وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در خصوص طلاق و دعاوی مربوط به آن است، از این رو می تونی با شماره ی بهترین وکیل طلاق در شرق تهران تماس بگیری و مشاوره رایگان دریافت کنی.

انواع طلاق براساس درخواست کننده طلاق

براساس اینکه چه کسی تصمیم به طلاق دارد و دادخواست طلاق را به دادگاه تقدیم می کند، طلاق به دو دسته تقسیم می شود:

طلاق یک طرفه: طلاق یک طرفه طلاقی است که فقط از طرف یکی از زوجین مطرح می شود و تنها یکی از زوجین تصمیم به طلاق دارد، از این رو دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده تقدیم می کند. طلاق یک طرفه ممکن است از طرف زن یا مرد مطرح شود. در واقع طلاق یک طرفه به دو دسته طلاق از طرف مرد و طلاق از طرف زن تقسیم می شود.

طلاق توافقی: در طلاق توافقی برخلاف طلاق یک طرفه، زن و شوهر هر دو برای طلاق با هم توافق دارند و برای پایان دادن به زندگی مشترک خود تصمیم به طلاق می گیرند، از این رو دادخواست طلاق توافقی را به دادگاه تقدیم می کنند. در طلاق توافقی زن و مرد بدون دخالت دادگاه در خصوص مسائل مالی و غیرمالی طلاق مانند مهریه، نفقه، استرداد جهیزیه، حضانت فرزند و حق ملاقات با فرزند پس از طلاق توافق می کنند و توافقات خود را به صورت مکتوب به دادگاه ارائه می دهند.

مشاوره واتساپ موسسه حقوقی دادآرمان

وظیفه وکیل طلاق در شمال تهران

مهمترین وظایف وکیل طلاق در شمال تهران برای راهنمایی موکلین عبارتند از:

* در ابتدا وکیل طلاق افراد را در خصوص انواع طلاق و حق و حقوق آنها در طلاق راهنمایی و مشاوره می نماید تا افراد بدانند با توجه به شرایط خود چگونه باید برای طرح دادخواست طلاق اقدام کنند و چه حقوقی دارند.

* قبول وکالت برای ثبت دادخواست طلاق در دفتر الکترونیک قضایی و پیگیری پرونده در دادگاه خانواده و حضور در دادگاه از طرف زوجین و دفاع از حقوق آنها

* کمک به جمع آوری اسناد و مدارک لازم برای اثبات ادعای زوجین برای طلاق خصوصا در طلاق از طرف زن که زوجه برای طلاق باید دلایل محکمه پسندی داشته باشد و بتواند دلایل خود را در دادگاه اثبات کند.

* وکیل طلاق در شمال تهران با دانش و تجربه ای که دارد، می تواند موجب تسریع روند رسیدگی به پرونده شود و از اطاله دادرسی و طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده طلاق جلوگیری کند.

* وکیل طلاق با کمک تخصص و دانش خود بهترین راهکارها را برای حصول نتیجه مطلوب ارائه می دهد، از این رو امکان موفقیت در پرونده طلاق افزایش می یابد.

مزایای وکالت دادن به وکیل طلاق در شمال تهران

به دلیل پیچیدگی های قوانین طلاق در ایران خصوصا در طلاق از طرف زن و حقوقی که به زوجین در هنگام طلاق تعلق می گیرد، زوجین پیش از هر اقدامی برای طلاق و یا مطالبه سایر حقوق خود در طلاق باید حتما با یک وکیل طلاق با تجربه مشورت کنند.

از آنجایی که افراد از دانش کافی برای دفاع از حقوق خود در طلاق و پیگیری پرونده خود و روند رسیدگی پرونده طلاق در دادگاه برخوردار نیستند، می توانند با وکالت دادن به وکیل طلاق در شمال تهران از مزایای حضور یک وکیل با تجربه در پرونده طلاق استفاده کنند. با حضور وکیل طلاق در پرونده دیگر نیازی نیست که موکلین شخصا برای ثبت دادخواست، ارائه مدارک و پیگیری پرونده، به مراجع قضایی مراجعه کنند و به این ترتیب در وقت آنها نیز صرفه جویی می شود و می توانند با خیال راحت و آرامش خاطر به وکیل طلاق اعتماد کنند و پیگیری پرونده خود را به او واگذار کنند و وکیل طلاق با پیشنهاد بهترین راهکارها احتمال موفقیت در طلاق را افزایش می دهد.

بهترین وکیل طلاق موسسه حقوقی دادآرمان

موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در شمال تهران را به شما معرفی می کند تا بتونی بدون سردرگمی در دادگاه خانواده و در کوتاهترین زمان ممکن به حق و حقوق خود در طلاق برسی.

کلام آخر

بهترین راهکار برای ثبت دادخواست طلاق و پیگیری پرونده وکالت دادن به یک وکیل طلاق تضمینی است. وکیل طلاق می تواند با استفاده از دانش و تجربه خود در خصوص دعاوی طلاق، برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده طلاق در دادگاه خانواده بدون اتلاف وقت و هزینه اقدام کند و شما می توانید با وکالت دادن به وکیل طلاق تهران و اعتماد به او بدون نگرانی به حق و حقوق خود در طلاق برسید.

همچنین می توانید در صورتی که وقت کافی برای مشاوره حضوری و مراجعه به دفتر وکیل طلاق ندارید با وکیل آنلاین طلاق موسسه حقوقی دادآرمان تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

هر سوالی در مورد طرح دادخواست طلاق و دعاوی مربوط به طلاق داری، با موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و از بهترین وکیل طلاق در غرب تهران مشاوره رایگان دریافت کن تا بهترین نتیجه رو ببینی.

وکیل طلاق

وکیل طلاق در غرب تهران یک وکیل پایه یک دادگستری است که می تواند در کلیه زمینه های قضایی اعم از حقوقی و کیفری فعالیت نماید؛ اما وکیل طلاق به طور تخصصی تنها در زمینه دعاوی مربوط به طلاق مانند انواع طلاق ها (طلاق توافقی، طلاق از طرف زن، طلاق از طرف مرد، طلاق غیابی)، مطالبه نفقه، مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت، تنصیف اموال زوج در طلاق، حضانت فرزند، حق ملاقات با فرزند پس از طلاق، استرداد جهیزیه، الزام به تمکین زوجه و… فعالیت دارد و قبول وکالت می نماید، از این رو تجربه بسیاری در خصوص حل و فصل دعاوی طلاق و پیگیری پرونده های طلاق در دادگاه خانواده دارد.

وکیل طلاق در غرب تهران با کلیه قوانین طلاق در ایران به ویژه قوانین جدید و رویه دادگاه های خانواده در رسیدگی به پرونده های طلاق آگاهی کامل دارد، از این رو وکیل طلاق بهترین کسی است که می تواند به شما در مطالبه حقوق مالی خود در طلاق کمک کند و می توانید در کوتاهترین زمان به حق و حقوق خود در طلاق برسید.

برای اینکه بتونی بدون سردرگمی در دادگاه خانواده به حق و حقوق خود در طلاق برسی بهتره با یک وکیل طلاق با تجربه مشورت کنی، از این رو موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در غرب تهران را به شما معرفی می کند.

قانون طلاق در ایران

طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جدا شدن زوجین از یکدیگر است و رابطه زوجیت بین زن و شوهر پس از طلاق کاملا از بین می رود و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته، پس از طلاق از میان می ‌رود.

طبق قانون طلاق در ایران، طلاق جزو ایقاعات است، چون یک طرفه بوده و تنها از سوی مرد انجام می ‌شود. طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد حق طلاق دارد و می تواند هر زمان که بخواهد همسر خود را حتی بدون داشتن دلیل موجه طلاق دهد، اما زن حق طلاق ندارد و نمی تواند بدون داشتن دلیل محکمه پسند برای طلاق اقدام کند.

طبق ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی، طلاق تنها مخصوص عقد دائم بوده و زن در عقد موقت (صیغه) با پایان مدت یا بذل آن از سوی شوهر از زوجیت خارج می ‌شود و برای پایان رابطه زوجیت بین زن و شوهر نیازی به طلاق نیست.

اینستاگرام طلاق موسسه حقوقی دادآرمان

انواع طلاق براساس رجوع

رجوع در طلاق به معنی بازگشت مرد به همسر خود پس از طلاق و ادامه زندگی مشترک در ایام عده طلاق است و با این رجوع ازدواج قبلی با تمام آثاری که داشته، ادامه پیدا می کند و نیازی به جاری شدن عقد نکاح مجدد نمی‌ باشد. براساس رجوع طلاق به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

طلاق بائن

طلاق بائن به طلاقی گفته می ‌شود که پس از طلاق، رابطه زوجیت به طور کامل بین زن و شوهر از بین می رود و مرد در ایام عده طلاق بائن نمی تواند به همسر سابق خود رجوع کند.

طلاق رجعی

در طلاق رِجعی مرد می ‌تواند تا زمانی که عده زن پایان نیافته، بدون نیاز به عقد نکاح جدید به همسر خود رجوع نماید و زندگی مشترک خود را دوباره شروع کنند و ازدواج قبلی با تمام آثاری که دارد پا بر جا است. در طلاق رجعی رابطه زوجیت زن و شوهر به طور کامل قطع نمی شود و در ایام عده طلاق زوجین از یکدیگر ارث می برند و تفقه زن نیز بر عهده مرد خواهد بود و زن می تواند در منزل مرد اقامت داشته باشد.

انواع طلاق براساس درخواست کننده طلاق

براساس اینکه چه کسی تصمیم به طلاق دارد و دادخواست طلاق را به دادگاه تقدیم می کند، طلاق به دو دسته تقسیم می شود:

طلاق یک طرفه

طلاق یک طرفه طلاقی است که فقط از طرف یکی از زوجین مطرح می شود و تنها یکی از زوجین تصمیم به طلاق دارد، از این رو دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده تقدیم می کند. طلاق یک طرفه ممکن است از طرف زن یا مرد مطرح شود. در واقع طلاق یک طرفه به دو دسته طلاق از طرف مرد و طلاق از طرف زن تقسیم می شود.

برای اطلاع از شرایط طلاق زوجه می تونی با وکیل طلاق در شمال تهران تماس بگیری و مشاوره رایگان دریافت کنی.

وکیل مهریه - موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق توافقی

در طلاق توافقی برخلاف طلاق یک طرفه، زن و شوهر هر دو برای طلاق با هم توافق دارند و برای پایان دادن به زندگی مشترک خود تصمیم به طلاق می گیرند، از این رو دادخواست طلاق توافقی را به دادگاه تقدیم می کنند. در طلاق توافقی زن و مرد بدون دخالت دادگاه در خصوص مسائل مالی و غیرمالی طلاق مانند مهریه، نفقه، استرداد جهیزیه، حضانت فرزند پس از طلاق و حق ملاقات با فرزند توافق می کنند و توافقات خود را به صورت مکتوب به دادگاه ارائه می دهند.

هزینه وکیل طلاق در غرب تهران

رسیدگی به دعاوی طلاق در دادگاه خانواده مانند سایر دعاوی، در سه مرحله بدوی (نخستین)، تجدیدنظر و فرجام خواهی انجام می شود. در صورتی که برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده طلاق در دادگاه به وکیل طلاق در غرب تهران وکالت داده اید، پرداخت حق الوکاله وکیل به این صورت می باشد:

هزینه وکیل طلاق در غرب تهران برای هر یک از مراحل دادرسی جداگانه تعیین و پرداخت می شود، یعنی اگر پرونده طلاق در مرحله بدوی بسته شود حق الوکاله وکیل فقط برای مرحله بدوی پرداخت می شود و اگر پرونده طلاق در مرحله تجدیدنظر نیز بررسی شود، هزینه وکیل طلاق برای مرحله تجدیدنظر نیز پرداخت می شود.

مقدار و نحوه پرداخت حق الوکاله وکیل طلاق در غرب تهران با توجه به توافق وکیل و موکل تعیین می شود و مبلغ آن با توجه به حسن شهرت و تجربه وکیل، میزان دشواری و پیچیدگی پرونده طلاق، مدت زمان رسیدگی به پرونده و… متغیر خواهد بود.

همچنین در صورتی که افراد فقط برای دریافت مشاوره حضوری به دفتر وکیل طلاق مراجعه کنند تنها حق مشاوره با وکیل را پرداخت می کنند که این مبلغ نیز با توجه به نوع پرونده، مدت زمان مشاوره و… متفاوت خواهد بود.

اگر برای طرح دادخواست طلاق و دعاوی مربوط به آن نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل طلاق با تجربه داری موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق در شرق تهران را به شما معرفی می کند.

کلام آخر

بهترین راهکار برای ثبت دادخواست طلاق و پیگیری پرونده وکالت دادن به یک وکیل طلاق تضمینی است. وکیل طلاق می تواند با استفاده از دانش و تجربه خود در خصوص دعاوی طلاق، برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده طلاق در دادگاه خانواده بدون اتلاف وقت و هزینه اقدام کند و شما می توانید با وکالت دادن به وکیل طلاق تهران و اعتماد به او بدون نگرانی به حق و حقوق خود در طلاق برسید.

همچنین می توانید در صورتی که وقت کافی برای مراجعه حضوری به دفتر وکیل طلاق ندارید با وکیل آنلاین طلاق موسسه حقوقی دادآرمان تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

وکیل طلاق

وکیل طلاق در شرق تهران یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مربوط به طلاق مانند انواع طلاق ها (طلاق از طرف زن، طلاق از طرف مرد، طلاق توافقی، طلاق غیابی)، مطالبه نفقه معوقه، اجرت المثل ایام زوجیت، حضانت فرزند و حق ملاقات با فرزند پس از طلاق و… فعالیت دارد و قبول وکالت می نماید. وکیل طلاق در شرق تهران با کلیه قوانین طلاق خصوصا قوانین جدید و همچنین رویه دادگاه خانواده در رسیدگی به پرونده های طلاق آگاهی کامل دارد.

وکیل طلاق تضمینی در شرق تهران شما را از حق و حقوق خود در طلاق آگاه می کند و به شما کمک می کند تا بتوانید حقوق خود را در طلاق مطالبه کنید و در کوتاهترین زمان ممکن به حق و حقوق خود برسید و از تضییع حقوقتان جلوگیری می کند.

با توجه به آنچه گفته شد، توصیه می کنیم برای دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص دعاوی طلاق و یا مطالبه حقوق خود در طلاق با وکیل طلاق با تجربه در این زمینه مشورت کنید، از این رو موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در شرق تهران را به شما معرفی می کند.

طلاق چیست؟

طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جدا شدن زوجین از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می ‌رود.

طبق قانون طلاق در ایران طلاق جزو ایقاعات است، چون یک طرفه است و تنها از سوی مرد انجام می ‌شود. طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مرد حق طلاق دارد و می تواند هر زمان که بخواهد همسر خود را طلاق دهد.

طبق ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی، طلاق مخصوص عقد دائم بوده و زن در عقد عقد موقت با پایان مدت یا بذل آن از سوی شوهر از زوجیت خارج می ‌شود.

انواع طلاق براساس رجوع

رجوع در طلاق به معنی بازگشت مرد به همسر خود پس از طلاق و ادامه زندگی مشترک در ایام عده طلاق است و با این رجوع ازدواج قبلی با تمام آثاری که داشته، ادامه پیدا می کند و نیازی به جاری شدن نکاح مجدد نمی‌ باشد. براساس رجوع طلاق به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

طلاق بائن

طلاق رجعی

نکته: در صورتی که در ایام عده طلاق مرد به همسر خود رجوع کند باید به دفترخانه مراجعه کرده و رجوع را ثبت نماید. ثبت رجوع الزامی است و ثبت آن برعده مرد است و در صورتی که زوج از ثبت رجوع خودداری کند به مجازات جزای نقدی یا حبس محکوم خواهد شد.

بهترین وکیل طلاق در تهران - موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق بائن

طلاق بائن به طلاقی گفته می ‌شود که پس از طلاق، رابطه زوجیت به طور کامل بین زن و شوهر از بین می رود و مرد در دوران عده طلاق بائن نمی تواند به همسر سابق خود رجوع کند.

انواع طلاق بائن عبارتند از:

طلاق زن باکره (زنی که بعد از ازدواج با او آمیزش نشده باشد)

طلاق دختر صغیره (دختری که ۹ سالش تمام نشده)

طلاق زن یائسه

طلاق خلع

سه طلاقه یا طلاق سوم

مشاوره تلفنی - موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق رجعی

در طلاق رِجعی مرد می ‌تواند تا زمانی که عده زن پایان نیافته، بدون نیاز به عقد نکاح جدید به همسر خود رجوع نماید و زندگی مشترک خود را دوباره شروع کنند و ازدواج قبلی با تمام آثاری که دارد پا بر جا است. در طلاق رجعی رابطه زوجیت زن و شوهر به طور کامل قطع نمی شود و در ایام عده طلاق زوجین از یکدیگر ارث می برند و تفقه زن نیز بر عهده مرد خواهد بود و زن می تواند در منزل مرد اقامت داشته باشد.

البته در صورتی که در طلاق بائن مانند طلاق خلع، زن با بذل مهریه اش طلاق بگیرد، در صورتی که در ایام عده مهریه اش را از مرد مطالبه کند، طلاق از حالت بائن (بدون رجوع) به طلاق رجعی تبدیل می شود و مرد می تواند در ایام عده به زن رجوع کند.

طرح دادخواست طلاق

افرادی که تصمیم دارند برای طلاق اقدام کنند باید بدانند با توجه به شرایط خود برای کدامیک از انواع طلاق باید دادخواست طلاق ثبت کنند، از این رو باید با انواع طلاق و حقوق خود در هر یک از طلاق ها آشنایی کامل داشته باشند، از آنجایی که اکثر افراد فاقد اطلاعات و دانش حقوقی در زمینه طلاق هستند باید برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه طلاق و دعاوی مرتبط با آن مانند نفقه، تنصیف اموال زوج، حضانت فرزند و حق ملاقات با فرزند پس از طلاق و… به یک وکیل کاردان و با تجربه مراجعه کنند تا بتوانند با دریافت مشاوره و راهنمایی و یا وکالت دادن به وکیل طلاق تضمینی در شرق تهران به حق و حقوق خود در طلاق برسند.

هزینه وکیل طلاق در شرق تهران

اگر به صورت آنلاین با وکیل طلاق در شرق تهران تماس بگیرید بهترین وکیل طلاق شما را به صورت رایگان راهنمایی می کند و می توانید برای دریافت مشاوره ی کاملتر به دفتر وکیل طلاق تضمینی در شرق تهران مراجعه کرده و مشاوره حضوری دریافت کنید، در این صورت فقط هزینه مشاوره حضوری با وکیل را پرداخت می کنید که این مبلغ با توجه به نوع موضوع و زمان مشاوره متفاوت خواهد بود.

در صورتی که برای ثبت دادخواست طلاق و پیگیری پرونده به وکیل طلاق در شرق تهران وکالت می دهید باید بدانید پرونده طلاق ممکن است در سه مرحله بدوی، تجدیدنظر و فرجام خواهی رسیدگی شود و در هر مرحله از دادرسی حق الوکاله وکیل را باید پرداخت کنید و مبلغ حق الوکاله و نحوه ی پرداخت آن با توافق وکیل و موکل تعیین می شود.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دعاوی طلاق با بهترین وکیل طلاق در شمال تهران تماس بگیر.

اینستاگرام طلاق موسسه حقوقی دادآرمان

کلام آخر

بهترین راهکار برای ثبت دادخواست طلاق و پیگیری پرونده وکالت دادن به یک وکیل طلاق تضمینی است. وکیل طلاق می تواند با استفاده از دانش و تجربه خود در خصوص دعاوی طلاق، برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده طلاق در دادگاه خانواده بدون اتلاف وقت و هزینه اقدام کند و شما می توانید با وکالت دادن به وکیل طلاق تهران و اعتماد به او بدون نگرانی به حق و حقوق خود در طلاق برسید.

همچنین می توانید در صورتی که وقت کافی برای دریافت مشاوره حضوری و مراجعه به دفتر وکیل طلاق ندارید با وکیل آنلاین طلاق موسسه حقوقی دادآرمان تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

اقرار به زوجیت یکی از روش های ثبت ازدواج برای آن دسته از زوج هایی است که هنگام عقد نکاح ازدواج خود را به ثبت نرساندند. در ادامه به توضیحات مختصری در خصوص قوانین و نحوه ثبت ازدواج با اقرار به زوجیت می پردازیم.

قانون ثبت ازدواج

طبق ماده ۶۴۵ قانون مجازات اسلامی، به منظور حفظ بنیان خانواده، ثبت ازدواج دائم، طلاق و رجوع براساس مقررات الزامی است؛ چنانچه مردی بدون ثبت در دفاتر رسمی اقدام به ازدواج دائم، طلاق و رجوع نماید به مجازات حبس تعزیری تا یک سال محکوم می ‌شود.

جرم موضوع این ماده از جرائم عمومی است و تعقیب آن نیازی به شکایت شاکی خصوصی ندارد.  طبق ماده ۶۴۵ قانون مجازات اسلامی، اگر زوج بعد از ازدواج، اقدام به ثبت ازدواج نماید، به تکلیف قانونی خود عمل نموده است و وجود فاصله زمانی بین اجرای عقد نکاح و ثبت آن موجب تعقیب وی نخواهد بود. همچنین طبق ماده ۴۴ لایحه حمایت از خانواده، در مورد مقررات کیفری برای مردی که بدون ثبت در دفاتر رسمی اقدام به ازدواج دائم نماید، مجازات جزای نقدی قرار داده و جمع این مجازات با یکی از محرومیت‌ های اجتماعی همراه می ‌باشد.

هر یک از زوجین با ارائه مدارک می‌ تواند به نزدیک‌ ترین اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه و درخواست ثبت ازدواج را در شناسنامه‌ ها بنماید.

همچنین طبق آیین‌ نامه قانون ازدواج مصوب سال ۱۳۱۰، برای رسمیت بخشیدن به سند ازدواج (عقدنامه) باید به امضای زوجین، مجری یا مجریان صیغه ازدواج، امضای دو شاهد یا بیشتر برسد و طبق ماده ۱۰ نظام ‌نامه، دفتر ثبت ازدواج و طلاق مصوب ۱۳۱۰، برای ثبت عقد ازدواج، زوج و زوجه باید شخصاً یا توسط وکیل، ذیل ثبت عقد را در دفتر و ذیل ورقه ازدواج را امضا کنند.

ثبت ازدواج با اقرار به زوجیت

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد اقرار به زوجیت از سوی زوجین یکی از روش های ثبت ازدواج برای افرادی است که در هنگام عقد نکاح ازدواج خود را به صورت قانونی ثبت نکرده اند. اما ثبت ازدواج با اقرارنامه زوجیت شرایطی دارد که با توجه به آن زوجین می توانند درخواست ثبت ازدواج بنمایند.

تنظیم اقرارنامه زوجیت در دفاتر اسناد رسمی دو وجه دارد :

۱- ثبت ازدواج‌ هایی که قبل از  تصویب قانون ثبت احوال، مصوب سال ۱۳۵۵ شمسی، بدون ثبت رسمی صورت گرفته است.

۲- ثبت ازدواج ‌هایی که بعد از تصویب قانون ثبت احوال مصوب ۱۳۵۵ صورت گرفته و می‌ گیرد.

اگر سوالی در مورد ثبت ازدواج داری با وکیل خانواده (وکیل طلاق تضمینی) موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

اینستاگرام طلاق موسسه حقوقی دادآرمان

ثبت ازدواج با اقرار به زوجیت قبل از قانون ثبت احوال ۱۳۵۵

براساس ماده ۶۸ آیین ‌نامه قانون ثبت احوال مصوب ۱۳۳۸ تنظیم اقرارنامه برای ازدواج‌ هایی که قبل از سال ۱۳۵۵ بدون ثبت رسمی انجام شده است با توجه به ماده ۶۶ این آیین‌ نامه مجاز شمرده شده بود. براساس ماده ۶۸ وقایع ازدواج، طلاق، رجوع، بذل مدت که تا پایان سال ۱۳۳۵ در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق به ثبت نرسیده با دریافت اقرارنامه رسمی براساس ماده ۶۶ آیین ‌نامه‌ قانون ثبت احوال مصوب ۱۳۱۹ثبت خواهد شد، مشروط بر اینکه زوجین‌ هنگام ازدواج و طلاق در حدود مقررات قانونی بوده باشند. اصلاح می‌ شود، لکن با تصویب قانون ثبت احوال مصوب ۱۳۵۵ (اصلاحی سال ۱۳۶۳)، در واقع جواز تنظیم اقرارنامه زوجیت، مشمول ازدواج‌ هایی که قبل از سال ۱۳۵۵ بدون ثبت رسمی صورت گرفته ‌اند نیز گردید.

مشاوره تلفنی - موسسه حقوقی دادآرمان

شرایط ثبت ازدواج در شناسنامه با اقرار به زوجیت

براساس ماده ۳۲ قانون ثبت احوال مصوب ۱۳۵۵، ازدواج ‌هایی که در دفاتر رسمی ازدواج به ثبت نرسیده باشد، در صورت وجود شرایط زیر در اسناد سجلی (شناسنامه) زوجین ثبت خواهد شد:

۱- ارائه اقرارنامه رسمی مبنی بر وجود رابطه زوجیت بین متقاضیان ثبت واقعه ازدواج

۲- در موقع تنظیم اقرارنامه ازدواج سن زوج از بیست سال تمام و سن زوجه از هیجده سال تمام کمتر نباشد.

۳- گواهی ادارات ثبت احوال محل صدور شناسنامه‌ های زوجین به اینکه در تاریخ اعلام واقعه طرفین در قید ازدواج دیگری نمی ‌باشد.

همچنین سن زوجین و تاریخ تولد فرزندان مندرج در شناسنامه زوجین از شواهدی است که دلالت بر وقوع ازدواج قبل از تاریخ مذکور (۱۳۵۵) دارد. در واقع این جواز نه به عنوان جایگزینی برای ثبت رسمی ازدواج بلکه راهکاری است که صرفاً برای تکمیل مشخصات احوال شخصیه افراد در سوابق سجلی و شناسایی آنها در اداره ثبت احوال پیش ‌بینی شده است.

* نکته: بر اساس تبصره این ماده، نمایندگان ثبت احوال مکلفند پس از ثبت واقعه رونوشت اقرارنامه را به دادسرای محل ارسال نمایند.

مشاوره تلفنی - موسسه حقوقی دادآرمان

تنظیم اقرارنامه زوجیت برای ثبت ازدواج

در تنظیم اقرار نامه زوجیت باید موارد زیر قید شود:

ذکر زمان و مکان وقوع عقد

ذکر شرایط تعیین شده ضمن عقد

ذکر میزان مهریه و نحوه پرداخت آن

اقرار ضمنی زوجین به اینکه زوج همسر دیگری ندارد.

نکته: با وجود چنین اقرارنامه‌ هایی که برای نظم بخشیدن به ازدواج ‌های سابق بر قانون مذکور و تکمیل سوابق سجلی و شناسایی صورت می‌ گیرد، دیگر نیازی به ثبت آنها در دفاتر اسناد رسمی ازداج نمی ‌باشد.

در صورتی که برای ثبت ازدواج در شناسنامه یا سایر دعاوی مربوط به ثبت احوال و اسناد سجی مانند حذف نام همسر از شناسنامه و کاهش سن در شناسنامه، گرفتن شناسنامه برای فرزند نامشروع نیاز به طرح دعوی در دادگاه خانواده داری، به یک وکیل خانواده با تجربه مراجعه کن از این رو ما وکیل خانواده (وکیل طلاق) موسسه حقوقی دادآرمان را به شما معرفی می کنیم.

مشاوره واتساپ موسسه حقوقی دادآرمان

ثبت ازدواج با اقرار به زوجیت بعد از قانون ثبت احوال ۱۳۵۵

در حال حاضر بر اساس ماده ۶۴۵ قانون مجازات اسلامی مبنی بر الزامی بودن ثبت ازدواج و تعیین مجازات برای عدم ثبت آن و مواد مربوط به تشکیل دفاتر رسمی ازدواج و وظایف آنها که به صورت نهاد مستقلی برای ثبت واقعه ازدواج در نظر گرفته شده ‌است، آنچه به نظر می ‌رسد، این است که افرادی قصد ازدواج داشته باشند یا از زمان الزامی شدن ثبت ازدواج اقدام به ازدواج ننموده ‌اند، مکلفند برای ثبت ازدواج خود به دفاتر رسمی ازدواج مراجعه کنند و تنظیم اقرارنامه صرفاً استثنایی محسوب می ‌شود برای مواردی که در مطالب فوق اشاره شد و این تکلیف به ثبت ازدواج به جهت حفظ حقوق افراد و سامان بخشیدن به واقعه ازداوج و حفظ بنیان خانواده تعیین شده است که از مصادیق نظم عمومی می ‌باشد و تخلف از آن در واقع تخلف از نظم عمومی است.

بهترین وکیل طلاق در تهران - موسسه حقوقی دادآرمان

بنابراین تنظیم اقرارنامه زوجیت در دفاتر اسناد رسمی به عنوان جایگزینی برای سند رسمی ازدواج را، که موجب فرار از تشریفات ثبت رسمی ازدواج می ‌باشد، اگر خلاف قانون ندانیم خلاف نظم عمومی بوده و به نوعی ترغیب افراد به عدم ثبت واقعه ازدواج و ترویج ازدواج غیر رسمی است که موجب نابسامانی در ثبت ازدواج و ضایع شدن حقوق زن و شوهر می باشد، به ویژه اینکه در ثبت رسمی ازدواج در دفاتر رسمی ازدواج، رعایت تشریفات مانند انجام آزمایش‌ ها و تشخیص بیماری ‌ها و استعلامات لازم، ضروری است که در صورت عدم ثبت رسمی ازدواج نادیده گرفته خواهد شد و غالباً با وجود پیش ‌بینی ‌های قانونی و امکانات و تعداد دفاتر رسمی ازدواج در این دوره، غالباً کسانی با خودداری از ثبت رسمی ازدواج در دفاتر ازداوج اقدام به تثبیت آن از طریق اقرار در دفاتر اسناد رسمی می ‌نمایند و قصد فرار از تشریفات قانونی را دارند.

کلام آخر

اگر در خصوص ثبت ازدواج نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید توصیه می کنیم به یک وکیل خانواده (وکیل طلاق تضمینی) مراجعه نمایید چرا که وکیل خانواده یک وکیل پایه یک دادگستری است که با کلیه دعاوی و امور مربوط به خانواده، از جمله طلاق، امور حسبی، دعاوی مربوط به ثبت احوال، ثبت ازدواج، اثبات نسب و… آشنایی کامل دارد، از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای مشاوره ی حضوری بهترین وکیل خانواده را به شما معرفی می کند تا با دریافت مشاوره در کوتاهترین زمان ممکن مشکل خود را حل کنید.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

همچنین در صورتی که وقت و هزینه کافی برای مراجعه حضوری ندارید می توانید با وکیل خانواده آنلاین تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

بهترین وکیل طلاق موسسه حقوقی دادآرمان