آرشیو فروردین ماه 1402

مشاوره و وکالت دعاوی ملکی ، خانواده و امور مهاجرت

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

وکیل امور مهاجرت کیست؟

وکیل مهاجرت در واقع یکی از شاخه های حقوق بین الملل خصوصی است و به موضوع اخذ تابعیت، اقامت، روادید و امثال آن برای اتباع می پردازد. در کشور ایران این موضوعات ابتدا در قانون مدنی از ماده ۹۷۶ به بعد، به عنوان (کتاب تابعیت) مطرح گردیده است. البته قوانین دیگری متعاقبا در راستای خروج ایرانیان از کشور، اخذ تابعیت و امور مرتبط با اقامت مصوب گردید.

مشاوره حقوقی

مهاجرت چیست؟

مهاجرت به معنای سفر و نقل و انتقال افراد از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر است که در عرف و خصوصاً در عرف حقوقی، منظور از مهاجرت، جابه‌جایی از یک کشور به کشوری دیگر است.

این جا به جایی دلایل گوناگونی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

– شرایط سیاسی کشور مبدأ و پناهندگی به کشور مقصد

– کسب رتبه های شغلی یا تحصیلی بهتر و موفقیت در این زمینه

اوضاع نامساعد اقتصادی، بیکاری، جست‌و‌جوی امنیت، بیماری‌های همه‌گیر از دیگر دلایل عمده برای مهاجرت افراد می باشد.
از مزایای پذیرفتن مهاجر برای کشور مقصد می توان به فراهم آمدن نیروی کار مناسب و ارزان اشاره کرد، همچنین مهاجرت های علمی و تحصیلی دانشجویان و نیروهای نخبه و مخترع سبب افزایش سطح بنیه علمی کشور مقصد می گردد.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

در این راستا کشورهای مقصد نیز برای پیشگیری از برخی مخاطرات احتمالی در پذیرش مهاجرین، قوانین خاصی وضع می کنند و اینجاست که حضور وکیل مهاجرت رنگ بیشتری به خود می گیرد. البته ورود فرهنگ مهاجرین به جامعه مقصد می تواند آن را تا حد زیادی دستخوش تأثیرات و تغییرات مثبت و منفی قرار دهد. موسسه حقوقی کیانداد با ارائه مشاوره مناسب و دقیق درباره وضعیت بومی و منطقه ای کشور مقصد شما را در تصمیم گیری آگاهانه یاری می نماید.

در زمینه های اقتصادی نیز ورود افراد جدید با عنوان مصرف کننده و تولیدکننده به کشور مقصد نیاز به تحلیل های آماری، علمی و برنامه ریزی و کنترل دقیق دارد، در اینجاست که وجود مقررات مهاجرت و انجام تخصصی مربوط به این امور جهت کاهش فشارهای قضایی و معضلات حقوقی احساس نیاز پیدا می کند.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

هر چند قوانین مهاجرت در هر کشور بستگی به شرایط و اوضاع داخلی آن کشور دارد، برخی کشورها مجازات های سختی برای مهاجران غیر قانونی وضع کرده‌ اند؛ در هرحال با توجه به وضع کنوانسیون‌ ها و قرارداد های بین‌ المللی، مثل کنوانسیون ‌های پناهندگی و همچنین تصمیم‌ های نهاد ها و سازمان ‌های بین ‌المللی، در این زمینه نیاز به افراد خبره و آگاه از قوانین بین المللی و قوانین کشور مقصد می باشد که بهترین فرد وکیل مهاجرت می باشد. موسسه حقوقی کیانداد با همکاری وکلای خبره و با تخصص در این زمینه، امور مهاجرتی افراد را در بسترهای علمی، شغلی و تحصیلی و … فراهم می نماید

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آمارها چه می گویند:

بر اساس گزارش بانک جهانی، کشور هند منفی ‌ترین نرخ خالص مهاجرت را دارد. نرخ خالص مهاجرت این کشور منفی ۲.۲۹۴ میلیون نفر اعلام شده است. پس از این،کشور بنگلادش با منفی ۲.۰۴ میلیون نفر در رتبه دوم و کشور پاکستان با منفی ۱.۶۳۴ میلیون نفر در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. بدین معنی که تعداد افرادی که از این کشور ها خارج می شوند بیشتر از تعداد افرادی هستند که وارد این کشور ها می ‌شوند. دلایل مهاجر فرستی این کشورها مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد. براساس این گزارش از بانک جهانی، در ۹ کشور جهان نرخ خالص مهاجرت صفر است که کشورهای استونی، جمهوری آذربایجان و قزاقستان از این جمله هستند. صد و شانزده کشور نیز که همه از کشور های در حال توسعه هستند نرخ خالص مهاجرت منفی دارند؛ شصت و هشت کشور نیز که کشور های توسعه یافته و پیشرفته بین آن ها قرار دارند، دارای نرخ خالص مهاجرت مثبت هستند.

جالب  است بدانید آمریکا مثبت ‌ترین نرخ خالص مهاجرت در جهان را دارد. نرخ خالص مهاجرت در این کشور ۵ میلیون نفر برآورد می شود. کشور روسیه با نرخ خالص مهاجرت ۱.۱ میلیون نفری در رتبه دوم از این نظر و کانادا با نرخ خالص مهاجرت ۱.۰۹۹ میلیون نفری در رتبه سوم قرار گرفته‌اند و مهاجر پذیر تر تلقی می شوند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

از کجا شروع کنیم؟

برای انتخاب کشور مقصد جهت مهاجرت، توجه به شرایط سیاسی، فرهنگ، مذهبی، اقتصادی و حتی جغرافیایی، می تواند باعث اعمال یک انتخاب مؤثر و مفید باشد.به عنوان مثال ما به برخی از کشورها و مزایای مهاجرت به آنجا را بررسی می کنیم:

– مهاجرت به کشور آلمان: آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا شناخته می شود. اقتصاد آلمان از سیستم اقتصاد اجتماعی بازار پیروی می‌ کند. براساس آمار هفتاد درصد تولید ناخالص داخلی آلمان به بخش خدمات، بیست و نه ممیز یک دهم درصد به صنعت و نه دهم درصد به کشاورزی اختصاص یافته است، همچنین محصولات صادراتی کشور آلمان عمدتاً عبارتند از خودرو، ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی، محصولات الکترونیک، تجهیزات الکتریکی، مواد دارویی، تجهیزات حمل و نقل، فلزات، محصولات خوراکی و پلاستیک، انرژی هسته‌ای، گاز، انرژی باد، سوخت‌ های بیو، انرژی خورشیدی و نیروگاه ‌های آبی در مرتبه‌های بعدی قرار دارند. حدود نود و نه درصد از شرکت‌ های آلمانی، شرکت ‌های با اندازه کوچک و متوسط هستند که عمدتاً به صورت خانوادگی اداره می ‌شوند. آلمان میزبان بزرگ‌ ترین نمایشگاه ‌های دنیا است حدود دو سوم نمایشگاه های معتبر دنیا در این کشور برگزار می شود، از لحاظ درآمد نیز، دفتر مرکزی پنجاه و سه شرکت در آلمان قرار دارد. با وجود این قدرت اقتصادی، کشور آلمان تنها کشور در بین پنج صادرکننده ی بزرگ اسلحه در دنیا است که عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل نیست و این امر احتمالاً ریشه در نتایج جنگ جهانی دوم دارد

– کشور اوکراین نیز در سال های اخیر، به عنوان یک کشور مهاجرپذیر مطرح شده است. اقتصاد این کشور در رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری، رتبه ی هشتم را دارد.

برخی از انواع مهاجرت

۱– مهاجرت از طریق همسر:

مهاجرت از طریق ازدواج در کشورهای گوناگون دنیا مورد پذیرش است، مثلا در کشور کانادا مهاجرت از طریق همسر را (اسپانسر کردن همسر) می‌گویند. در این روش، شخصی که می‌خواهد به عنوان اسپانسر واقع شود، باید بیشتر از ۱۸ سال سن داشته باشد و مقیم کانادا بوده و در کانادا زندگی کند و حداقل شرایط مالی و اقتصادی را داشته باشد. در مهاجرت به ایالات متحده ی آمریکا از این طریق نیز، فرد متقاضی باید با یک شهروند (تبعه) آمریکایی ازدواج نموده و از این طریق موفق به اخذ اقامت دائم در آمریکا شود. چنین ضوابطی در خصوص کشور آلمان نیز وجود دارد. و اعمال برخی ضوابط و مقررات قانونی و اداری در این خصوص.

با مراجعه به شرکت مهاجرتی هومان ویزا و بهره گیری از وکلای کارآزموده در زمینه مهاجرت به کشور مقصد مشاوره تخصصی برای بهترین انتخاب، دریافت نمایید.
– مهاجرت از طریق تخصص کاری:

کشور استرالیا در مورد پذیرش مهاجر از طریق تخصص کاری بستر مناسبی دارد. یکی از دلایل  این امر نیز شاید کمبود نیروی کار ماهر در این کشور باشد.

مشاوره سرمایه گذاری خارجی

۲ – مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری:

 در این زمینه می توان کشور کانادا را نام برد. برخی از استان ‌های کشور کانادا از این طریق اقدام به جذب مهاجر می‌نمایند مثل استان کِبِک.
– مهاجرت از طریق پناهندگی:

گاهی شهروندی به دلایلی مانند داشتن یک تفکر و عقیده خاص و یا عدم وجود امنیت لازم در کشور خود، به کشور دیگری پناه می برد. در این رابطه یک معاهده تحت عنوان کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان از سوی سازمان ملل متحد در جلسه‌ی ویژه‌ی سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۸ ژوئیه‌ی سال ۱۹۵۱ میلادی به تصویب رسید و در تاریخ ۲۲ آوریل سال ۱۹۵۴ میلادی به اجرا در آمد. این کنوانسیون اقدام به تعریف معنا و مفهوم پناهنده نموده است و مسؤولیت کشور های عضو را در مورد نوع برخورد با این پناهندگان مشخص می نماید. این کنوانسیون ابتدا به پناهجویان اروپایی محدود می‌شد، ولی در طول تاریخ حیات خود، معنا و مفهومی گسترده ‌تر پیدا کرد.

اخذ ویزا - شرکت مهاجرتی هومان ویزا

۳ – مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی:

مهاجرت و اخذ اقامت از طریق تحصیل و پذیرش تحصیلی که پیش نیاز اصلی برای این امر، دانستن زبان مورد نظر در کشور مقصد است. با مراجعه به شرکت مهاجرتی هومان ویزا و مشاوره با وکلای کارآزموده در این زمینه می توانید از تخصص و تجربه ما برای اخذ تصمیم درست و گرفتن نتیجه بهتر بهره مند شوید.

از فعالیتهای این شرکت تضمین قبولی در آزمون oet – آزمون تافل – آزمون آیلتس – آزمون پرومتریک و سایر آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی متقاضیان می باشد.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

تفاوت تابعیت و مهاجرت

تابعیت اصطلاحی در حقوق بین الملل خصوصی و به معنای عضویت فرد در جمعیت تشکیل دهنده دولت است. به عبارت دیگر تابعیت رابطه ای سیاسی، بین المللی، داخلی، حقوقی و معنوی بین شخص و کشور متبوعش است که سبب می شود در قبال یکدیگر تکالیفی را بجا آورند.

اما تابعیت مفهوم جداگانه ای نسبت به مهاجرت دارد و شاید بتوان گفت که مهاجرت می تواند از نتایج کسب تابعیت باشد؛ هر چند که همواره اینگونه نیست و شخصی می تواند به کشوری خارجی مهاجرت کند، ولی برای سالیان سال تابع آن کشور محسوب نشود.

در مقدمه‌ی معاهده‌ی ۱۹۳۰ لاهه آمده است، هر فرد اصولاً نمی ‌تواند بیش از یک تابعیت داشته باشد. از این رو برای تابعیت اصول چهارگانه‌ی زیر را در نظر می‌گیرند:
۱- هرکس باید دارای تابعیت باشد.
۲- هیچ کس نباید بیش از یک تابعیت داشته باشد. داشتن بیش از یک تابعیت، تابعیت مضاعف نامیده می‌شود. این وضعیت، یک وضعیت خلاف اصل و غیر عادی است. شاید دلیل اصلی پدید آمدن تابعیت مضاعف، تفاوت قوانین کشورهای مختلف در احراز تابعیت اشخاص است؛

۳- ترک تابعیت و گرفتن تابعیت کشور دیگر امکان پذیر است.
۴- ممنوع بودن سلب تابعیت

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

تفاوت تابعیت و اقامت

اقامت در لغت به معنای سکونت کردن، سکون، آرامش و توقف، مسکن و منزل می باشد و اقامتگاه عبارت از مقرر، قرارگاه و جای اقامت کردن است.

ممکن است شخص اقامت وتابعیت کشوری را همزمان داشته باشد یا اینکه اقامت داشته اما تابعیت را نداشته باشد و یا نه تابعیت و نه اقامت را نداشته باشد و به طور غیرقانونی در آن کشور مقیم باشد.

در مورد اقامت، شخص می تواند به طور دائم و یا موقت دارای اقامت باشد، اقامت موقت اعم از زمانی است که اشخاص تحت ویزای توریستی و با قصد سفر در کشوری غیر از کشور متبوع اقامت می گزینند و همچنین زمانی که تحت ویزاهای متفاوت تحصیلی، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و کار و غیره به کشور مقصد ورود کرده و شرایط زندگی ایجاد نمایند و در صورت اشتغال از طریق ویزاهای مربوطه مالیات پرداخته و طبق قوانین خاص هر کشور در انتها موفق به اخذ اقامت دائم می گردند. البته در نوع دوم اقامت موقت مدت اقامت معمولا در ابتدا یک سال و بعد از آن بنابر قانون هر کشور متفاوت است.

مشاوره حقوقی

تابعیت در لغت به معنای پیرو و فرماندار بودن است و تبعه شخصی است که عضو جمعیت اصلی یک دولت باشد و شخصی که عضو این جمعیت نباشد حتی اگر در سرزمین آن دولت اقامت داشته باشد بیگانه قلمداد می شود.

تابعیت نشان دهنده رابطه سیاسی شخص اعم ازحقیقی یا حقوقی با دولت است چرا که حقوق و وظایف اشخاص از حاکمیت یک دولت نشأت می گیرد و وضع سیاسی فرد را معین می کند بنابراین ملزم به اطاعت از قوانین آن دولت می شود.

تابعیت دارای یک رابطه معنوی است زیرا اتباع یک کشور را فارغ از مکان و زمان از جهت هدف مشترک به دولت پیوند می دهد.

و نیز یک رابطه حقوقی را دربرمی گیرد، چرا که در نظام داخلی و بین المللی آثار حقوقی متوجه شخص می شود پس حقوق و تکالیف شخص از تابعیت وی نشات می گیرد.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

برای آگاهی از شرایط مهاجرت به کشور مورد نظر خود با کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی کیانداد تماس حاصل فرمایید تا ضمن دریافت اطلاعات به روز از مشاوره تخصصی در این حوزه بهره مند شوید.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان
مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

جرایم کیفری چیست؟

جرائم کیفری به آن دسته از جرائم اطلاق میشود که در نهایت مجرم مجازات میگردد. لیست کاملی ازجرائم عناوین کیفری درذیل آماده شده است اما میخواهیم به یکی از عمومی ترین این جرائم کمی بپردازیم. در حوزه خانواده و اختلافات میان زوجین گاهی افراد درگیر مانند عدم تفاهم و عدم تساوی حقوق می شوند و باتوجه به ناآگاهی از نتیجه این اختلافات شروع به تهدید یا پرداخت حقوق مالی یا عاطفی همسر خود می شوند. یکی از این موارد پرداخت نفقه و مهریه زوجه است که در بحث طلاق و عسروحرج بسیار قابل تفکر و نشر آگاهی می باشد. وکلای متخصص خانواده در  موسسه حقوقی دادآرمان با مشاوره رایگان در دعاوی خانواده ، وکیل طلاق ، حضانت ، نفقه … برآنند تا این آگاهی را در اختیار زوجین قراردهند. همچنین اگر شما مراحل طلاق را انجام داده اید اما برای بحث مهریه نیاز به کمک و راهنمایی دارید، میتوانید از مشاوره حقوقی آنلاین رایگان در زمینه وکیل مهریه این موسسه استفاده کنید.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

عناوین جرایم کیفری – لیست جرایم کیفری

عناوین کیفری:

۱- سرقت

۲- ترک نفقه

۳- مزاحمت بانوان

۴- جرایم سیاسی

۵- جعل

۶- ارتشاء

۷- اخاذی

۸- جرایم انتخاباتی

۹- جرایم نظام صنفی

۱۰- صدور چک بلامحل

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

۱۱- مشروبات الکلی

۱۲- بازداشت غیر قانونی

۱۳- جرایم سایبری و رایانه ای

۱۴- جرایم مربوط به پلمپ

۱۵- صدور چک بلامحل

۱۶-سرقت و مفقودی چک

۱۷- افشای اسناد محرمانه و سری دولتی

۱۸- فریب در ازدواج  تدلیس در نکاح

۱۹- اختلاس

۲۰- سقط جنین

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

۲۱- افساد فی الارض

۲۲- جرایم بودجه

۲۳- اقدام علیه امنیت نظامی

۲۴- گواهی خلاف واقع

۲۵- خرید مال مسروقه

۲۶- مزاحمت و ممانعت از حق

۲۷- بی احتیاطی در رانندگی ( فوت یا صدمه )

۲۸- اخلال در نظام اقتصادی کشور

۲۹- استفاده از سند مجعول

۳۰- جرایم سیاسی

موسسه حقوقی دادآرمان

۳۱- اسید پاشی

۳۲- کلاهبرداری

۳۳- قماربازی و ربا خواری

۳۴- تصرف عدوانی

۳۵- خیانت در امانت

۳۶- قتل عمد و غیر عمد

۳۷- توهین به مقدسات

۳۸- تخلفات انتظامی قضات

۳۹- ایراد صدمات بدنی

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

۴۰- معامله به قصد فرار از دین

۴۱- جرایم حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها

۴۲- رابطه نامشروع و اعمال منافی عفت

۴۳- تجاوز

۴۴- تبانی برای بردن مال غیر

۴۵- جرایم نظامی

۴۶- جرایم پست

۴۷- جرایم نظام مهندسی

۴۸- ثبت ملک غیر

۴۹- تخریب و اتلاف اموال

۵۰- جرایم علیه اموال

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

۵۱- توهین و افتراء

۵۲- قسم و شهادت دروغ

۵۳- خوداری از کمک به مصدومین

۵۴- جرایم حفظ و گسترش فضای سبز

۵۵- اخلال درنظم و آرامش عمومی

۵۶- جرایم و تخلفات راهنمایی و رانندگی

۵۷- تمرد نسبت به مامور دولت

۵۸- آدم ربایی

۵۹- جرایم اطفال

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

۶۰- جرایم نظام پزشکی

۶۱- محاربه

۶۲- جاسوسی

۵۳- فروش مال غیر

۵۴- تصرف در اموال دولتی

۵۵- فرار زندانیان

۵۶- عضویت در گروههای مخالف نظام

۵۷- افشای سئوالات امتحانی

۵۸- غصب عناوین و مشاغل

۵۹- جرایم مربوط به تامین اجتماعی

۶۰- حدود ( قذف ، تفخیذ ، زنا ، لواط …)

مشاوره حقوقی رایگان

۶۱- تجاوز به عنف

۶۲- تمرد نسبت به مامور دولت

۶۳- افشای اسرار

۶۴- معامله معارض

۶۵- مزاحمت تلفنی

۶۶- جرایم علیه اطفال

۶۷- جرایم علیه اشخاص

۶۸- جرایم حمل و نقل

۶۹- جرایم مربوط به اموات

۷۰- خرابکاری در صنایع و تاسیسات

 

مشاوره حقوقی

۷۱- جرایم علیه امنیت کشور

۷۲- استفاده از علایم و البسه نظامی

۷۳- امتناع از تحویل یا تحصیل طفل

۷۴- جرایم مطبوعاتی

۷۵- تهدید به قتل

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

جرائم کیفری چیست؟

دادگاه کیفری به بررسی پرونده‌هایی می‌پردازد که فرد متهم طبق قوانین مجازات اسلامی، قوانین مبارزه با مواد مخدر و … مجرم شناخته شده و برای آن قرار مجازات مانند حبس، شلاق، قصاص و … تعیین شده است. برای آشنایی بیشتر با فعالیت دادگاه کیفری ابتدا باید با شکایات مربوط به آن آشنا شوید و بعد از آن به معرفی انواع جرایم کیفری و این دادگاه‌ها می‌پردازیم.

دادگاه‌های کیفری یکی ارگان‌های فعال زیرمجموعه قوه قضایی محسوب می‌شوند که وظایف آن‌ها رسیدگی به پرونده‌های کیفری است و ازاین‌حیث در برابر دادگاه‌های مدنی قرار می‌گیرند که به دعاوی حقوقی می‌پردازند.

شکایت کیفری چیست؟

افراد گمان می کنند شکایت کیفری مختص به برخی جرائم مانند کلاهبرداری- جعل – قتل … است بهتر است بدانید عدم پرداخت نفقه توسط زوج- فروش جهیزیه – توهین و فحاشی در دعاوی خانوادگی نیز در حوزه جرائم کیفری می باشد، می توانید با وکلای خانواده موسسه حقوقی دادآرمان ( وکیل طلاق – وکیل ارث – وکیل مهریه …) مشاوره رایگان آنلاین– تلفنی و حضوری داشته باشید

شکایت از فرد متخلفی که فعالیت او بر اساس قانون اساسی کشور جرم شناخته شود و قاضی بتواند برای آن مجازات تعریف شده در قوه قضاییه تعیین کند را شکایت کیفری می‌نامند.

مراحل اجرای شکایت کیفری از دادسرا و طرح شکایت از فرد متخلف خطاب به دادستان آغاز می‌گردد. شخص شاکی بایستی شکواییه خود علیه فرد دیگر را با مشخص نمودن اطلاعات دقیق نظیر اسم و آدرس، نوشتن مشروح شکایت و با ارائه مدارک و مستندات به پیوست، طرح نماید.

طرح این شکواییه محدود به الگوی خاصی نیست و فرم مشخصی برای آن وجود ندارد اما بااین‌حال بدیهی است که رعایت نظم و ترتیب در عنوان کردن مسائل و استفاده از جمله‌بندی مناسب و داشتن ایجاز یک مزیت حساب می‌شود.

انواع جرائم کیفری کدامند؟

یکی از انواع جرایم کیفری، جرائم مالی است. پرونده‌های مالی بسته به نوعشان اگر مستلزم مجازات زندان، سلب خدمت و انفصال باشد در حیطه پرونده‌های کیفری قرار می‌گیرند که در ادامه به معرفی برخی از این جرائم مالی می‌پردازیم که بررسی پرونده آن‌ها بایستی در دادگاه‌های کیفری انجام پذیرد و حکم نهایی در آنجا صادر گردد.

۱- رشاء و ارتشاء:

دریافت وجه مالی، سند پرداخت به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط هر یک از مستخدمین و یا کارکنان یکی از قوای سه‌گان، نیروهای مسلح و همچنین مأمورین خدمات عمومی را ارتشاء می‌گویند و بنا بر ارزش مالی دریافت شده حکم زندان و انفصال‌ازخدمت علیه متخلفان صادر می‌شود.

۲- تحصیل مال از طریق نامشروع:

اموالی که از طریق سوءاستفاده از امتیازات تفویض شده مانند جواز صادرات و واردات یا تقلب در توزیع کالا به دست آید نامشروع محسوب شده و علاوه بر رد اصل مال، فرد متخلف به زندان بین سه ماه تا دو سال حبس و جریمه نقدی دوبرابر مال کسب شده محکوم می‌شود.

۳- خیانت‌ در امانت:

طبق ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات هر فرد متهم به استعمال، تصاحب، تلف یا مفقودی اموال علیه صاحبان آن‌ها که به‌صورت اجاره، امانت، وکالت و هر کار با اجرت یا بی اجرت در اختیارشان قرار داده‌اند، مجرم شناخته شده و حکم زندان بین شش ماه تا سه سال در نظر گرفته می‌شود.

۴- پول‌شویی:

تملک و نگهداری اموالی که از راه غیرقانونی به‌دست‌آمده، تبدیل آن به اموال با منشاء قانونی یا کتمان آن به‌عنوان جرم پول‌شویی شناخته می‌شود و بنا بر ماده ۹ قانون مبارزه با پول‌شویی فرد متخلف علاوه بر استرداد درآمد و عواید مربوطه به جریمه نقدی یک‌چهارم عواید حاصل از جرم محکوم می‌شوند.

انواع دادگاه کیفـری

طبق ماده ۲۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری، دادگاه‌های کیفری به پنج دادگاه کیفری یک، دادگاه کیفری دو، دادگاه نظامی، دادگاه انقلاب و دادگاه اطفال و نوجوانان تقسیم می‌شوند.

در ادامه قصد داریم شما را با دادگاه کیفری یک و دو که بیشتر شکایات مرسوم در آن‌ها بررسی می‌شوند، معرفی نماییم.

این دو دادگاه طی آخرین تغییرات آیین دادرسی به وجود آمده‌اند و دادگاه کیفری استان به دادگاه کیفری یک و دادگاه عمومی جزایی به دادگاه کیفری دو تبدیل شدند.

دادگاه کیفری یک

همان‌طور که گفته شد دادگاه کیفری همان دادگاه کیفری استان است و در مرکز هر استان و با صلاحدید رئیس قوه قضاییه کشور در حیطه قضایی شهرهای استان برگزار می‌گردند.

این دادگاه‌های عموماً با یک رئیس و دو مستشار یا همان ۳ قاضی تشکیل می‌گردند اما با حضور یک مستشار و یک رئیس نیز جلسه رسمیت دارد.

رأی دادگاه بر اساس نظر اکثریت قضات اعلام می‌گردد و نظر اقلیت نیز در پرونده ثبت می‌شود. در این دادگاه‌ها هر یک از طرفین دعوا حداکثر ۳ وکیل انتخاب نماید. جرائمی که در دادگاه‌های کیفری یک بررسی می‌شوند از قرار زیر است.

جرائمی که مجازات آن مانند قصاص نفس، اعدام و سنگسار، سلب حیات است.

جرائم سرقت که مستحق مجازات حد سوم ارتکاب سرقت یا حبس ابد است.

جرائم سرقت که مستحق مجازات حد برای بار اول و دوم یا قطع عضو است.

جنایات عمدی که مربوط به‌تمامیت جسم مضروب و یا حداقل به میزان نصف دیه کامل فرد باشد.

تخلفاتی که مستحق مجازات تعزیری درجه ۱ تا ۳ هستند (درجه ۱ بیش از ۲۵ سال، درجه ۲ بین ۱۵ تا ۲۵ و درجه ۳ بین ۱۰ تا ۱۵ سال حبس)

دادگاه کیفری دو 

دادگاه‌های جزء در هر شهرستان که به رسیدگی انواع شکایات می‌پردازند تحت عنوان دادگاه کیفری دو شناخته می‌شوند.

با حضور یک رئیس یا دادرس علی‌البدل جلسات دادگاه کیفری تشکیل شده و در تمامی این جلسات دادستان، معاون دادستان و یا یکی از دادیاران می‌توانند حاضر شوند تا از صدور کیفرخواست برای اتهامات مطرح شده دفاع نمایند. دادگاه کیفری دو تنها یک قاضی دارد و جلسات آن در حوزة قضایی هر شهرستان برگزار می‌گردند.

پس از طرح شکایت رسمی به دادسرا، دادستان و نیروی انتظامی به بررسی و تحقیقات درمورد اتهام مطرح شده می‌پردازند.

پس از طی این مراحل، با موافقت دادستان با پرونده و صدور قرار جلب از سوی دادرس مراحل رسیدگی به اتهام در دادگاه کیفری آغاز می‌شود و حکم نهایی باتوجه‌به مستندات، دفاعیات شاکی و متهم و توضیحات دادستانی صادر می‌شود.

بر اساس ماده ۳۰۱ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های کیفری می‌توانند به‌تمامی شکایات کیفری رسیدگی کنند به جز مواردی که صلاحیت رسیدگی به آن‌ها در دیگر دادگاه‌های نام‌برده‌شده مانند جرائم مستوجب سلب حیات در دادگاه کیفری یک و جرائم مربوط به دادگاه‌های نظامی، انقلاب و کودک و نوجوان.

موسسه حقوقی دادآرمان

با وجود چندین دادگاه مختلف گاهی افراد برای پیگیری شکایات خود و این‌که نزد کدام دادگاه بروند، دچار سردرگمی می‌شوند.

حال امیدواریم با آشنایی کامل درمورد دعاوی حقوقی و کیفری و حیطه وظایف دادگاه‌های کیفری بتوانید تصویر روشن‌تری برای طرح شکایات خود پیدا کرده باشید. همچنین می‌توانید با استفاده از مشاوره تخصصی حقوقی دادآرمان بهتر در این مسیر بردارید.

انواع جرائم کیفری و مجازات های آن

جـرم چیست؟

طبق قانونِ مجازاتِ اسلامی، به هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است، جرم می‌گویند.

جرم عملی است که نظم عمومی در جامعه را مختل می‌کند و به این دلیل برای آن مجازات تعیین شده است. نظم عمومی عبارت است از امنیت خاطر و آرامش مردم جامعه. در ادامة این مطلب به دسته‌بندی انواع جرم و مجازات آنها می‌پردازیم.

– سه عنصر مشترک در هر جرم: 

*قانونی؛ یعنی وصف مجرمانه به تعیین قانون باشد.

*معنوی؛ یعنی جرم باید با قصد و نیت مجرمانه باشد.

* مادی؛ یعنی جرم به‌صورت عمل فیزیکی انجام شده باشد.

در قانون مجازات اسلامی، ارتکاب جرم عمدی یا غیرعمدی است. عمدی یا غیرعمدی بودن جرم ناظر به عنصر معنوی است.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

جرم عمدی

جرم عمدی حالتی که فرد هم قصد فعل و هم قصد نتیجة حاصل از آن را دارد.

جرم غیرعمدی

جرم غیرعمدی یعنی فرد قصد فعل را داشته ولی نتیجة رخ‌داده، نتیجة مدنظر وی نبوده است. جرم غیرعمدی می‌تواند شبه عمد باشد یا خطای محض که در مورد اخیر فرد نه قصد فعل دارد و نه قصد نتیجه؛ مثل فعل در حال خواب.

جرم مادی صرف

ارتکاب اعمال در موارد ذکر شده ناظر به اثبات سوءنیت مجرم و استثنائاتی بود که ذکر شد. اما جرایمی هستند که به‌محض ارتکاب، سوءِنیت در آنها مفروض است. این جرایم مادی صرف هستند، از جمله صدور چک پرداخت نشدنی و تخلفات راهنمایی‌ورانندگی.

مجازات چیست؟

مجازات واکنش جامعه و سیستم حقوقی به انجام عملی مغایر با قانون است.

اصول حاکم بر مجازات

باید قانونی باشند.

شخصی باشند (یعنی فقط مرتکب، مجازات شود). مگر استثنا مسئولیت عاقله (مسئولیت ناشی از فعل غیر) که تعریف مختصری ارائه می‌کنیم؛ مسئولیت عاقله حکم قراردادی اجتماعی را در میان قبایل پیش از اسلام داشته که پس از اسلام هم ابقا شده است. به این معنا که اقوام و قبیله فرد نیز مسئول اعمال و جرایم او هستند که به نظر می‌رسد در دنیای امروز نیاز به کمی تجدیدنظر دارد. این مسئولیت در جنایات خطای محض و قتل مطرح می‌شود. برای مثال: «… درصورتی‌که مرتکب مالی نداشته باشد در خصوص قتل عمد، ولی می‌تواند دیه را از عاقله بگیرد…» البته این مسئولیت در عناوینی محدود شده است که به‌تفصیل در قانون آمده.

فردی باشند (یعنی متناسب با خصوصیات مرتکب باشد).

مساوی باشند؛ در قبال هرکس که مرتکب جرم مشابهی شده است.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

در قانون مجازات اسلامی، ٤ نوع مجازات داریم: حدود، قصاص، دیات، و تعزیرات.

حدود، قصاص، دیات، تعزیرات

حدود: مجازاتی هستند که موجب، نوع، میزان و کیفیت اجرای آن در شرع آمده است.

قصاص: که مجازات اصلی جنایات عمدی بر نفس، اعضا و منافع است.

دیات: که مالی است که در شرع برای جنایات غیرعمدی بر نفس، اعضا و منافع یا جنایات عمدی درصورتی‌که به قصاص نینجامد.

تعزیرات: که مجازاتی است غیر از موارد بالا، هرگاه فرد مرتکب خلاف شرع یا مقررات حکومتی شود.

مجازات های تعزیری

به این معنا که می‌توانند انگیزة مرتکب و وضعیت ذهنی او، شیوة ارتکاب جرم، سوابق فرد یا اقدامات او پس از جنایت را در مجازات او دخالت دهند و به‌تناسب مجازات را مخفف یا مشدد نمایند.

مجازات جرایم تعزیری در قانون مصوب ۹۲ به ۸ درجه، از شدید تا خفیف، تقسیم‌بندی شده‌اند. به این معنا که درجة اول مجازات؛ حبس بیش از ۲۵ سال، جزای نقدی بیش از ۱ میلیارد ریال، مصادرة کل اموال و انحلال شخص حقوقی است، این شدیدترین درجه است.

از طرف دیگر درجه هشتم شامل حبس تا سه ماه، جزای نقدی تا ده میلیون ریال و شلاق تا ده ضربه است. مجازاتی که تا به اینجا از آنها صحبت شد، مجازات اصلی جرم هستند.

جرم می‌تواند مجازات تکمیلی (تتمیمی) و تبعی هم داشته باشد که به تعریف مختصری از آنها اشاره می‌شود.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

مجازات تکمیلی:

مجازاتی است که علاوه بر مجازات اصلی بر مجرم بار می‌شود. این مجازات حتماً باید در حکم ذکر شوند اما می‌تواند اختیاری باشد یا حتی اجباری مثل ضبط اشیای تحصیل شده از جرم.

مجازات تبعی:

به‌عنوان اثری است که بر محکومیت بزهکار بار می‌شود. یعنی اولاً در حکم ذکر نمی‌شود و ثانیاً پس از اجرای حکم و گذشت زمانی که مدنظر قانون‌گذار است مجرم می‌تواند اعادة حیثیت کند. در صورت پیش‌بینی در قانون، قاضی مجبور به اعمال آن است.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

شخص حقوقی:

تمامی موارد گفته شده دررابطه‌با اشخاص حقیقی یعنی افراد بود، اما در سال ٩٢ جرائم و مجازات اشخاص حقوقی هم پیش‌بینی شده است.

شخص حقوقی به شرکت‌ها، مؤسسات، نهادها و … گفته می‌شود که مستقلاً طرف حق قرار می‌گیرند و دارای مسئولیت می‌شوند.

مجازات شخص حقوقی می‌تواند به‌صورت انحلال آن، مصادرة کل اموال آن، ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی، ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه، ممنوعیت از اصدار برخی اسناد تجاری، جزای نقدی یا انتشار حکم محکومیت به وسیلة رسانه‌ها باشد.

پس به‌طورکلی مجازات‌ها برحسب موضوع، به بدنی، سلب یا محدودکنندة آزادی، مالی، ممنوعیت از اشتغال، سالب حق، سالب حیثیت و محرومیت از خدمات عمومی تقسیم می‌شوند. مجازات‌ها گاهی به واسطة عفو، گذشت شاکی، نسخ قانونی، مرور زمان، توبة مجرم، قاعده درأ یا فوت محکوم سقوط می‌کنند.

برخی از انواع جرائم کیفـری

انواع جرایم کیفری بیش از ۷۰ مورد است که ما بخشی از آن را نام‌برده و همراه توضیح به شما ارائه می‌دهیم.

سرقت:

از انواع جرایم کیفری سرقت یا دزدی یک عمل مجرمانه و غیرقانونی است که در ماده ۲۶۵ قانون مجازات اسلامی تعریف شده است. در این ماده آمده است که سرقت عبارت از ربودن مال متعلق به غیر است.

باتوجه‌به این ماده می‌توان گفت که اگر کسی مال متعلق به فرد دیگری را برباید، سارق است.

متعلق بدون مال به دیگری هم شخص حقیقی مثل افراد در سطح جامعه را شامل می‌شود و هم اشخاص حقوقی مثل شرکت‌ها و اموال دولتی را شامل می‌شود.

جرم سرقت مانند هم جرم دیگری برای اینکه شکل بگیرد باید دارای سه عنصر قانونی، روانی و مادی باشد. در واقع جمع این سه رکن با یکدیگر باعث می‌شود آنچه ما به آن جرم سرقت می‌گوییم ایجاد شود.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

مزاحمت بانوان:

بی‌تردید غایت نظم اجتماعی و هدف از وضع قوانین در هر جامعه‌ای، حفظ حقوق و آزادی‌های افرادی است که آن اجتماع را تشکیل داده‌اند.

به تجربه ثابت شده است که تأمین منافع افراد و حفظ مصالح جامعه، در سایه احترام به حقوق و آزادی افراد آن فراهم خواهد شد.

به همین دلیل، امروزه قانون به‌عنوان مظهر قدرت اجتماعی، وسیله‌ای برای جلوگیری از هرگونه تصادم و تجاوز به حقوق فردی و اجتماعی است.

اکنون سعی قانون‌گذار بر این است که با وضع و اجرای صحیح قانون، حقوق و آزادی‌های افراد جامعه را در حد اعلای خود حفظ کند. از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه اطفال و بانوان هستند.

به همین دلیل، در قوانین کشورهای مختلف، از جمله کشور ما، برای مقابله با تعرض به حقوق آنان، قوانین و مقررات ویژه‌ای وضع شده است. در ادامه، این قوانین را بررسی می‌کنیم.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

جعل:

در تعریف جرم جعل می‌توان گفت که عبارت است از: ساختن یا تغییر آگاهانه نوشته یا سند، ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیررسمی، خراشیدن، تراشیدن، قلم بردن، الحاق، محو، اثبات، سیاه کردن یا دست بردن بدون اجازه صاحب آن به‌قصد جازدن آنها به‌عنوان اصل برای استفاده خود یا دیگری و به ضرر غیر.

بازداشت غیرقانونی:

یکی دیگر از انواع جرایم کیفری است. بازداشت در لغت، به معنای «منع، ممانعت، حبس، توقیف و زندان» آمده است.

در اصطلاح حقوقی، بازداشت متهم عبارت است از سلب آزادی متهم و زندانی کردن او در قسمتی از تحقیقات مقدماتی توسط مقام قضایی صالح.

باتوجه‌به اصل سی و دوم قانون اساسی که مقرر می‌دارد: «هیچ‌کس را نمی‌توان دستگیر کرد، مگر به‌حکم و ترتیبی که قانون معین می‌کند …»

چنانچه مأمور اجرای قانون بدون مجوز قانونی از مقام صالح، اقدام به دستگیری و بازداشت فردی کند، مرتکب عمل «بازداشت غیرقانونی» شده است.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

سقط جنین:

برای پاسخ به سؤال جرم سقط جنین چیست؟

باید گفت برطبق قانون مجازات اسلامی هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است انواع جرایم کیفری محسوب می‌شود.

اگر فردی با عمد و آگاهی به‌واسطه ضرب یا اذیت و آزار زن حامله موجب سقط جنین او شود جرم محسوب می‌شود و همچنین اگر پزشک یا ماما و یا داروفروش و افراد خاص اقدام به تهیه وسایل سقط جنین بکنند و یا اقدامی برای سقط جنین انجام دهند به مجازات مقرر در قانون محکوم می‌شوند.

نکته قابل‌توجه این است که زمانی جرم سقط جنین محقق می‌شود که جنین زنده خارج نشود ولی چنانچه آزار اذیت زن و یا حتی ایراد ضرب جرح باعث وضع حمل قبل از موعد شود ولی جنین زنده به دنیا بیاید و زنده بماند جرم سقط جنین محقق نشده است.

مشاوره حقوقی

اختلاس:

اختلاس در لغت به معنی برداشتن شیء یا مال یا وجوه دولتی است. اما در اصطلاح فقهی، اختلاس به معنی ربودن مال منقول دیگری از غیر حرز و از راه حیله و توسل به‌زور می‌باشد.

از نظر حقوق و جزا نیز اختلاس عبارت است از تصاحب و بردن وجه یا مال متعلق به دولت و بیت‌المال یا اشیای سپرده شده به یکی از کارکنان دولت یا مأموران به خدمات عمومی اعم از رسمی و غیررسمی و سایر نهادهای انقلابی می‌باشد؛

بنابراین اختلاس یکی از تعدیّات کارمندان دولت و مأموران به خدمات عمومی است که به دلیل انجام‌وظیفه نسبت به اموال و وجوه عمومی و بیت‌المال یا متعلق به اشخاصی که به آنها سپرده شده است، مرتکب می‌شوند.

به‌عبارت‌دیگر، اختلاس نوع خاصی از خیانت‌درامانت است که مأموران دولتی از طریق تصاحب وجوه و اموالی که برحسب وظیفه به آنها سپرده شده است، مرتکب می‌شوند.

موسسه حقوقی دادآرمان

اسیدپاشی:

جرم اسیدپاشی طبق قانون زمانی رخ می‌دهد که «هر کس عمداً پاشیدن اسید یا هر نوع ترکیبات شیمیایی دیگر با هر میزان غلظت موجب جنایت بر نفس، عضو و منفعت شود در صورت مطالبه از ناحیه مجنی علیه یا ولی دم حسب مورد با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی قصاص، به قصاص نفس یا قصاص عضو محکوم می‌شود و در غیر این صورت مطابق قانون دیه و تعزیر عمل می‌شود.»

به‌عبارت‌دیگر برای تحقق جرم اسیدپاشی باید گفت اولاً شخصی که این عمل را مرتکب می‌شود باید با عمد و آگاهی انجام دهد و دوما عمل پاشیدن اسید موجب نقص یا آسیبی به یکی از اعضای بدن فرد شود که در این صورت جرم اسیدپاشی رخ‌داده و حسب مورد مجازات می‌گردد.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

کلاهبرداری:

کلاهبرداری در لغت به معنای شیادی و حقه‌بازی، به فریب و دروغ مال دیگران را گرفتن می‌باشد.

جرم به سه دسته تقسیم می‌شود:

جرایم علیه اشخاص

جرایم علیه اموال و جرایم علیه امنیت

جرم کلاهبرداری

جزو جرایم علیه اموال محسوب می‌گردد که امروزه گسترش پیدا کرده است. عنصر قانونی جرم یعنی این‌که آن عمل ارتکابی طبق قانون جرم محسوب شده باشد.

کلاهبرداری در قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، جرم شناخته شده است، برطبق ماده ۱ این قانون “هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکت‌ها، تجارتخانه‌های یا کارخانه‌ها یا مؤسسات موهوم یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد و یا به امور غیرواقع امیدوار نماید

یا از حوادث و پیشامدهای غیرواقع بترساند و یا اسم و یا عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حواله‌جات یا قبوض یا مفاصاحساب و امثال آنها تحصیل‌کرده و از این راه مال دیگری را ببرد کلاهبردار محسوب و علاوه بر رد اصل مال به صاحبش، به حبس از یک تا ۷ سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است، محکوم می‌شود.

طبق ماده فوق کلاهبرداری از طریق فریب‌دادن افراد با استفاده از وسایل متقلبانه صورت می‌گیرد، برای مثال کلاهبردار ممکن است خود را دارای شرکت یا سرمایه‌دار معرفی کند و برای این کار وسایل تقلبی فراهم کند تا بتوانند اعتماد مردم را جلب کرده و تا اموال و دارای مردم را بگیرد و با خود ببرد، این‌گونه کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

خیانت‌ در امانت:

یکی از انواع جرایم کیفری مهمی که هم در آیات و روایات متعدد بر مذموم بودن آن تأکید شده و هم در قوانین تعزیراتی برای آن مجازات‌های خاصی در نظر گرفته شده است، جرم خیانت‌درامانت است.

خیانت به معنای پیمان‌شکنی، نقض عهد، بی‌وفایی و رعایت نکردن امانت‌داری است و امانت در اصطلاح عبارت از مالی است که به‌وسیله یکی از عقود امانی یا به‌حکم قانون نزد شخصی باشد.

خیانت‌درامانت در قانون مجازات اسلامی جرم بوده و برای مرتکبان آن مجازات تعیین شده و خسارت زیان‌دیده نیز باید جبران شود.

جرم خیانت‌درامانت در قانون تعریف نشده است اما حقوقدانان باتوجه‌به مصادیق مذکور در مواد ۶۷۳ و ۶۷۴ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ خیانت‌درامانت را به عمل عمدی و برخلاف امانت امین به ضرر صاحب‌مال تعریف کرده‌اند.

بر اساس ماده ۶۷۳ این قانون، «هر کس از سفید مهر یا سفید امضایی که به او سپرده شده یا به هر طریق به دست آورده است، سوءاستفاده کند، به یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.»

مشاوره حقوقی رایگان

همچنین بر اساس ماده ۶۷۴ نیز «هرگاه اموال منقول یا غیرمنقول یا نوشته‌هایی از قبیل سفته، چک، قبض و نظایر آن به‌عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا برای وکالت یا هر کار با اجرت یا بی‌اجرت به کسی داده شده و بنابراین بوده است که اشیای مذکور مسترد شود یا به مصرف معینی برسد و شخصی که آن اشیا نزد او بوده، آنها را به ضرر مالکین یا متصرفین آنها استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود کند، به حبس از ۶ ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.»

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

باتوجه‌به این مواد، خیانت‌درامانت عبارت است از استعمال، تصاحب، تلف یا مفقود کردن توأم با سوءنیت مالی که از طرف مالک یا متصرف قانونی به کسی سپرده شده و بنا بر استرداد یا به مصرف معین رسانیدن آن بوده است

اگر نیاز داری با یک وکیل با تجربه مشورت کنی با شماره تلفن بهترین وکیل در تهران تماس بگیر.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان
 
 
 
مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره ملکی آنلاین چیست؟

وکیل ملکی، وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه ی املاک فعالیت می کند و افراد را در خصوص امور مربوط به املاک اعم از دعاوی ملکی، معاملات ملکی، نحوه تنظیم قراردادهای ملکی و غیره راهنمایی می کند. وکیل ملکی علاوه بر اینکه افراد را به صورت حضوری در دفتر خود مشاوره می دهد، به صورت غیر حضوری نیز راهنمایی می کند؛ مانند مشاوره ی تلفنی و مشاوره ی آنلاین.بهتر است بدانید که توقیف ملک توسط خانم جهت مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت به دلیل عدم آگاهی زوج در این باره می تواند باغث مزایده ملک و کاهش قیمت آن توسط کارشناس شود، وکلای خانواده موسسه حقوقی دادآرمان (وکیل ارث – وکیل مهریه – وکیل طلاق …. ) با مشاوره رایگان آنلاین- تلفنی و حضوری ، می توانند موکلین را در این باره راهنمایی کنند
امروزه وکیل ملکی آنلاین یکی از پر کاربرد ترین شیوه های مشاوره توسط وکیل ملکی است و از این طریق کاربران فضای مجازی می توانند سوالات ملکی خود را مطرح و وکیل ملکی آنلاین به صورت غیر حضوری آنها را راهنمایی کند.

مشاوره حقوقی رایگان

مزایای مشاوره توسط وکیل ملکی آنلاین

امروزه طرح سوالات ملکی در فضای مجازی و مشاوره غیر حضوری توسط وکیل ملکی آنلاین بسیار رایج شده است؛ اما سوال اینجاست، چرا مشاوره ی ملکی غیر حضوری توسط وکیل ملکی آنلاین طرفداران زیادی پیدا کرده و افراد بیشتر از گذشته سعی می کنند به پاسخ سوالات و مشکلات ملکی خود به صورت مجازی و با کمک وکیل ملکی آنلاین برسند. دلیل افزایش طرح پرسش ملکی در فضای مجازی، مزایا و امتیازاتی است که مشاوره توسط وکیل ملکی آنلاین دارد، که به چند مورد از این مزایا اشاره می کنیم.
۱- صرفه جویی در زمان: چنانچه افراد مشکل یا سوالی در خصوص املاک داشته باشند و بخواهند برای حل مشکل خود به یک وکیل ملکی با تجربه به صورت حضوری مراجعه نمایند، این امر مستلزم صرف زمان برای رفتن به دفتر وکیل است؛ اما امروزه به دلیل افزایش ترافیک و همچنین ازدحام در ایستگاه های مترو و اتوبوس ها، رفتن به دفتر وکیل بسیار زمان بر است؛ اما اگر کاربران سوالات و مشکلات ملکی خود را به صورت غیر حضوری با وکیل ملکی آنلاین مطرح کنند، دیگر نیازی به صرف وقت زیاد برای رفتن به دفتر وکیل نمی باشند و کاربران می توانند حتی در منزل خود از طریق فضای مجازی با وکیل ملکی آنلاین ارتباط برقرار کنند و سوالات خود را در خصوص املاک مطرح نمایند و به پاسخ مناسب خود برسند. در واقع صرفه جویی در وقت برای آن دسته از افرادی که مشغله ی زیادی دارند و زمان کافی برای رفتن به دفتر وکیل ملکی را ندارند، امتیاز و مزیت بزرگی است که به افراد پر مشغله نیز این امکان را می دهد تا بتوانند با صرف کمترین زمان ممکن، سوالات ملکی خود را با یک وکیل ملکی انلاین که در کار خود بسیار با تجربه و کاردان است، مطرح کنند و مشکل ملکی خود را از طریق غیر حضوری حل و فصل نمایند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

۲- صرفه جویی در هزینه: یکی دیگر از مزایای مشاوره توسط وکیل ملکی آنلاین، صرفه جویی در هزینه است. افراد برای مشاوره ی ملکی حضوری باید به دفتر وکیل ملکی مراجعه نمایند و هزینه ی مشاوره های گرانی را پرداخت نمایند؛ اما مشاوره توسط وکیل ملکی انلاین رایگان است یا هزینه کمی دارد. در واقع وکیل ملکی آنلاین با مشاوره ی رایگان یا کم هزینه این امکان را فراهم کرده است که افرادی که از استطاعت مالی برای پرداخت هزینه مشاوره حضوری وکیل برخوردار نیستند، بتوانند از طریق فضای مجازی مشاوره ی غیر حضوری دریافت کنند؛ در غیر این صورت باید به دلیل عدم توانایی مالی از طرح سوالات ملکی خود صرف نظر نموده و نتوانند مشکلات ملکی خود را حل کنند و از این رو ممکن است دچار ضرر و زیان شوند و حق وی به دلیل نا آگاهی از قوانین ملکی و رویه دادگاه، ضایع شده و به حق خود نرسند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

۳- در دسترس بودن وکیل ملکی آنلاین: امروزه برقراری ارتباط با وکیل ملکی انلاین بسیار ساده و آسان است و همه ی افراد می توانند از طریق گوشی هوشمند خود وارد فضای مجازی شده و به صورت غیر حضوری سوالات ملکی خود را با وکیل ملکی آنلاین مطرح و در مورد مشکلات ملکی خود با وکیل ملکی آنلاین مشورت نمایند.
۴- تخصص و تجربه ی وکیل ملکی آنلاین: وکیل ملکی آنلاین در زمینه پیگیری دعاوی ملکی تجربه و تخصص دارد و به دلیل آگاهی از همه ی قوانین ملکی خصوصاً قوانین جدید و رویه دادگاه ها در رسیدگی به پرونده های ملکی می تواند کاربران را به نحو مقتضی راهنمایی کند و به آنها در خصوص انجام معاملات و قراردادهای ملکی مشاوره دهد و به این ترتیب به حل و فصل اختلافات بین افراد کمک بسزایی نماید.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

۵- پاسخگویی سریع: وکیل ملکی آنلاین به سوالات ملکی کاربران در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ می دهد و در ساعات زیادی در شبانه روز آنها را راهنمایی می کند و حتی ممکن است کاربران را به صورت شبانه روزی راهنمایی کند؛ از این رو کاربران می توانند به صورت شبانه روزی سوالات خود را مطرح و مشکلات ملکی خود را با وکیل ملکی آنلاین در میان گذاشته و او نیز راهکارهای مناسب را در اختیار کاربران قرار می دهد و آنها را مشاوره و راهنمایی کند.
۶- ارائه مدارک به صورت آنلاین: چنانچه کاربران برای حل مشکلات ملکی خود به یک وکیل ملکی آنلاین مراجعه کنند، می توانند در صورت لزوم و با تشخیص وکیل ملکی آنلاین، اسناد و مدارک خود را به صورت غیر حضوری برای وکیل ارسال کنند تا او بتواند با بررسی و مطالعه ی مدارک، افراد را دقیق تر راهنمایی کند و پاسخ مناسب تری به آنها ارائه دهد.

تبدیل مشاوره آنلاین به مشاوره حضوری

چنانچه افراد در خصوص املاک، چه در زمینه دعاوی ملکی و یا انجام معاملات و قراردادهای ملکی، سوال یا مشکلی داشته باشند، می توانند ابتدا به یک وکیل ملکی انلاین که در خصوص املاک تجربه و تخصص زیادی دارد، به صورت غیر حضوری و از طریق فضای مجازی مراجعه نمایند و با وی در خصوص مشکل و سوال خود مشورت کنند و چنانچه به دلیل پیچیدگی موضوع ملکی، نیاز به رویت و بررسی بیشتر اسناد و مدارک توسط وکیل ملکی آنلاین به صورت حضوری باشد، کاربران می توانند به صورت حضوری با وکیل ملکی در دفتر وی ملاقات کرده و در خصوص پرونده ی ملکی خود با او مشورت کنند.
پس از مراجعه ی حضوری به وکیل ملکی انلاین و دریافت مشاوره ی حضوری از وکیل ملکی، افراد می توانند در صورت لزوم و به دلیل پیچیدگی پرونده ی ملکی خود برای پیگیری پرونده در مراجع قضایی به وکیل ملکی وکالت دهند تا وکیل با استفاده از دانش و تجربه خود در این زمینه پرونده را پیگیری نماید.
چنانچه موکلین پیگیری پرونده ی خود را به یک وکیل با تجربه و کاردان بسپارند، از اطاله دادرسی و طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده جلوگیری خواهد شد و احتمال موفقیت پرونده ی ملکی نیز بیشتر می شود.

اهمیت مشاوره با وکیل ملکی آنلاین

امروزه به دلیل نسخ برخی قوانین و اضافه شدن قوانین جدید ملکی و نا آگاهی افراد از این قوانین، ممکن است در زمان انجام معاملات ملکی یا انعقاد قراردادهای ملکی، قوانین مد نظر طرفین قرارداد یا معامله قرار نگیرد و آنها از حقوق خود در معامله و قرارداد هیچ گونه اطلاعی نداشته باشند، از این رو پس از معامله یا عقد قرارداد با مشکل روبرو شده و برای حل اختلاف میان خود، نیازمند مراجعه به دادگاه ها باشند. اما اگر افراد قبل از انجام معامله یا قرارداد ملکی با یک وکیل ملکی با تجربه که می تواند یک وکیل ملکی آنلاین باشد، مشورت کنند، وکیل ملکی آنلاین آنها را از قوانین ملکی در خصوص خرید و فروش املاک یا عقد قرارداد های ملکی مطلع کرده و به این ترتیب از بروز اختلافات، پس از معامله املاک یا انعقاد قرارداد و تضییع حقوق هر یک از طرفین جلوگیری خواهد شد.

اهمیت تبدیل مشاوره آنلاین به حضوری

همچنین در خصوص دعاوی ملکی باید گفت، بسیاری از افراد با قوانین ملکی به ویژه قوانین جدید و رویه مراجع قضایی برای رسیدگی به پرونده های ملکی آگاه نیستند و نمی توانند به درستی از حقوق خود در دادگاه دفاع کرده و اسناد و مدارک لازم را برای اثبات ادعای خود در دادگاه ارائه نمایند و این امر، علاوه بر اینکه موجب طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده می شود، احتمال موفقیت پرونده ملکی را کاهش می دهد و ممکن است، رأی به نفع شما صادر نشود و از این رو به حق خود نرسیده و متضرر شوید. به همین دلیل باید قبل از هر گونه شکایت ملکی با یک وکیل ملکی آنلاین مشورت کرده و از حقوق خود و قوانین ملکی و رویه مراجع قضایی آگاه شوید، سپس اقدام به طرح شکایت نمایید و یا در صورت لزوم پس از مشاوره ی غیر حضوری توسط وکیل ملکی آنلاین به وی به صورت حضوری مراجعه کرده و برای دریافت راهنمایی های بیشتر و یا پیگیری پرونده به او وکالت داده تا هم از اتلاف وقت جلوگیری شود و هم احتمال موفقیت پرونده افزایش یابد.

انواع دعاوی ملکی

دعاوی ملکی یکی از مواردی است که وکیل ملکی آنلاین در خصوص آن کاربران را راهنمایی می کند و به سوالات آنها در این زمینه پاسخ می دهد. چنانچه افراد درگیر پرونده ی ملکی باشند و بخواهند برای پیگیری پرونده ی خود در مراجع قضایی راهنمایی و مشاوره های لازم را دریافت کنند، وکیل ملکی آنلاین بهترین گزینه است که می تواند کاربران را به صورت شبانه روزی و با هزینه ی کم یا رایگان و در کوتاهترین زمان ممکن راهنمایی کند. اکنون برای آشنایی بیشتر در مورد دعاوی ملکی، در خصوص آن توضیحاتی ارائه می دهیم تا بدانیم وکیل ملکی آنلاین در خصوص کدام دعاوی می تواند کاربران را راهنمایی کند.
دعاوی ملکی به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:
* دعاوی ملکی حقوقی
* دعاوی ملکی ثبتی
* دعاوی ملکی کیفری
وکیل ملکی آنلاین می تواند در خصوص دعاوی فوق کاربران را راهنمایی کند و راهکارهای مناسب را برای پیگیری دعاوی ملکی به آنها ارائه دهد.

مشاوره وکیل ملکی آنلاین در خصوص دعاوی ملکی حقوقی

توصیه می شود ،افراد قبل از انجام معاملات و قراردادهای ملکی یا طرح شکایت ملکی در حوزه ی حقوقی ابتدا با یک وکیل ملکی مشورت نمایند که می تواند یک وکیل ملکی آنلاین باشد که به دلیل صرفه جویی در وقت و هزینه و دسترسی آسان به وی و ارائه مدارک به صورت غیر حضوری، بهترین گزینه برای مشاوره افراد در حوزه ی ملکی است.
وکیل ملکی انلاین، کاربران را در تمام زمینه های ملکی از جمله دعاوی حقوقی ملکی راهنمایی می کند و برای حل مشکل آنها کمک بسزایی می نماید و کاربران می توانند با کمترین هزینه و یا رایگان و در کوتاهترین زمان ممکن از دانش و تجربه وی در جهت رفع مشکل ملکی خود استفاده نمایند.
دعاوی ملکی حقوقی، آن دسته از دعاوی هستند، که به دلیل نا آگاهی افراد از قوانین در زمان انجام معاملات ملکی یا انعقاد قراردادهای ملکی و غیره واقع می شوند و در زمان رسیدگی به این قوانین جرمی مطرح نیست.

موضوعات مشاوره ملکی آنلاین

برخی از این قوانین که وکیل ملکی آنلاین می تواند کاربران را راهنمایی نماید ،عبارتند از:
۱- الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی
۲- الزام به فک رهن
۳- تخلیه اماکن تجاری
۴- الزام به تنظیم سند
۵- الزام به اخذ پایان کار ساختمان
۶- مطالبه اجرت المثل ایام تصرف املاک
۷- تعدیل اجاره بهای املاک براساس عرف محل
۸- دعوای مطالبه ی سرقفلی
و بسیاری از دعاوی دیگری که در حوزه ی املاک واقع شده، که به دلیل مطلع نبودن افراد از قوانین رخ داده است و در این زمینه جرمی اتفاق نیفتاده است.
مشاوره وکیل ملکی آنلاین در خصوص دعاوی ثبتی ملکی
دعاوی ثبتی ملکی همان دعاوی حقوقی ملکی هستند که در حوزه ثبتی واقع شده اند؛

موضوعات مشاوره آنلاین دعاوی ثبتی ملکی 

برخی از دعاوی ثبتی ملکی که وکیل ملکی آنلاین کاربران را در خصوص آنها راهنمایی می کند عبارتند از:
۱- دعوای ابطال سند رسمی ملک مشاع: برای باطل کردن سند ملک مشاع (مشترک) باید به دادگاه صالح مراجعه کرد و پس از طرح دادخواست، با حکم قطعی دادگاه، اقدام به ابطال سند رسمی ملک مشاع نمود.
۲- دعوای افراز ملک مشاع: چنانچه دو یا چند نفر به صورت مشاع مالک یک ملک باشند، مانند املاک ورثه ای و یکی از مالکین بخواهد سهم خود را از دیگر مالکان جدا کند، باید به دادگاه صالح مراجعه کند و با تقدیم دادخواست افراز ملک مشاع، با حکم قطعی دادگاه سهم خود را از شرکای دیگر ملک مشاع جدا کند.
۳- ابطال سند مالکیت معارض: اگر دو سند مالکیت، جزئا یا کلا از نظر اصل یا حدود یا حقوق ارتفاقی ملک با هم تعارض داشته باشند، سند مالکیتی که ثبت آن نسبت به دیگری موخر (عقب تر) است، از نظر قانون، سند مالکیت معارض محسوب می شود. تا مانی که سند مالکیتی که زودتر ثبت شده است با حکم قطعی دادگاه ابطال نشده باشد، معتبر تلقی می شود و سند مالکیت موخر که سند معارض است تا زمان صدور حکم قطعی دادگاه نامعتبر شناخته می شود.
وکیل ملکی آنلاین در خصوص حل و فصل دعاوی ثبتی ملکی تجربه و تخصص زیادی دارد و می تواند با استفاده از تجربه و دانش خود که در این زمینه دارد، کاربران را راهنمایی کند و مراجعه به وکیل ملکی آنلاین می تواند اولین گام برای پیگیری دعاوی ثبتی باشد.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

۴- ابطال اجراییه ثبتی ملک: چنانچه دستور اجرای اسناد لازم الاجرا صادر شود، در صورتی که مغایر با مفاد سند رسمی یا قانون باشد، متضرر (خواهان) می تواند به دادگاه صالح شکایت کند و دادخواست خود را مبنی بر ابطال اجراییه ثبتی ملک به دادگاه تقدیم نماید. طبق ماده ۵ قانون اصلاح بعضی از مواد قانون ثبت و قانون دفاتر اسناد رسمی، اگر دادگاه دلایل شاکی را محکم بداند یا در اجرای سند مالکیت ضرر و زیان جبران ناپذیری باشد، به درخواست خواهان بعد از اخذ تامین، قرار توقیف عملیات اجرایی صادر می شود.
وکیل ملکی انلاین که در حوزه امور ثبتی نیز فعالیت دارد می تواند کاربران را در خصوص دعوای ابطال اجراییه ثبتی ملک و همچنین سایر دعاوی ملکی ثبتی نیز آنها را به صورت غیر حضوری و رایگان راهنمایی کند.

مشاوره وکیل ملکی انلاین در خصوص دعاوی ملکی کیفری

موسسه حقوقی دادآرمان

دعاوی ملکی کیفری دعاوی هستند که در حوزه ی ملکی واقع شده و جرمی در این زمینه رخ داده است و مرتکب آن، از نظر قانون مجرم تلقی می شود و برای آن مجازاتی تعیین می گردد، دعاوی ملکی کیفری که وکیل ملکی آنلاین کاربران را در خصوص آنها راهنمایی می کند، مانند دعوای رفع مزاحمت ملکی، دعوای رفع تصرف عدوانی، دعوای فروش ملک غیر و جعل اسناد ملکی و غیره.

مشاوره وکیل ملکی انلاین در خصوص قراردادهای ملکی

یکی دیگر از موضوعات ملکی که وکیل ملکی انلاین کاربران را راهنمایی می کند، قراردادهای ملکی است. انعقاد قراردادهای ملکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا در قراردادهای ملکی به حقوق طرفین قرارداد اشاره می شود و در صورت بروز اختلاف بین طرفین قرارداد و مراجعه آنها به مراجع قضایی، دادگاه مفاد قرارداد را ملاک حل اختلاف و صدور حکم قرار می دهد؛ پس نحوه ی انعقاد قرارداد و درج مفاد صحیح و قانونی در آن اهمیت زیادی دارد.
چنانچه افراد در زمان انعقاد قرارداد ملکی مانند قرارداد مشارکت در ساخت و قرارداد پیش فروش آپارتمان و غیره از حقوق خود در این خصوص مطلع نباشند و ندانند کدام مفاد قرارداد به نفع یا ضرر آنها است و کدام مفاد باید در قرارداد قید شود، ممکن است پس از انعقاد قرارداد بین طرفین اختلاف به وجود آید که به ضرر یکی از آنها باشد و برای حل این اختلاف باید به دادگاه مراجعه نمایند. پس توصیه می شود قبل از انعقاد قراردادهای ملکی، طرفین قرارداد با وکیل ملکی آنلاین مشورت کنند و از حقوق خود آگاه شوند، سپس اقدام به عقد قرارداد نمایند.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

خدمات وکیل ملکی

بهترین وکیل ملکی از نظر ما، وکیلی است که ساختار و چهارچوب دادگاه های مربوط به ملک را بشناسد، پرونده را به خوبی بشناسد و برای شما و پرونده تان دلسوزی کند.وکیلی که بتواند شما در محاکم قضایی پیروز بیرون بیاورد، به نظر ما بهترین وکیل ملکی است که می توانید اختیار کنید پس توصیه ما به شما این است که با مراجعه به بهترین موسسه حقوقی و با در اختیار گرفتن بهترین وکیل ملکی تهران ، از دادگاه های مربوط به ملک پیروزمندانه بیرون بیایید.

مشاوره حقوقی رایگان

وکیل ملکی یک وکیل پایه یک دادگستری است که به قوانین و دعاوی ملکی و رویه مراجع قضایی در رسیدگی به پرونده های ملکی تجربه و تخصص دارد .
امروزه به دلیل پیچیدگی انواع قراردادها و معاملات ملکی اعم از خرید و فروش یا اجاره املاک و عدم آگاهی افراد از قوانین ملکی ، مشکلات و اختلافات زیادی در انجام معاملات بین طرفین قراردادها و معاملات ملکی به وجود می آید، که گاهی برای حل و فصل این اختلافات نیاز به مراجعه ی طرفین به مراجع قضایی و می باشد.
وکیل ملکی می تواند افراد را در جهت انجام معاملات ملکی صحیح یا انعقاد قراردادهای ملکی به شیوه ی قانونی راهنمایی و مشاوره نماید و حضور یک وکیل ملکی با تجربه در زمان عقد قراردادها یا معاملات ملکی به کاهش اختلافات بین طرفین ، پس از انجام معاملات کمک بسزایی نماید.
وکیل ملکی به دلیل تجربه و تخصصی که در مشاوره و پیگیری پرونده های ملکی دارد ، می تواند با قبول وکالت موکلین در دعاوی ملکی ، احتمال موفقیت موکلین را در پرونده افزایش دهد.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

وکیل ملکی می تواند در خصوص کلیه دعاوی ملکی فعالیت کرده و قبول وکالت نماید یا موکلین را مشاوره و راهنمایی نماید ؛ دعاوی ملکی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از :
۱- دعاوی ملکی حقوقی
۲- دعاوی ملکی کیفری
۳- دعاوی ملکی ثبتی

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

دعاوی ملکی حقوقی چیست؟

یکی از انواع دعاوی ملکی ، دعاوی ملکی حقوقی است که خود انواع مختلفی دارد . دعاوی ملکی حقوقی به دلیل عدم آگاهی افراد در خصوص قوانین ملکی است و در این دعاوی جرمی واقع نشده است و پرونده ی ملکی از نظر حقوقی بررسی خواهد شد و بحث ارتکاب جرم مطرح نخواهد بود . اکنون به برخی از مهم ترین دعاوی ملکی حقوقی که وکیل ملکی می تواند برای حل و فصل و پیگیری پرونده قبول وکالت نماید ، اشاره می کنیم ؛ که عبارتند از :

۱- چنانچه سازنده برای تامین قسمتی از هزینه ی احداث پروژه ی ساختمانی با وثیقه قرار دادن ملک ، وام بانکی گرفته باشد ، در این صورت ملک در رهن بانک قرار می گیرد و فروشنده باید قبل از فروش ملک و تنظیم سند رسمی ابتدا بدهی خود را به بانک پرداخت نماید و پس از فک رهن اقدام به فروش ملک نماید .
اگر فروشنده یا سازنده ملک (در قرارداد مشارکت در ساخت) متعهد شده باشد که پیش از تنظیم سند رسمی ، ملک را فک رهن نماید ، اما به تعهد خود عمل نکرد ، مالک یا خریدار می توانند ، با وکالت دادن به یک وکیل ملکی دعوای الزام به فک رهن را علیه سازنده مطرح نمایند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

۲- چنانچه خریدار و فروشنده در مبایعه نامه ، تاریخی برای تنظیم سند رسمی در دفترخانه ، مشخص کرده باشند و فروشنده در تاریخ تعیین شده در دفترخانه حاضر نشود ، خریدار می تواند از دفترخانه عدم حضور فروشنده را اخذ نماید ؛ همچنین اگر خریدار و فروشنده تاریخی برای تنظیم سند رسمی تعیین نکرده باشند ، خریدار می تواند طی یک اظهارنامه از فروشنده بخواهد در زمان مشخص شده برای تنظیم سند رسمی در دفترخانه حاضر شود و اگر فروشنده در تاریخ مقرر در دفترخانه حضور پیدا نکرد ، خریدار می تواند گواهی عدم حضور وی را بگیرد ؛ بهتر است خریدار از یک وکیل ملکی در این خصوص راهنمایی و مشاوره های لازم را دریافت نماید و سپس اقدام به طرح دعوای الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی را نماید تا با آگاهی از قوانین و رویه دادگاه ها علیه فروشنده شکایت نماید.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

صورتمجلس تفکیکی چیست؟

صورت مجلس تفکیکی سندی است که مشخصات ملک و حدود اربعه هر یک از واحدها و مشاعات ساختمان در آن مشخص می شود و به این ترتیب سهم هر یک از مالکان از واحدها معلوم می گردد . صورت مجلس تفکیکی از این رو اهمیت دارد که مبنای صدور سند ملک برای هر واحد خواهد بود و چنانچه سازنده ملک ، اقدام به دریافت صورت مجلس تفکیکی نکند ، سند رسمی برای واحدها صادر نخواهد شد . بنابراین چنانچه فروشنده یا سازنده از دریافت صورت مجلس تفکیکی امتناع کند ، باید خریدار پس از مشورت با یک وکیل ملکی با تجربه در خصوص املاک ، مبادرت به تقدیم دادخواست الزام فروشنده به اخذ صورت مجلس تفکیکی نماید.

گواهی پایان کار ساختمان

گواهی پایان کار ، سندی است که پس از پایان پروژه ی ساختمانی توسط شهرداری و به تقاضای مالک صادر می شود . گواهی پایان کار نشان دهنده ی عدم خلاف و بدهی ساختمان است و گویای این نکته است که ساختمان طبق اصول و قوانین شهرسازی احداث شده است . چنانچه مالک یا سازنده (در قرارداد مشارکت در ساخت) متعهد به دریافت گواهی پایان کار شده باشد ؛ اما به تعهد خود عمل نکند ، خریدار می تواند با اختیار کردن یک وکیل ملکی برای شکایت از مالک جهت الزام وی به اخذ گواهی پایان کار اقدام نماید .
البته ممکن است شهرداری نیز از صدور گواهی پایان کار امتناع کند که در این صورت باید علیه شهرداری دعوای الزام به صدور گواهی پایان کار را در دادگاه مطرح کرد.

اجرت المثل ایام تصرف

طبق ماده ۴ قانون روابط موجر و مستأجر اصلاحی سال ۱۳۵۶، موجر یا مستأجر می ‌توانند به دلیل افزایش یا کاهش تورم و هزینه های زندگی ، درخواست تجدیدنظر نسبت به میزان اجاره ‌بها را مطرح کنند ، مشروط به اینکه مدت اجاره به پایان رسیده باشد و از تاریخ استفاده‌ مستأجر از عین مستأجره یا از تاریخ مقرر در حکم قطعی که در خصوص تعیین و تعدیل اجاره ‌بها صادر شده است ، سه سال تمام گذشته باشد . دادگاه با توجه به نظر کار‌شناس اجاره ‌بها را به نرخ روز تعدیل خواهد کرد . هر یک از موجر یا مستاجر می توانند برای تعدیل اجاره بها ، دادخواست تعدیل اجاره بها را به دادگاه صالح تقدیم نماید و برای طرح دادخواست و پیگیری پرونده به یک وکیل ملکی وکالت دهد .
* ابطال قراردادهایی که مفاد آنها دارای مشکل است.
* فسخ قراردادهایی که دارای مشکل قانونی هستند.
* مطالبه سرقفلی و در اختیار داشتن حق کسب و پیشه

مشاوره حقوقی رایگان

هرگاه شخصی بدون رضایت مالک ، ملکی را تصرف نماید ، مالک می تواند با توجه به توصیه های یک وکیل ملکی ، دعوای اجرت المثل ایام تصرف را علیه متصرف مطرح نماید . در واقع اجرت المثل ایام تصرف همان طور که از نام آن مشخص است ، اجرت روزهایی است که متصرف بدون رضایت مالک از ملک او استفاده کرده است و ملک در تصرف او بوده و این مبلغ توسط کارشناس دادگاه تعیین می گردد . اجرت المثل انواع مختلفی دارد که رایج ترین آن اجرت المثل ایام تصرف مستاجر است . هرگاه مدت قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر به پایان رسیده باشد ، اما مستاجر از تحویل ملک خودداری نماید ، مالک می تواند با کمک وکیل ملکی دادخواست مطالبه اجرت المثل ایام تصرف را به مرجع صالح تقدیم نماید.

وکیل ملکی آنلاین

افراد می توانند در صورت نیاز به طرح دادخواست در خصوص دعاوی ملکی حقوقی ، برای حصول نتیجه ی بهتر و جلوگیری از اطاله ی دادرسی در روند رسیدگی به پرونده ، قبل از طرح دادخواست خود از یک وکیل ملکی مشاوره و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند و یا در صورت پیچیدگی پرونده و اثبات ادله ی موجود در پرونده به یک وکیل ملکی کاردان و با تجربه وکالت دهد تا در جریان رسیدگی به پرونده اقدامات لازم و قانونی را در هر مرحله از دادرسی انجام دهد و در پیشبرد پرونده ی ملکی به نفع موکل کمک بسزایی بنماید.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

گاهی اوقات در معاملات و قراردادهای ملکی اختلاف بین طرفین تنها به دلیل عدم آگاهی از قوانین نبوده ، بلکه یکی از طرفین در خصوص اختلاف ملکی ایجاد شده ، مرتکب جرمی شده است که در این صورت ، دعوای ملکی از جنبه ی کیفری بررسی خواهد شد .
به دلیل اینکه هر یک از طرفین در دعاوی ملکی کیفری ممکن است به مجازاتی در خصوص ارتکاب جرمی محکوم شود ؛دعاوی ملکی کیفری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل بهتر است هر یک از طرفین دعوی برای دفاع از حقوق خود ، به یک وکیل ملکی وکالت دهند تا وکیل بتواند با دانش و تجربه ای که دارد در دادگاه از حقوق وی دفاع نماید.

مشاوره وکیل ملکی در تنظیم قراردادهای ملکی

* خرید و فروش و معامله معارض
* کلاهبرداری در خرید و فروش املاک
* خیانت در امانت
* ارتکاب جرم در خرید و فروش املاک دولتی
* فروش ملک غیر
* جعل اسناد ملکی به منظور کلاهبرداری
* استفاده از سند مجعول در معاملات املاک
* انتقال منافع املاک غیر به خود و یا اشخاص دیگر
* تغییر کاربری زمین های کشاورزی به صورت غیرقانونی
* اقدام به تقسیم بندی املاک و ورود غیر مجاز به ملک سایرین

دعاوی ملکی ثبتی

یکی دیگر از دعاوی ملکی که وکیل ملکی در خصوص آن فعالیت می نماید ؛ دعاوی ملکی ثبتی است که می توان گفت این دعاوی زیرمجموعه دعاوی ملکی حقوقی هستند که در حوزه ی ثبتی واقع می شوند ؛ که برخی از این دعاوی عبارتند از :

* ابطال ساز و کار مراحل گوناگون کمیسیون های ثبتی
* ابطال اسناد رسمی به دلایل مختلف
* افراز ملک و اجرای ثبت
* ابطال اجرائیه ثبتی املاک
* متوقف نمودن مراحل اجرایی در زمان انجام کار
* ابطال سند مالکیت معارض
توصیه می شود برای طرح دادخواست و پیگیری پرونده های ملکی ، افراد به تنهایی و بدون آگاهی و بدون اطلاع داشتن از قوانین و رویه مراجع قضایی یا ثبتی در خصوص رسیدگی به دادخواست مطرح شده اقدام نکنند و با دادن وکالت به یک وکیل ملکی ، از دانش و تخصص او در حل و فصل پرونده ی خود بهره مند گردد و از صرف وقت اضافی در مراجع قضایی به دلیل حضور یک وکیل ملکی در پرونده ی خود جلوگیری نماید.

مشاوره آنلاین وکیل ملکی دعاوی کیفری

هرگاه بین دو یا چند نفر قرارداد ملکی منعقد شود ، هر یک از طرفین قرارداد متعهد به انجام اموری خواهند شد که عدم انجام تعهدات می تواند موجب خسارت و ضرر و زیان به هر یک از طرفین شود ؛ از این رو باید افراد پیش از انعقاد قراردادهای ملکی جهت آگاهی از حقوق خود در قرارداد ، با یک وکیل ملکی مشورت نمایند تا پس از انعقاد قرارداد بین طرفین اختلافی به وجود نیاید.

برخی از رایج ترین و مهم ترین قراردادهای ملکی عبارتند از :

* قرارداد مشارکت در ساخت
* قرارداد پیش فروش ساختمان
* قرارداد مبایعه نامه قطعی ملک
* قرارداد اقرارنامه انصراف از حق استفاده از پارکینگ
* قرارداد سند فروش قطعی خانه و آپارتمان در رهن
* قرارداد بیع زمین واگذاری مسکن و شهرسازی
* قرارداد بیع قطعی آپارتمان با سند تفکیکی
* قرارداد رهن ملک
* قرارداد اجاره آپارتمان
* قرارداد جعاله ملکی
* قرارداد مبایعه نامه قطعی
* قرارداد بیع قطعی زمین دارای دفترچه مالکیت
* قرارداد جعاله بانک برای وام تعمیرات

حتما برای شما هم پیش آمده است که درگیر دعاوی ملکی شوید.
در این میان، پیچ و خم های این دعاوی اینقدر زیاد است که شاید شما را سردرگم کند.وکیل ملکی در همین مواقع به کارتان می آید، دقیقا در مواردی که دچار بحران و مشکل در مورد ملک خود شده اید و نیاز به یک وکیل ملکی دارید که یار و یاور شما باشد و کمکتان کند.

هزینه مشاوره با وکیل ملکی

موسسه حقوقی دادآرمان که دفتر مرکزی آن در تهران می باشد، با در اختیار داشتن تیمی از بهترین وکیل ملکی با تجربه و کار کشته، می تواند یار و همراه شما در تمامی دعاوی ملکی باشد.دقت کنید که شما می توانید همواره به صورت رایگان از طریق مشاوره حقوقی آنلاین ، سئوالات خود را بپرسید و پاسخ آن را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.همچنین چنانچه احساس می کنید ضرورت به مراجعه حضوری وجود دارد، می توانید وقت بگیرید و با مراجعه حضوری به دفتر موسسه حقوقی ، با بهترین وکیل ملکی مشورت کنید و سئوالات خود را از ایشان بپرسید.

وکیل ملکی

سوالی که ممکن است مطرح شود این است که چرا املاک نیاز به وکیل دارد؟
پاسخ ساده است.
گاهی شما در خرید و فروش یا اجاره ملک سهل انگاری می کنید و یا گاهی به شخصی که نباید اعتماد می کنید و یا در بسیاری از موارد متاسفانه خریدار یا فروشنده ، با شناخت کافی از خلاء های قانونی ، اقدام به کلاهبرداری و یا جعل در خرید و فروش و معامله ملک می کند.این چنین است که نیاز به یک وکیل ملکی کارکشته برای بیرون آمدن شما از بحرانی که خواسته یا ناخواسته در آن گرفتار شده اید احساس می شود.
وکلای ملکی در حقیقت با شناخت مناسب و تجربه ی کافی که از سایر پرونده های دعاوی ملکی دارند ، به یاری شما می شتابند و با تسلط همه جانبه بر روی پرونده و موضوع شما ، مشکلات شما را تا حد زیادی در دادگاه های ملکی برطرف می کنند.

برای در اختیار گرفتن بهترین وکیل ملکی ، مسیر دشواری پیش روی شما نیست.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

ما در موسسه حقوقی دادآرمان، با سال ها تجربه در زمینه دعاوی ملکی آماده ایم تا به شما در این امر یاری رسانیم.

تفاوت بین وکلای ملکی دقیقا در همین است.اینکه وکیل مورد نظر شما یک وکیل ملکی متخصص است یا صرفا یک وکیل است.
حتی باید بگوییم که دعاوی ملکی گاهی چنان پیچیده و خاص می شوند که واقعا حتی یک وکیل ملکی معمولی نیز مشکل را برطرف کنید و به معنای واقعی کلمه نیاز به یک وکیل متخصص امور ملکی است که مشکلات را بررسی و هر چه سریعتر از مسیر های قانونی و شدنی، مشکل را برطرف نماید
لذا به شما توصیه می کنیم برای حل مشکلات خود در امور ملکی ، به یک وکیل متخصص امور ملکی مراجعه کنید.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل متخصص امور ملکی را در اختیار شما قرار می دهد و به شما در دعاوی ملکی یاری می رساند.

در پایان لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید در دعاوی ملکی ، به بهترین وکیل ملکی در موسسه حقوقی دادآرمان مراجعه کنید و ما به شما بهترین مسیر پیروزی در پرونده حقوقی را توصیه و پیشنهاد خواهیم کرد.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

اگر نیاز داری با یک وکیل با تجربه مشورت کنی با شماره تلفن بهترین وکیل در تهران تماس بگیر.

موسسه حقوقی دادآرمان
مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بدانید وکیل طلاق تضمینی چه کمکی در پروسه جدایی از همسر می تواند انجام دهد و مزایای استفاده از این وکیل در فرآیند جدایی چقدر میتواند باعث پیشرفت روند قضایی و دریافت قطعی رای طلاق برای شما شود پس در ادامه این مقاله همراه موسسه حقوقی دادآرمان باشید.
از طریق تماس با تلفن های ثابت میتوانید مشاوره تلفنی و از طریق شماره های همراه، مشاوره آنلاین با وکیل طلاق تضمینی دریافت کنید…

وکیل طلاق کیست؟

یک وکیل پایه یک دادگستری یا حتی یک وکیل آنلاین می تواند در تمام زمینه های مربوط به دعاوی حقوقی و کیفری فعالیت نماید و بدون محدودیت قبول وکالت نماید و به پیگیری و حل و فصل پرونده های مختلف بپردازد و وکیل طلاق تضمینی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اما وکیل طلاق تضمینی، وکیلی است که فعالیت در زمینه ی طلاق و دعاوی مرتبط با آن را برگزیده است و تنها در این حوزه فعالیت دارد؛ از این رو در مورد قوانین مربوط به طلاق و رویه مراجع قضایی در رسیدگی به پرونده های طلاق آشنایی کامل دارد و از جدیدترین قوانین طلاق آگاه است، به همین وکیل طلاق تضمینی بهترین گزینه برای دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص دعاوی طلاق است.

وکیل مهریه

خدمات وکیل طلاق موسسه حقوقی دادآرمان

– طلاق از طرف زن

– طلاق از طرف مرد

– طلاق توافقی

– مطالبه مهریه

– شرط تنصیف اموال

– حضانت، نفقه….

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق از لحاظ حقوقی به چه معنایی چیست؟

طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جدا شدن زوجین از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می ‌رود.

طبق ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی، طلاق مخصوص نکاح دائم بوده و زن در عقد عقد موقت با پایان مدت یا بذل آن از سوی شوهر از زوجیت خارج می ‌شود.

طلاق مانند ازدواج با خواندن صیغه، صورت می ‌گیرد، اما برخلاف ازدواج، جزء ایقاعات است، یعنی یک طرفه است و تنها از سوی مرد انجام می ‌شود؛ چرا که طبق قانون طلاق در ایران مرد حق طلاق دارد و می تواند هر زمان که بخواهد با طرح دادخواست طلاق، زن خود را طلاق دهد.

انواع طلاق براساس رجوع به طلاق

رجوع در طلاق به معنی بازگشت مرد به همسر خود پس از طلاق و ادامه زندگی مشترک در ایام عده طلاق است و با این رجوع ازدواج قبلی با تمام آثاری که داشته، ادامه پیدا می کند و نیازی به جاری شدن نکاح مجدد نمی‌ باشد.

براساس حق رجوع مرد، طلاق به دو دسته کلی تقسیم می‌ شود؛ که عبارتند از:

۱- طلاق بائن (بدون رجوع)

۲- طلاق رجعی

اگر تصمیم داری برای ثبت دادخواست طلاق اقدام کنی، اما نیاز به به مشاوره و راهنمایی داری، با وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

وکیل مهریه

طلاق بائن چیست و وکیل طلاق چه نظر دارد؟

طلاق بائن به طلاقی گفته می ‌شود که در آن مرد حق رجوع به زن را ندارد. در طلاق بائن چه زن عده داشته باشد و چه نداشته باشد، رجوع مرد به او جایز نمی ‌باشد. این نوع طلاق در مقابل طلاق رِجعی است که در آن، مرد در زمان عده، حق رجوع دارد.

انواع طلاق بائن عبارتند از:

۱- طلاق زن باکره (زنی که بعد از ازدواج با او آمیزش نشده است.)

۲- طلاق دختر صغیره (دختری که نُه سالش تمام نشده است.)

۳- طلاق زن یائسه

۴- طلاق خُلع

۵- طلاق مُبارات

۶- طلاق سوم یا سه طلاقه

۷- نوع دیگری از طلاق نیز وجود دارد که طلاق حاکم شرع نام دارد. در این نوع طلاق، حاکم شرع همسر مردی را که نه نفقه او را می ‌پردازد و نه طلاقش می ‌دهد، خود طلاق می ‌دهد.

در طلاق بائن، زن در زمان عده به مرد محرم نیست و احکام زوجیت مانند الزام به اطاعت از شوهر، ارث ‌بردن زوجین از یکدیگر، حرمت خروج از منزل بدون اجازه مرد و الزام پرداخت نفقه و خرجی مرد نیز بر او جاری نمی‌ شود.

موسسه حقوقی دادآرمان

* نکته: اگر زن باردار باشد، بر مرد واجب است که تا زمان تولد نوزاد، نفقه او را پرداخت نماید.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه طلاق، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق در تهران را به شما معرفی می کند.

طلاق رِجعی چیست؟ و وکیل طلاق چه نظر درباره آن دارد؟

طلاق رِجعی، طلاقی است که مرد می‌تواند تا زمانی که عده زن پایان نیافته، بدون نوشتن عقد نکاح جدید به همسر خود رجوع نماید. رجوع مرد به سوی همسر خود در چنین طلا‌قی ممکن است با ادای لفظ یا انجام فعلی صورت گیرد. در واقع اگر طلاق رِجعی باشد، نکاح به صورت قطعی باطل نشده است و اگر زن در ایام عده طلاق از شوهر خود تمکین نماید به او نفقه تعلق گرفته و در غیر این صورت به او نفقه تعلق نمی‌ گیرد. در طلاق رجعی زن حق دارد در منزل شوهر سکونت داشته باشد و حتى از او ارث می‏ برد. به چنین طلا‌قی، طلاق رجعی و به چنین زنی مطلقه رجعیه گفته می ‌شود.

* نکته: مطلقه رجعیه زوجه حقیقی است؛ یعنی، آنچه از ادله شرعی استنباط می‌ شود، این است که مطلقه رجعیه در زمان عده، زوجه حقیقی است و تمامی‌ آثار زوجیت بر او و همسرش مترتب می ‌باشد. در نتیجه می‌ توان از قاعده ‌‌ای با عنوان «مطلقه رجعیه، زوجه حقیقی است» نام برد.

حقوق زوجین در طلاق رجعی چیست؟

همان طور که گفته شد پس از طلاق رجعی رابطه زوجیت به طور کامل بین زن و شوهر از بین نمی رود و مرد در ایام عده طلاق می تواند به همسر خود رجوع کند، از این رو در طلاق رجعی زن و مرد دارای حقوقی است.

حقوق زوجین در طلاق رجعی عبارتند از:

۱- در صورت فوت یکی از زوجین، طرف مقابل از او ارث می برد.

۲- به زن در طلاق رجعی نفقه تعلق می گیرد.

۳- در صورت فوت یکی از زوجین امکان غسل دادن او توسط طرف دیگر وجود دارد.

۴- زکات فطره زن در طلاق رجعی بر عهده مرد است.

۵- نزدیکی مرد در ایام عده طلاق رجعی، رجوع محسوب می شود، حتی اگر قصد رجوع نداشته باشد.

وکیل مهریه

وکیل طلاق ؛ انواع طلاق براساس ثبت دادخواست طلاق

چنانچه زن یا مرد تصمیم به طلاق داشته باشد و بخواهد از دادگاه تقاضای طلاق بنماید مانند سایر دعاوی ابتدا باید دادخواست طلاق را ثبت نماید. طبق قانون طلاق، براساس اینکه چه کسی دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده تقدیم می کند و تصمیم به جدایی از همسر خود را دارد، طلاق به دو دسته تقسیم می شود:

طلاق یک طرفه: هرگاه فقط یکی از زوجین اقدام به طرح دادخواست طلاق نماید و بخواهد از همسر خود جدا شود و با تقدیم دادخواست طلاق از دادگاه تقاضای طلاق نماید، در این صورت طلاق یک طرفه است. طلاق یک طرفه به دو دسته تقسیم می شود:

* طلاق از طرف زن

طلاق از طرف مرد

طلاق توافقی: هرگاه زن و مرد هر دو برای طلاق با هم توافق داشته باشند و بخواهند با طلاق به زندگی مشترک خود پایان دهند طلاق توافقی خواهد بود.

وکیل مهریه

طلاق از طرف زن

طبق قانون زن حق طلاق ندارد و نمی تواند هر زمان که بخواهد بدون دلیل از شوهر خود طلاق بگیرد و باید برای درخواست طلاق خود دلایل محکمه پسندی به دادگاه خانواده ارائه نماید.

برای اینکه زن بتواند از شوهرش طلاق بگیرد، باید یکی از شروط دوازده گانه عقدنامه و یا وکالت در طلاق و یا یکی از شرایط عسر و حرج که در ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی به آن اشاره شده است را داشته باشد. یکی از ملزمات و دلایل طلاق از طرف زن، این است که یکی از قوانین و موجبات طلاق وجود داشته باشد. منظور از موجبات طلاق دلایل محکمه پسندی است که مجوز طلاق به حساب می آید؛ یعنی زن در شرایط خاص می تواند از دادگاه تقاضای طلاق مانند طلاق از طرف زن به دلیل عسر و حرج.

علاوه بر عسر و حرج، طلاق از طرف زن با شروط دوازده گانه عقدنامه نیز امکانپذیر خواهد بود و زن می تواند با اثبات هر یک از موارد مذکور در عقدنامه از دادگاه درخواست طلاق نماید.

همچنین زن می تواند با ابراز کراهت از شوهر و بذل مهریه اش درخواست طلاق نماید، یعنی زن به دلیل کراهتی که از شوهر خود دارد به ازای بذل مهریه و یا با دادن مالی بیشتر از مهریه (فدیه) درخواست طلاق خلع نماید و در این صورت دادگاه به درخواست زن حکم طلاق را صادر می کند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

همان طور که گفته شد به دلیل پیچیدگی قوانین در خصوص طرح دادخواست طلاق از طرف زن و اثبات دلایل طلاق در دادگاه خانواده، بهتر است زوجه برای تنظیم و ثبت دادخواست طلاق و پیگیری پرونده طلاق در دادگاه با یک وکیل طلاق تضمینی با تجربه مشورت کند، از این رو موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق در غرب تهران را به شما معرفی می کند.

طلاق از طرف مرد

طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، اختیار طلاق با مرد است و مرد حق طلاق دارد یعنی مرد هر زمان که بخواهد با دلیل یا بدون دلیل موجه می تواند همسر خود را با تقدیم دادخواست طلاق از طرف مرد به دادگاه خانواده طلاق بدهد، اما دادگاه پیش از صدور رأی طلاق، ابتدا برای مسائل مالی و غیرمالی طلاق که شامل مهریه، نفقه زوجه، اجرت المثل ایام زوجیت، استرداد جهیزیه، تنصیف اموال زوج در طلاق، حضانت فرزند و حق ملاقات با فرزند پس از طلاق است، تعیین تکلیف می کند و مرد برای اجرا و ثبت طلاق باید ابتدا حقوق مالی زوجه را که به آن اشاره شد پرداخت نماید.

البته در پرداخت حقوق مالی زوجه در طلاق از طرف مرد باید به این نکته نیز اشاره کرد، در صورتی که مرد توانایی مالی برای پرداخت یکجای حقوق مالی زوجه را نداشته باشد، می تواند با ثبت دادخواست اعسار از پرداخت از دادگاه تقاضای تقسیط مهریه، نفقه معوقه و سایر حقوقی مالی زوجه را بنماید و پس از اینکه دادگاه در این مورد تصمیم گیری نماید، رأی طلاق یا همان گواهی عدم امکان سازش را به درخواست مرد صادر می کند.

یکی از نکات مهم که در طلاق از طرف مرد باید به آن توجه شود دلایل طلاق مردان است، چرا که در صورتی که مرد بخواهد زن خود را با دلیل موجه مانند نشوز طلاق دهد تنصیف اموال مرد در طلاق به زن تعلق نمی گیرد.

با وکالت دادن به بهترین وکیل طلاق در تهران می تونی بدون سردرگمی در دادگاه و صرفه جویی در زمان و هزینه به خواسته خود که طلاق است برسی.

وکیل طلاق

طلاق توافقی

در طلاق توافقی زن و شوهر هر دو خواهان طلاق هستند و در طلاق با هم توافق دارند و در تمامی مسائل مالی و غیرمالی طلاق با یکدیگر توافق دارند. در واقع در طلاق توافقی زوجین نیازی به داشتن دلایل محکمه ‌پسند برای طلاق در دادگاه ندارند و برای ارائه دادخواست طلاق توافقی تنها شرط لازم توافق زن و مرد برای طلاق است.

توافقات زوجین در طلاق توافقی عبارتند از:

۱- میزان و نحوه پرداخت مهریه و نیز میزان بخشیدن قسمتی از آن

۲- تعیین تکلیف وضعیت نفقه و خرجی در طول زمان زناشویی و عده

۳- در صورت داشتن فرزند مشترک، توافق بر سر حضانت و سرپرستی فرزند و نحوه ملاقات با فرزند

۴- توافق در مورد جهیزیه

۵- بررسی و توافق بر سر شرایط اولیه موجود در سند ازدواج در مورد تنصیف اموال

۶- هر گونه توافق مالی دیگر

 

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

زوجین باید در مورد مسائل طلاق با توافق یکدیگر تصمیم گیری و تعیین تکلیف نمایند و سپس توافقات خود را به صورت مکتوب و امضا شده به دادگاه تقدیم کنند.

همچنین در خصوص توافقات زوجین در طلاق باید به این نکته اشاره کرد که امکان تغییر توافقات زوجین نیز وجود دارد و زن و مرد می توانند در هر مرحله از دادرسی و یا در هنگام مراجعه به دفترخانه رسمی طلاق هنگام ثبت طلاق یا حتی پس از ثبت طلاق توافقات خود را تغییر دهند و طبق آن عمل کنند.

همچنین در صورت پشیمانی زوجین از طلاق توافقی در صورت عدم مراجعه به دفترخانه برای اجرا و ثبت طلاق، اعتبار گواهی عدم امکان سازش پس از سه ماه پایان یافته و نیازی به مراجعه به دادگاه یا ابطال رای دادگاه نمی باشد. 

اگر تصمیم داری توافقی از همسرت جدا بشی اما از حق و حقوق خود در طلاق توافقی هیچ اطلاعی نداری با وکیل طلاق توافقی در تهران تماس بگیر و از حقوق خود در طلاق توافقی مطلع شو.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق از طرف زن به دلیل عسر و حرج

عسر و حرج یکی از مهمترین دلایل طلاق از طرف زن است که با اثبات آن از سوی زوجه، دادگاه به درخواست زن حکم طلاق صادر می کند.

عسر و حرج به معنی سختی و مشقت است و عسر و حرج زن یعنی ایجاد وضعیتی که زندگی مشترک با شوهر برای زن غیرقابل تحمل و سخت باشد و زن در صورت اثبات دلایل خود می تواند از دادگاه درخواست طلاق نماید.

طبق ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی، در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق نماید. چنانچه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می تواند زوج را اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار امکانپذیر نباشد، زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می شود.

وکیل مهریه

طبق تبصره ی این ماده، عسر و حرج عبارت است از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه ی زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن برای زوجه مشکل باشد و موارد ذیل در صورت احراز توسط دادگاه از مصادیق عسر و حرج محسوب می شود:

۱- ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه

۲- اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر و یا ابتلای وی به مشروبات الکلی که به اساس زندگی خانوادگی خلل وارد آورد و امتناع یا عدم امکان الزام وی به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم بوده است.

۳- محکومیت قطعی زوج به پنج سال حبس یا بیشتر

۴- ضرب و شتم یا هر گونه سوء رفتار مداوم زوج که عرفا با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد.

۵- ابتلای زوج به بیماری های صعب العلاج روانی یا مسری یا هر عارضه ی صعب العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل نماید.

موارد مندرج در این ماده مانع از آن نیست که دادگاه در سایر موارد که عسر و حرج زن در دادگاه احراز شود، حکم طلاق را به نفع زوجه صادر نماید.

وکیل آنلاین

طلاق از طرف زن با شروط دوزاده گانه عقدنامه

در عقدنامه ۱۲ شرط وجود دارد که در صورت احراز هر یک از آنها در دادگاه، زن حق طلاق پیدا می کند و می تواند با اثبات آن در دادگاه خانواده، علاوه بر اینکه به حقوق مالی خود می رسد، از شوهر خود نیز طلاق بگیرد.

شروط ۱۲ گانه ضمن عبارتند از:

۱- ترک انفاق به مدت ۶ ماه

۲- بد رفتاری و سوء معاشرت زوج به حدی که زوجه قادر به ادامه ی زندگی مشترک با زوج نباشد.

۳- بیماری صعب العلاج و خطرناک زوج به طوری که ادامه ی زندگی با وی ، سلامتی زوج را به خطر اندازد.

۴- جنون زوج در صورتی که فسخ نکاح ممکن نباشد. (جنون یکی از دلایل فسخ نکاح است).

۵- چنانچه زوج به کاری اشتغال داشته باشد که به زیان حیثیت و مصالح خانوادگی زوجه باشد.

۶- زوج به مدت ۵ سال یا بیشتر به حبس محکوم شود.

(بهتر است زوجه برای اثبات این دلایل از یک وکیل طلاق کمک بگیرد.)

۷- اعتیاد زیان آور زوج به طوری که ادامه ی زندگی برای زوجه دشوار باشد. (به تشخیص دادگاه خانواده)

۸- بدون اینکه زوج دلیل موجهی داشته باشد، زندگی خانوادگی را به مدت ۶ ماه متوالی ترک نماید.

۹- زوج به دلیل ارتکاب جرمی، محکوم شده باشد که مغایر با حیثیت و شأن خانوادگی زن باشد. (به تشخیص دادگاه )

۱۰- بچه‌ دار نشدن زوج به دلیل عقیم بودن و غیره. (از زندگی مشترک باید ۵ سال گذشته باشد)

۱۱- مفقودالاثر شدن زوج، چنانچه ظرف مدت ۶ ماه پس از مراجعه‌ ی زوجه به دادگاه پیدا نشود.

۱۲- ازدواج مجدد زوج بدون اجازه همسر اول و به تشخیص دادگاه عدالت بین همسران از سوی زوج رعایت نشود.

اگر در مورد حقوق زنان بعد از طلاق چیزی نمی دونی با وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر.

وکیل مهریه

به دلیل دشواری اثبات ادله زوجه در دادگاه، بهترین راه برای طرح دادخواست طلاق و پیگیری آن تا اجرای حکم، انتخاب یک وکیل طلاق تضمینی با تجربه است و زوجه با دادن وکالت به یک وکیل طلاق کاردان و متخصص، احتمال موفقیت خود را در اثبات ادله و مدارک طلاق افزایش می دهد و امکان رد شدن دلایل وی برای طلاق و صدور حکم دادگاه به ضرر وی کم می شود و زوجه می تواند این اطمینان را داشته باشد که با راهنمایی و مشاوره ی وکیل طلاق تضمینی که در حل و فصل پرونده های طلاق تجربه و تخصص دارد، به خواسته ی خود که طلاق است، دست یابد.

موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در غرب تهران را به شما معرفی می کند تا با دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص دعاوی انحلال نکاح (طلاق، فسخ نکاح، دعوای بطلان نکاح) بتونی در کوتاهترین زمان به حقوق خود برسی.

 

تفاوت طلاق یک طرفه با طلاق توافقی چیست؟

طبق قانون، دادخواست طلاق ممکن است از طرف زوج، زوجه و یا به درخواست هر دو (طلاق توافقی) مطرح شود. در این صورت روند رسیدگی به پرونده طلاق و مدت زمان آن و حقوق زوجین در طلاق با توجه به نوع آن متفاوت خواهد بود.

در خصوص تفاوت طلاق یک طرفه با طلاق توافقی می توان گفت: در طلاق یک طرفه که به درخواست یکی از زوجین مطرح می شود و فقط یکی از زوجین قصد طلاق و جدایی از همسر خود را دارد و طرف مقابل راضی به طلاق نمی باشد، بنابراین زن و شوهر در مورد مسائل طلاق اختلاف دارند و دادگاه در مورد حقوق مالی زوجه که به آن اشاره کردیم و سایر مسائل غیرمالی طلاق مانند حضانت و حق ملاقات با فرزند پس از طلاق تصمیم گیری می کند و سپس رأی طلاق از سوی دادگاه صادر می شود و زن و مرد باید براساس تعیین تکلیف قانونی و مفاد رأی صادره عمل نمایند.

اما در طلاق توافقی زن و شوهر هر دو برای طلاق رضایت دارند و تصمیم دارند به زندگی مشترک خود با طلاق توافقی پایان دهند؛ بنابراین در مورد تمام مسائل مالی و غیرمالی طلاق با هم توافق دارند و خودشان در خصوص حقوق مالی زوجه و حضانت و ملاقات با فرزند پس از طلاق تصمیم گیری می کنند و دادگاه توافقات آنها را می پذیرد و دخالتی در توافقات آنها ندارد و زن و مرد باید طبق آنچه توافق کرده اند عمل نمایند و نمی توانند کاری را برخلاف توافقات انجام دهند.

پروسه و زمان طلاق توافقی به دلیل توافق زوجین در طلاق بسیار آسانتر و کوتاهتر از طلاق یک طرفه است؛ چرا که در طلاق توافقی زوجین با هم توافق دارند، اما در طلاق یک طرفه هر یک از زوجین که دادخواست طلاق را مطرح می کند، باید دلایل خود را برای طلاق اثبات کند و ممکن است طرف مقابل و یا قاضی ادعای وی را نپذیرد و همین امر روند رسیدگی به پرونده طلاق یک طرفه را طولانی و زمان بر می کند و یا ممکن است قاضی در طلاق از طرف زن درخواست طلاق زن را نپذیرد و اثبات دلایل طلاق برای زن گاهی بسیار دشوار است.

حق طلاق چیست؟

حق طلاق یا وکالت در طلاق، وکالت بلاعزل با حق توکیل (وکیل کردن) غیر است که زوج به زوجه می ‌دهد. وکالت طلاق زن یعنی او با وکالتی که از شوهر خود دارد می‌ تواند از طرف مرد وکیل انتخاب کند یا خودش شخصاً و با مراجعه به دادگاه و اثبات ادعای خود درخواست طلاق نماید.

در واقع داشتن حق طلاق یکی از روش های طرح دادخواست طلاق از طرف زن است. اما در خصوص طلاق با استفاده از حق طلاق باید به این نکته توجه داشت که طلاق زن با استفاده از داشتن وکالت در طلاق، طلاق از طرف زن محسوب نمی شود و طلاق توافقی است و به این ترتیب تنصیف اموال مرد در طلاق توافقی به زن تعلق نمی گیرد.

وکیل طلاق

نحوه‌ ی گرفتن حق طلاق

وکالت دادن در طلاق از سوی زوج به زوجه به دو روش امکان ‌پذیر می ‌باشد:

۱- در زمان وقوع عقد ازدواج و با آگاهی به سردفتر ازدواج، وکالت زوجه در طلاق به صورت شرط ضمن عقد، در سند ازدواج نوشته می ‌شود. از آنجایی که عقد ازدواج از نظر حقوقی جزء عقود لازم است، امکان بر هم زدن شرط وکالت طلاق از سوی شوهر بدون رضایت زن ممکن نیست.

۲- شوهر به دفتر اسناد رسمی یا سفارت ایران در خارج از کشور مراجعه کند و به زوجه وکالت در طلاق و جدایی بدهد. این وکالت می‌ تواند قابل عزل و یا بلاعزل باشد.

* نکته: برای واگذاری وکالت در دفتر اسناد رسمی یا کنسولگری ‌های ایران در خارج از کشور حضور و امضای موکل (شوهر) کافی است و نیازی به حضور وکیل (زوجه) نمی‌ باشد.

وکیل طلاق تهران

حکم طلاق چیست؟

هرگاه زن به دادگاه درخواست طلاق بدهد، بدون آنکه حق طلاق داشته باشد؛ یعنی زن در عقد خود، حق طلاق را از مرد نگرفته است؛ اما بنا به دلایلی مانند ترک انفاق یا عسر و حرج، شروط دوزاده گانه عقدنامه و… می‌ تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید؛ که در صورت اثبات دلایل خود، دادگاه حکم طلاق برای زن صادر می‌ کند.

دادگاه ابتدا موضوع و دلایل اختلاف را که زن برای آنها درخواست طلاق کرده است را بررسی می‌کند؛ اگر دلایل ارائه شده توسط زن در دادگاه اثبات شد و دادگاه وی را محق طلاق گرفتن از شوهر بداند، اقدام به صدور حکم طلاق می‌ کند.

اگر تصمیم داری به دلیل عسر و حرج از شوهرت طلاق بگیری، اما برای اثبات دلایل خود در دادگاه نیاز به مشاوره و راهنمایی داری، با بهترین وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و کاملترین اطلاعات رو در این زمینه دریافت کن.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

گواهی عدم امکان سازش چیست؟

اولین مرحله برای ثبت طلاق، دریافت گواهی عدم امکان سازش از سوی دادگاه خانواده است. رای دادگاه در برخی از انواع طلاق، گواهی عدم امکان سازش نام دارد که این گواهی تأییدی بر عدم توافق و سازش زوجین است و در مواقعی صادر می ‌شود که دادگاه رسیدن به توافق بین زن و شوهر را ناممکن می‌ داند و به آنها اجازه طلاق را می‌ دهد؛ در این صورت گواهی عدم امکان سازش صادر می ‌شود.

مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش ۳ ماه است؛ یعنی اگر طرفین ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ گواهی آن را به دفترخانه ثبت طلاق ارائه ندهند و برای اجرا و ثبت طلاق اقدام نکنند، پس از گذشت ۳ ماه، گواهی عدم امکان سازش فاقد اعتبار خواهد بود.

گواهی عدم امکان سازش در صورتی صادر می شود که:

۱- درخواست طلاق از طرف مرد باشد.

۲- طلاق تو افقی باشد یعنی زن و شوهر برای طلاق گرفتن با هم توافق داشته باشند.

۳- طلاق از طرف زن، وقتی که او وکالت در طلاق داشته باشد؛ یعنی زن حق طلاق داشته باشد.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در خصوص انواع طلاق، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق در تهران را به شما معرفی می کند.

وکیل آنلاین

تفاوت حکم طلاق و گواهی عدم امکان سازش چیست؟

تفاوت های حکم طلاق و گواهی عدم امکان سازش عبارتند از:

۱- دادگاه در مواردی که بخواهد درباره ی موضوعی حکم صادر کند، به طور کامل و دقیق آن را بررسی می‌ کند و دلیل اقامه دعوی را می ‌شنود و دفاعیات طرفین دعوی را شنیده و در نهایت تصمیم می‌ گیرد که به نفع چه کسی و چگونه حکم صادر کند. یکی از مواردی که دادگاه حکم صادر می‌ کند، زمانی است که زن بدون داشتن حق طلاق درخواست طلاق نماید؛ اما دادگاه زمانی گواهی عدم امکان سازش صادر می‌ کند که نیازی به ورود به ماهیت دعوی وجود ندارد و با صدور این گواهی تنها قصد و تصمیم به طلاق را تأیید می‌ کند.

۲- در حکم طلاق محدودیت زمانی وجود ندارد و اعتبار آن به زمان وابسته نمی ‌باشد؛ اما گواهی عدم امکان سازش دارای مدت ۳ ماهه می ‌باشد و پس از این مدت گواهی بی ‌اعتبار می ‌شود.

۳- در حکم طلاق دادگاه دستور به طلاق می‌ دهد؛ اما در گواهی عدم امکان سازش، تنها اجازه ‌ی طلاق توسط دادگاه صادر می ‌شود و طلاقی صورت نگرفته است و اگر در مدت اعتبار گواهی، طلاق ثبت نشود به معنی انصراف از طلاق است.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

درخواست طلاق به دلیل عقیم بودن زوج

* طبق بند ۱۰ از شروط دوازده گانه ضمن عقد در سند ازدواج، در صورتی که پس از گذشت ۵ سال زندگی مشترک زوجه از شوهر خود به دلیل عقیم بودن یا هر عوارض جسمی دیگری که زوج صاحب فرزند نشود، می ‌تواند با استفاده از حقی که شوهر به زن داده است، استفاده کند و زن برای طلاق اقدام نماید.

* طبق بند ۱۳ قانون حمایت از خانواده مصوب ۱۳۵۳، که با توجه به تصویب قانون حمایت خانواده جدید در سال ۱۳۹۱ و عدم نسخ و عدم ابطال ضمنی یا صریح آن همچنان به قوت خود باقی است، بیان می ‌کند: «در صورت عقیم بودن یکی از زوجین و اینکه از جهت عوارض و خصوصیات جسمی نتوانند از یکدیگر صاحب اولاد شوند؛ یکی از مواد درخواست طلاق از سوی زن می‌ تواند باشد.»

* نکته: در این نوع طلاق، تمام حقوق مالی زن، مانند مهریه، اجرت ‌المثل و… در همه‌ ی مواردی که درخواست طلاق به دلیل داشتن شرایط اعمال وکالت در طلاق به دادگاه خانواده باشد، به قوت خود باقی است.

یکی از مهمترین دلایل طلاق از طرف مرد یا زن طلاق به دلیل خیانت همسر است. در این صورت اگر خیانت هر یک از زوجین اثبات شود، طرف مقابل می تواند از دادگاه خانواده به دلیل خیانت همسرش درخواست طلاق نماید؛ اما باید بتواند خیانت همسر خود را با ارائه مدارک محکمه پسند اثبات نماید.

اثبات خیانت شوهر از سوی زن در دادگاه برای طلاق از این جهت اهمیت دارد که در صورت اثبات خیانت زن برخی حقوق مالی مانند تنصیف اموال مرد در طلاق به وی تعلق نخواهد گرفت و در صورتی که زن بتواند خیانت شوهرش را در دادگاه ثابت کند، دادگاه به درخواست او حکم طلاق را صادر می کند و در این صورت مرد باید تمام حقوق مالی زوجه را پرداخت نماید.

حق حبس زن

طلاق به دلیل عدم تمکین

به محض جاری شدن عقد نکاح زن و شوهر در مقابل یکدیگر متعهد به انجام وظایفی می شوند. به نافرمانی و عدم انجام وظایف زناشویی از سوی هر یک از زوجین نشوز گفته می شود.

براساس این تعریف هرگاه شوهر از انجام وظایف زناشویی خود در مقابل همسرش مانند پرداخت نفقه، همخوابی و غیره امتناع کند، نشوز محسوب می شود و به او ناشز گفته می شود.

اگر شوهر به وظایف زناشویی خود در برابر همسرش عمل نکند، زن می ‌تواند با اثبات نشوز مرد در دادگاه خانواده حکم ملزم به انجام وظایف مرد را بگیرد و چنانچه مرد با حکم دادگاه نیز از انجام وظایف خود مانند پرداخت نفقه خودداری کرد، زن می تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید.

همچنین اگر زن به وظایف زناشویی خود مانند تمکین خاص عمل نکند، ناشزه محسوب می شود و مرد می تواند برای الزام زن به تمکین دادخواست الزام به تمکین زوجه را به دادگاه خانواده تقدیم نماید و در صورتی که زن ناشزه باشد، به وی نفقه تعلق نمی گیرد.

اگر به دلیل نشوز همسرت، تصمیم داری طلاق بگیری و اقدام به ثبت دادخواست طلاق کردی، اما برای اثبات دلایل خود در دادگاه نیاز به راهنمایی یک وکیل طلاق تضمینی با تجربه داری، با بهترین وکیل طلاق در شمال تهران تماس بگیر و مشاوره رایگان دریافت کن.

طلاق از طرف زن به دلیل عقیم بودن مرد

طبق بند ۱۰ شروط دوازده گانه عقدنامه در صورتی که پس از گذشت ۵ سال زندگی مشترک زوجه از شوهر خود به دلیل عقیم بودن یا هر عوارض جسمی دیگری که زوج، صاحب فرزند نشود، می‌ تواند با استفاده از حقی که شوهر به زن داده است، استفاده کند و زن برای طلاق اقدام نماید.

همچنین طبق بند ۱۳ ماده ۸ قانون حمایت از خانواده مصوب ۱۳۵۳ در صورت عقیم بودن یکی از زوجین و اینکه از جهت عوارض و خصوصیات جسمی نتوانند از یکدیگر صاحب فرزند شوند یکی از دلایل درخواست طلاق خواهد بود.

سوال: اگر زوج به واسطه طب نوین و پیشرفت ‌های پزشکی، مشکل ناباروری خود را از طریق پزشکی معالجه و درمان کند آیا باز هم زوجه می تواند به دلیل عقیم بودن مرد درخواست طلاق نماید؟

در خصوص طلاق از طرف زن به دلیل عقیم بودن مرد، شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور در دادنامه ‌ای به تاریخ ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۲ معتقد است: «عقیم بودن مرد از مصادیق عسر و حرج زوجه محسوب می‌ شود و به دلیل احتمال درمان ناباروری مرد با روش‌ های نوین پزشکی و درمانی نفی کننده‌ ی حق طلاق زن به استناد شرط ذکر شده نیست؛ زیرا درمان مرد قطعی نبوده و عسر و حرج زن به دلیل عقیم بودن مرد از موارد شرعی است که از راه حل ‌های جدید درمانی صرف ‌نظر کرده است.

طلاق به دلیل ازدواج مجدد مرد

همان طور که گفته شد زن باید برای اینکه بتواند دادخواست طلاق از طرف زن را به دادگاه ارائه نماید باید دلایل محکمه پسندی داشته باشد. یکی از دلایل موجه زن برای طلاق، ازدواج مجدد مرد است.

طبق بند ۱۲ شروط دوازده گانه عقدنامه اگر زوج همسر دیگری بدون رضایت زوجه اختیار کند یا به تشخیص دادگاه نسبت به همسران خود اجرای عدالت ننماید، برای زن حق طلاق ایجاد می شود و می تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید.

اما این بند دارای ابهاماتی است، اینکه نوع ازدواج دوم را تعیین نکرده است، که این مسئله باعث اختلاف نظر میان قضات گردیده است که به نظر می‌ رسد محدود ساختن حق زوجه به تحقق ازدواج مجدد زوج به طور دائم بر خلاف موازین حقوقی و انصاف قضایی است. همچنین بند ۱۲ مشخص نکرده است که در صورت استفاده زوجه از حق طلاق، آیا زوجه برای طلاق گرفتن باید حقوق مالی خویش را ببخشد یا می ‌تواند تماماً حقوق مالی خود را دریافت کند.

همچنین طبق ماده ۱۶ قانون حمایت خانواده، مصوب ۱۳۵۳، مرد نمی ‌تواند با داشتن زن، همسر دوم اختیار کند، مگر اینکه دلیل موجهی داشته باشد.

اصل بر این است که مرد با داشتن همسر نمی تواند ازدواج مجدد نماید، مگر در موارد استثنائی که در این صورت مرد می ‌تواند با ارائه دلایل و مستندات  از دادگاه خانوده اجازه ازدواج مجدد بگیرد، بنابراین اگر مرد با داشتن همسر بدون دلیل موجه ازدواج مجدد نماید، زن می تواند به دادگاه خانواده مراجعه کند و به دلیل ازدواج مجدد مرد از دادگاه تقاضای طلاق نماید.

رای وحدت رویه ۷۱۶ مورخ ۲۰/۷/۱۳۸۹

رای وحدت رویه در مورد طلاق به دلیل ازدواج مجدد مرد

نظر به اینکه مطابق ماده ۱۱۰۸ قانون مدنی تمکین از زوج تکلیف قانونی زوجه است، بنابراین در صورتی که بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع و زوج این امر را در دادگاه اثبات و با اخذ اجازه از دادگاه همسر دیگری اختیار نماید، وکالت زوجه از زوج در طلاق که به حکم ماده ۱۱۱۹ قانون مدنی ضمن عقد نکاح شرط و مراتب در سند ازدواج ذیل بند ب شرایط ضمن عقد در ردیف ۱۲ قید گردیده، محقق و قابل اعمال نیست، لذا به نظر اکثریت اعضاء هیأت عمومی دیوان عالی کشور رأی شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان همدان که با این نظر انطباق دارد مورد تأیید است. این رأی طبق ماده۲۷۰ قانون آیین دادرسی دادگاه‌ های عمومی و انقلاب در امور کیفری در موارد مشابه برای شعب دیوان عالی کشور و کلیه دادگاه ‌ها لازم‌ الاتباع است.

طبق رای وحدت رویه ۷۱۶ اگر مردی به دلیل نشوز زن و عدم تمکین وی با اجازه دادگاه ازدواج مجدد بنماید، زن دیگر نمی تواند به استناد بند ۱۲ شروط عقدنامه تقاضای طلاق کند.

مراحل طلاق برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

در پروسه طلاق برای ایرانیان خارج از کشور سه حالت متصور است:

۱- اگر زوجین هر دو مقیم خارج از کشور باشند.

۲- اگر زن مقیم خارج از کشور باشد.

۳- اگر مرد مقیم خارج از کشور باشد.

ما در دپارتمان تخصصی خانواده، در کنار شما هستیم و در امور مربوط به خانواده و پرونده های خانوادگی، در کنار شما هستیم و تا با مشاوره رایگان به شما یاری می دهیم.

وکیل مهریه

اگر زوجین هر دو مقیم خارج از کشور باشند

اگر زن و شوهر ایرانی هر دو مقیم خارج از کشور باشند، چنانچه قصد طلاق توافقی داشته باشند، بهترین کار این است که هر دو به سفارت، کنسولگری یا دفتر حافظ منافع ایران در خارج از کشور مراجعه کنند. در بیشتر مواقع غیرحضوری هم ممکن است، وکالت در طریق را از طریق پست ارسال کنند تا وکیل از آن طریق رأی توافقی را از دادگاه دریافت و سپس در دفترخانه طلاق ثبت رسمی کند. همچنین مدارک را برای زن و شوهر متقاضی ارسال کند. که مدارک شامل: طلاق ‌نامه‌، شناسنامه‌ های زوجین که مهر طلاق خورده باشد.

همچنین طبق ماده ۱۵ قانون حمایت خانواده، زن و شوهر از کنسولگری ایران نشانی و مشخصات مراکز یا اشخاص صالح برای اجرای صیغه طلاق را دریافت کنند و پس از مراجعه و دریافت گواهی اجرای صیغه طلاق، مجدداً با درخواست کتبی ثبت طلاق، به کنسولگری ایران بدهند.

اگر زن مقیم خارج از کشور باشد

چنانچه زن ساکن خارج از کشور است و مرد خواه ساکن خارج یا ایران باشد و با طلاق موافق نباشد، در این صورت زن می‌ تواند با ارسال وکالت در طلاق برای شخصی در ایران و با ارائه دلیل طلاق، مثل یکی از شروط دوازده گانه ضمن عقد، از دادگاه خانواده درخواست طلاق یک طرفه از سوی زوجه نماید یا زن می‌ تواند در کشور محل اقامت خود تقاضای طلاق نماید.

* نکته: رأی دادگاه خارجی فقط در صورتی در ایران معتبر است و اجرایی می‌ شود که در آن قوانین طلاق در ایران رعایت شده باشد؛ در غیر این صورت حتی با داشتن رأی دادگاه خارجی که در آن رأی، قوانین طلاق در ایران رعایت نشده باشد؛ باید از اول دادخواست طلاق از سوی زن در ایران ثبت شود. ولی داشتن رأی دادگاه خارجی اجرایی نشده، برای دریافت طلاق در دادگاه ‌های ایران بسیار مؤثر است.

می تونی با وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیری و هر سوالی در این زمینه داری بپرسی.

وکیل طلاق

اگر مرد مقیم خارج از کشور باشد

اگر مرد ساکن خارج از کشور باشد و زن خواه ساکن ایران یا خارج از کشور موافق طلاق نباشد؛ بر طبق قانون ما برای طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور مسلمان، حق طلاق با مرد است. مرد می ‌تواند با ارسال وکالت طلاق از کشور محل سکونت خود برای یکی از آشنایان یا وکیل خود طلاق از طرف مرد را ثبت نماید و رأی طلاق را با دادن دادخواست، تنفیذ طلاق اجرا نماید.

اگر برای دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص دعاوی خانواده و طلاق، وقت و هزینه کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل طلاق تضمینی را نداری، می تونی به صورت آنلاین و تلفنی با بهترین وکیل آنلاین طلاق موسسه حقوقی دادآرمان مشکلت رو مطرح کنی و بهترین مشاوره و راهنمایی را بدون صرف وقت و هزینه و به صورت رایگان دریافت کنی.

طلاق غیابی چیست؟

اگر دادخواستی علیه شخصی داده شود و خوانده دعوا که دادخواست علیه او ارائه شده است، ابلاغیه زمان رسیدگی دادگاه را به شخصه تحویل نگرفته باشد؛ یعنی طبق ماده ۶۸ قانون آیین دادرسی مدنی، به او ابلاغ نشده باشد و یا اینکه در جلسات دادگاه حاضر نشود و لایحه نیز نداده باشد در صورت محکوم شدن او رأی غیابی صادر می‌ شود. در خواسته طلاق نیز به همین صورت عمل می ‌شود اگر در وقت رسیدگی به خوانده ابلاغ واقعی نشده باشد و خوانده در دادگاه حضور نیابد و لایحه نداده باشد در فرض محکومیت، طلاق غیابی است.

در صورتی که رای غیابی طلاق صادر شود، تا مدت ۲۰ روز در همان شعبه بدوی (نخستین) قابل اعتراض است که به آن واخواهی گفته می ‌شوند.

برای اینکه بدونی شرایط طلاق غیابی چیه و چطور می تونی به صورت غیابی از همسرت طلاق بگیری، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی را برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در این زمینه به شما معرفی می کند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

طلاق غیابی از طرف مرد

هرگاه زوج، دادخواست طلاق دهد و زوجه در جلسات دادرسی حاضر نشود و لایحه هم ندهد و وکیل طلاق هم اختیار نکند تا در جلسات دادگاه حضور پیدا کند، دادگاه حکم طلاق را غیابی صادر می کند و مرد باید حقوق مالی زوجه را پرداخت کند و حکم طلاق را اجرا نماید و طلاق غیابی را در دفترخانه رسمی طلاق ثبت کند.

البته در طلاق از طرف مرد باید به این نکته اشاره کرد که چون مرد حق طلاق دارد در صورت مراجعه به دادگاه و درخواست طلاق حتی بدون حضور زن در جلسات دادگاه، رای طلاق به درخواست مرد صادر می شود، فقط در صورتی که مرد درخواست طلاق نماید و به زن ابلاغ شود اما زن در جلسات دادگاه حاضر نشود، رای صادره غیابی خواهد بود.

وکیل مهریه

طلاق غیابی از طرف زن

برای طلاق غیابی از سوی زن دو حالت متصور است:

۱- چنانچه زن با دلایل محکمه پسند که در مطالب قبل به آنها اشاره کردیم، دادخواست طلاق را مطرح کند و زوج یا وکیل طلاق وی در جلسات دادگاه حاضر نشوند و برای دفاع از خود لایحه نیز تقدیم نکند. دادگاه پس از تعیین تکلیف در مورد مسائل مربوط به طلاق، حکم طلاق غیابی را به نفع زوجه صادر می کند.

۲- هرگاه شوهر به مدت چهار سال غایب مفقودالاثر باشد و اثری از وی پیدا نشود، زن می تواند با مراجعه به دادگاه درخواست طلاق غیابی نماید و دادگاه پس از طی مراحل قانونی یعنی سه نوبت انتشار آگهی در روزنامه محلی و روزنامه های کثیرالانتشار، چنانچه زوج پیدا نشود، حکم طلاق غیابی را صادر می کند.

همچنین اگر طبق بندهای ۸ و ۱۱ عقدنامه زوج به مدت ۶ مرد منزل را ترک کرده باشد، ترک منزل از موجبات طلاق خواهد بود و اگر مرد در دادگاه حاضر نشود رای طلاق غیابی است.

نکته: هرگاه زن بخواهد با وکالتنامه ی طلاق که در اختیار دارد طلاق بگیرد، حکم طلاق صادره از سوی دادگاه غیابی نمی باشد، چون زوجه به جای زوج یک وکیل طلاق (وکیل مع الواسطه) اختیار می کند و به دلیل حضور وکیل طلاق شوهر در پرونده دیگر طلاق، غیابی محسوب نمی شود و طلاق توافقی است.

موسسه حقوقی دادآرمان

همچنین زن می تواند در طلاق غیابی با توقیف اموال زوج اقدام به مطالبه مهریه در طلاق غیابی نماید و در صورتی که مرد اموالی داشته باشد، دادگاه خانواده اموال و حساب بانکی مرد را توقیف کرده و از طریق مزایده اموال را به فروش می رساند و زن می تواند مهریه و سایر حقوقی مالی خود را از این طریق وصول نماید.

طلاق زن به دلیل غیبت مرد (مفقودالاثر بودن مرد)

همان طور که گفته شد زن حق طلاق ندارد و برای اینکه بتواند درخواست طلاق نماید باید دلایل موجهی برای طلاق داشته باشد. عسر و حرج زوجه و همچنین شروط دوازده گانه عقدنامه از مهمترین دلایل طلاق زن هستند.

غیبت طولانی مرد به طوری که کسی از او خبری نداشته باشد و در واقع مرد مفقوالاثر باشد، یکی از دلایل طلاق زن خواهد بود و زن با طرح دادخواست طلاق و طی کردن پروسه طلاق می تواند از شوهر مفقودالاثر با حکم دادگاه طلاق بگیرد.

طبق ماده ۱۰۱۱ قانون مدنی، غایب مفقودالاثر کسی است که از غیبت او مدت زیادی گذشته باشد و از او هیچ خبری وجود ندارد.

همچنین طبق ماده ۱۰۲۹ قانون مدنی، هرگاه شخصی ۴ سال تمام غایب مفقودالاثر باشد زن او می تواند تقاضای طلاق نماید، در این صورت با رعایت ماده ۱۰۲۳ حاکم او را طلاق می دهد.

وکیل طلاق

موت فرضی شوهر برای طلاق زن

اگر غیبت شوهر ادامه داشته باشد دادگاه می ‌تواند در شرایطی حکم به مرگ فرضی شخص غایب دهد و مهمترین اثر صدور حکم مرگ آن است که اموال غایب به ‌طور قطعی میان ورثه تقسیم می‌ شود برای این‌ که حکم موت فرضی صادر شود طبق ماده ۱۰۱۹ قانون مدنی باید از تاریخ آخرین خبری که از حیات این شخص رسیده مدت زیادی گذشته باشد.

طلاق زن به دلیل غیبت مرد به این صورت است که اگر مرد مفقودالاثر متاهل باشد، چون وضعیت حیات و مرگ او مشخص نیست، وضعیت ازدواج او نیز نامشخص می‌ شود، بنابراین پس ‌از گذشت ۴ سال از غیبت مرد، زن او می ‌تواند درخواست طلاق دهد.

قبل از صدور حکم طلاق، طبق ماده ۱۰۲۳ قانون مدنی باید در یکی از روزنامه‌ های محل زندگی غایب قبل ‌از غیبت و در یکی از روزنامه ‌های کثیرالانتشار ۳ آگهی به ‌طور متوالی به فاصله ۱ ماه از یکدیگر منتشر شود تا کسانی که خبری از شخص غایب دارند اطلاع دهند و در صورتی ‌که از تاریخ انتشار اولین آگهی یک‌ سال بگذرد و خبری از شخص غایب نشده باشد، دادگاه به درخواست زن، حکم طلاق را صادر می کند.

طلاق زن به دلیل غیبت مرد (ترک زندگی خانوادگی)

همچنین اگر طبق بندهای ۸ و ۱۱ عقدنامه زوج به مدت ۶ مرد منزل را ترک کرده باشد، ترک منزل از دلایل طلاق از طرف زن خواهد بود و اگر مرد در دادگاه حاضر نشود رای طلاق غیابی است.

همچنین طبق بند ۱ تبصره ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی، ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه از موجبات عسر و حرج زوجه خواهد بود و زن می تواند با اثبات ترک زندگی خانوادگی از سوی مرد از دادگاه خانواده تقاضای طلاق نماید.

البته طبق قانون اگر غیبت مرد با دلایل موجه مانند اشتغال در شهر دیگر باشد زن نمی تواند به دلیل غیبت مرد درخواست طلاق کند.

شرایط ابطال طلاق غیابی

ابطال طلاق غیابی، در صورت وجود یکی از شرایط ابطال طلاق ممکن خواهد بود. شرایط ابطال طلاق عبارتند از:

* نبود قصد و اختیار و عقل، در طلاق دهنده

* جاری شدن صیغه طلاق به الفاظ غلط و الفاظی که دلالت بر طلاق از سوی مرد و قصد آنها ندارد.

* عدم وجود دو شاهد مرد (طبق ماده ۱۱۳۴ قانون مدنی، طلاق باید به صیغه طلاق و در حضور حداقل ۲ نفر مرد عادل که طلاق را بشنوند واقع گردد.)

* به سر بردن زن در حالت نفاس و حیض و جاری شدن صیغه طلاق در زمان عادت ماهیانه و نفاس.

* معلق و مشروط واقع شدن طلاق

* اجرای صیغه طلاق در زمان طهر مواقعه یعنی پاکی از عادت ماهانه یا نفاسی است که در آن ایام، نزدیکی صورت گرفته باشد. این شرط، فقط در مورد زن یائسه و حامله وجود ندارد، در غیر این دو حالت، زن در فاصله بین پاکی از عادت ماهانه یا نفاس تا زمان جاری شدن صیغه طلاق، نباید با همسر خود، نزدیکی داشته باشد.

* اجرای طلاق در خصوص زنان یائسه ای که کمتر از سه ماه از آخرین نزدیکی آنها با همسرشان می گذرد. چون طلاق زن یائسه، در صورتی صحیح است که از آخرین نزدیکی او با همسرش، حداقل سه ماه گذشته باشد.

نحوه ابطال طلاق غیابی

در صورتی که طلاق غیابی شرایط ابطال را داشته باشد، خواهان باید دادخواست ابطال طلاق غیابی را به دادگاه خانواده تقدیم کند. خواهان باید ابتدا به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند و دادخواست ابطال طلاق غیابی را با پرداخت هزینه دادرسی ثبت کند، پس از آن برای رسیدگی به دادخواست ابطال طلاق در دادگاه خانواده، شعبه و وقت رسیدگی تعیین می شود و به خواهان و خوانده ابلاغ می شود و طرفین دعوی باید در تاریخ مقرر به دادگاه مراجعه کنند و دادگاه با بررسی دلایل خواهان، در صورت احراز شرایط ابطال طلاق غیابی، رای ابطال طلاق را صادر می کند.

خواهان ابطال طلاق غیابی باید مدارک زیر را برای ثبت دادخواست ابطال طلاق غیابی ارائه نماید:

* مدارک ثبت نام در سامانه ثنا (برگه ثبت نام و یا نام کاربری و رمز عبور)

* دادخواست تنظیم شده در خصوص ابطال طلاق

* مدارک شناسایی

* سند نکاحیه (عقدنامه) و سند طلاق

* دلایل اثبات وجود شرایط باطل کردن طلاق غیابی، مانند گواهی پزشکی قانونی، استشهادیه کتبی، شهادت شهود یا هر دلیل دیگری که ادعای خواهان را مبنی بر ابطال طلاق غیابی ثابت کند.

هزینه طلاق یک طرفه چقدر است؟

چنانچه هر یک از زن و مرد بخواهند دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده ارائه دهند، باید برای رسیدگی به دادخواست طلاق خود هزینه طلاق یک طرفه را پرداخت نماید؛ که شامل هزینه های زیر می باشد :
۱- هزینه تنظیم دادخواست طلاق یک طرفه از طرف زن یا مرد
۲- هزینه ثبت دادخواست طلاق یک طرفه از طرف زن یا مرد
۳- هزینه دادرسی پرونده طلاق یک طرفه
۴- هزینه داوری در طلاق یک طرفه از طرف زن یا مرد
۵- هزینه ثبت طلاق یک طرفه
۶- هزینه حق الوکاله وکیل

همان طور که گفته شد، دادخواست طلاق یک طرفه ممکن است از سوی زن یا مرد مطرح شود. هزینه ثبت دادخواست طلاق و هزینه رسیدگی به پرونده طلاق در دادگاه خانواده برعهده ی کسی است که از دادگاه تقاضای طلاق کرده و دادخواست طلاق یک طرفه را ثبت کرده است؛ همچنین هزینه ی اجرا و ثبت طلاق برعهده ی کسی خواهد بود که رأی طلاق (حکم طلاق یا گواهی عدم امکان سازش) به نفع او صادر شده است.

 

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

حقوق مالی زوجه در طلاق چیست؟

همان طور که هر یک از زوجین در عقد نکاح دارای حقوقی هستند (حقوق زن و شوهر در نکاح)، در طلاق نیز قانون برای زن و مرد حقوقی را در نظر گرفته است. همان طور که گفته شد در انواع طلاق ها دادگاه خانواده پیش از صدور حکم طلاق ابتدا برای حقوق مالی زوجه تعیین تکلیف می کند و برای اجرای صیغه طلاق و ثبت آن زوج باید حقوق مالی زوجه را پرداخت نماید.

حقوق مالی زوجه عبارتند از:

* مهریه

* نفقه

* اجرت المثل ایام زوجیت (یا نحله)

* تنصیف اموال زوج

* استرداد جهیزیه زوجه

آیا از حقوق مالی خود در طلاق اطلاع داری؟ اگر نمی دونی چطور می تونی برای مطالبه حقوق مالی خود مانند مهریه، نفقه و… اقدام کنی، با موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و در خصوص حقوق زن و شوهر در طلاق از بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران مشاوره رایگان دریافت کن.

مشاوره حقوقی

مهریه

مهریه مهمترین حقوق مالی زوجه است که به محض عقد نکاح زن مالک آن می شود و در صورتی که مهریه زوجه عندالمطالبه باشد، زن می تواند هر زمان که بخواهد آن را مطالبه نماید و در صورتی که مهریه عندالاستطاعه باشد در زمانی که مرد توانایی پرداخت مهریه را داشته باشد، زن می تواند برای مطالبه آن اقدام نماید. همچنین مطالبه مهریه مشروط به زمان طلاق نیست و زن می تواند حتی در صورتی که به زندگی مشترک خود با همسرش ادامه می دهد مهریه اش را مطالبه نماید.

البته مهریه عندالمطالبه برای زوجه مزایایی دارد، از جمله اینکه در صورت عندالمطالبه بودن مهریه زن می تواند در صورتی که از شوهر خود تمکین نکرده باشد از حق حبس مهریه استفاده کند و شروع زندگی زناشویی را به دریافت تمام مهریه موکول کند.

در مهریه عندالاستطاعه و مهریه موجل (مهلت دار) زن نمی تواند از حق حبس مهریه استفاده کند.

نکته: طبق قانون جدید مهریه (ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده)  اگر مهریه زن بیش از ۱۱۰ سکه باشد پرداخت آن مشروط به داشتن توانایی مالی مرد است و مرد می تواند با طرح دادخواست اعسار، مهریه را به صورت اقساطی پرداخت کند و برای مطالبه مهریه بیش از ۱۱۰ سکه حکم جلب برای مرد صادر نمی شود.

اگر نمی دونی شرایط تعلق گرفتن مهریه به زوجه چیه، برای دریافت مشاوره رایگان با شماره وکیل مهریه موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و هر سوالی در زمینه مطالبه مهریه داری بپرس.

نفقه

نفقه به هزینه های زندگی زوجه گفته می شود که به محض عقد نکاح زوج باید آن را بپردازد و تهیه مسکن مناسب در شأن زن، اثاثیه منزل و تمام هزینه های زندگی زوجه برعهده زوج می باشد و زن می تواند در هنگام طلاق نفقه معوقه خود را نیز مطالبه نماید.

در واقع نفقه یکی از مهمترین حقوق مالی زوجه محسوب می شود، از این رو قانونگذار برای عدم پرداخت نفقه زوجه از سوی زوج مجازات حبس را در نظر گرفته است و طبق شروط دوازده گانه عقدنامه ترک انفاق یکی از موجبات طلاق از طرف زن است و در صورتی که مرد نفقه زن را پرداخت نکند زن می تواند از دادگاه به دلیل ترک انفاق درخواست طلاق نماید.

وکیل مهریه

اجرت المثل ایام زوجیت

یکی از حقوقی که به زن تعلق می گیرد و مرد ملزم به پرداخت آن است؛ اجرت المثل ایام زوجیت است. اجرت المثل ایام زوجیت دستمزد زوجه است که برای انجام کارهای خانه داری که به دستور شوهر انجام داده است به شرطی که آن کارها را به قصد تبرع و رایگان انجام نداده باشد، به وی تعلق می گیرد.

در صورت مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت در طلاق میزان اجرت المثل را کارشناس دادگستری با توجه به برخی معیارها تعیین می کند، مانند مدت زمان زندگی مشترک، سن زوجه، نحوه اشتغال زنان و… 

اگر برای ثبت دادخواست طلاق نیاز به راهنمایی و مشاوره داری، با بهترین وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر تا کاملترین راهنمایی در خصوص دعاوی مربوط به طلاق از جمله مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت در طلاق را به صورت رایگان دریافت کنی.

نحله

نحله به معنی بخشش و هدیه است و زمانی که مرد بخواهد همسر خود را طلاق دهد در صورتی که زن مستحق دریافت اجرت المثل ایام زوجیت نباشد، دادگاه مبلغی را به عنوان نحله برای زن تعیین می کند و مرد ملزم به پرداخت آن است؛ در واقع نحله مبلغی است که در مقابل زحمات و کارهایی که زن در طی زندگی مشترک در منزل شوهر انجام داده است،گرچه انجام آنها از نظر شرعی بر عهده وی نبوده است، پرداخت می شود و زوجه می‌ تواند مانند سایر حقوق مالی خود نحله را نیز مطالبه نماید.

طبق ماده ۵۸ قانون حمایت خانواده با توجه به سال های زندگی مشترک و نوع کارهایی که زن در خانه شوهر انجام داده و توانایی مالی مرد، دادگاه مبلغی را از باب بخشش برای زوجه تعیین می کند.

شرایط تعلق گرفتن نحله به زن عبارتند از:

۱- باید طلاق از طرف مرد باشد و در صورتی که زن تقاضای طلاق نماید به وی نحله تعلق نمی گیرد.

۲- مطالبه نحله از سوی زوجه فقط در هنگام طلاق امکان پذیر است و برخلاف مهریه و نفقه زن نمی تواند در طی زندگی مشترک از مرد نحله مطالبه کند.

۳- در صورتی که درخواست طلاق از طرف مرد به دلیل نشوز زن باشد و مرد به دلیل عدم تمکین زوجه و تخلف زن از انجام وظایف زناشویی تقاضای طلاق نماید به زن نحله تعلق نمی گیرد.

۴- نحله فقط زمانی به زن تعلق می گیرد که زن مستحق دریافت اجرت المثل ایام زوجیت نباشد و در صورتی که به او اجرت المثل تعلق بگیرد نمی تواند تقاضای مطالبه نحله را بنماید.

۵- برای مطالبه نحله از سوی زن باید عقد نکاح، دائمی باشد و در عقد موقت به زن نحله تعلق نمی گیرد.

تنصیف اموال زوج در طلاق

تنصیف اموال مرد در طلاق یکی از شروط عقدنامه است که در صورت امضای آن توسط زوج، در هنگام طلاق تا نصف اموال زوج (به تشخیص دادگاه) که پس از ازدواج به دست آورده است به زوجه تعلق می گیرد. برای اجرای شرط تنصیف اموال باید طلاق به درخواست زوج باشد و طلاق از طرف مرد به دلیل نشوز زوجه نباشد و مرد نیز باید شرط تنصیف را امضا کرده باشد. البته در هنگام عقد نکاح مرد ملزم به امضای این شرط نیست و می تواند آن را نپذیرد.

همچنین در خصوص تنصیف اموال مرد در طلاق باید گفت مالی که دادگاه برای تقسیم بین زوجین مدنظر قرار می دهد، تنها اموالی است که حاصل دسترنج و تلاش مرد پس از ازدواج باشد، از این رو مالی که به او ارث رسیده باشد در هنگام تنصیف اموال به زن تعلق نمی گیرد.

نکته: تنصیف اموال زوج در طلاق توافقی اجرا نمی شود.

وکیل طلاق

استرداد جهیزیه زوجه

جهیزیه مالی است که زن در صورت توافق برای شروع زندگی مشترک به منزل مرد می برد. زن مالک مهریه است و می تواند هر زمان که بخواهد جهیزیه خود را از منزل مرد خارج کند و برای این کار نیازی به اجازه ی زوج ندارد. مرد به عنوان امین جهیزیه محسوب می شود نمی تواند در آن تصرف نماید و اجازه ی تخریب و یا فروش آن را نخواهد داشت. زن در هنگام بردن جهیزیه به منزل شوهر از تمام اقلام جهیزیه لیست کاملی تهیه می کند که باید به امضای مرد و دو نفر شاهد برسد که به آن سیاهه جهیزیه گفته می شود.

از آنجایی که جهیزیه جزو اموال زن محسوب می شود در هنگام طلاق نیز می تواند جهیزیه خود را از منزل شوهر خارج کند و برای این کار می تواند دادخواست استرداد جهیزیه را به دادگاه خانواده تقدیم کند و با حکم دادگاه جهیزیه خود را مسترد نماید.

بهترین وکیل طلاق در شمال تهران می تونه شما رو برای ثبت دادخواست استرداد جهیزیه راهنمایی کنه، پس برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه با وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر.

داوری در طلاق چیست؟

در طلاق به درخواست زن یا مرد دادگاه به منظور ایجاد صلح و سازش بین زوجین موضوع را به داوری ارجاع می دهد.

در تشریفات طلاق، پس از صدور قرار داوری، زوجین باید از بین آشنایان یا بستگان مورد اعتماد خود داورانی برای خود تعیین و به دادگاه معرفی کنند؛ اگر زوجین نتوانند یا نخواهند برای خود داوری تعیین کنند، دادگاه خود برای آنها داور تعیین می‌ کند. داوران سعی به سازش میان زن و شوهر می‌ کنند و اگر موفق به این کار نشوند، با اعلام مراتب به دادگاه خانواده، دادگاه گواهی عدم امکان سازش صادر می‌ کند.

افرادی که به عنوان داور انتخاب می شوند باید مسلمان، متاهل، معتمد و دارای حسن شهرت باشند و سن آنها حداقل ۴۰ سال تمام باشد و با وضعیت روحی زن و شوهر تا حدودی آشنایی داشته باشند یا در جریان اختلاف زندگی آنان باشند.

همچنین در صورتی که زن و شوهر از معرفی داور به دادگاه خودداری کنند، دادگاه برای آنها داور تعیین می کند.

نکته: داوری در طلاق توافقی به دلیل مراجعه زوجین به مرکز مشاوره پیش از طلاق و عدم انصراف از طلاق و حل نشدن اختلافات آنها، انجام نمی شود و زوجین به داوری ارجاع نمی شوند.

عدم تمکین زن

حضانت فرزند پس از طلاق بر عهده چه کسی است؟

طبق ماده ۱۱۶۸ قانون مدنی ، نگهداری کودک هم حق و هم تکلیف والدین است و طبق ماده ۱۱۷۲ قانون مدنی، هیچ یک از والدین حق ندارند در مدتی که حضانت طفل به عهده آنها است از نگهداری او امتناع کند.

در صورت طلاق زن و شوهر از یکدیگر طبق ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی، حضانت فرزند پس از طلاق تا سن ۷ سالگی بر عهده ی مادر و پس از آن با پدر خواهد بود.

زمانی که فرزند پسر و دختر به سن بلوغ شرعی برسند، حضانت به پایان می ‌رسد. بعد از پایان سن ۹ سال تمام قمری برای دختران و سن ۱۵ سال تمام قمری برای پسران، آنها از حضانت خارج می ‌شوند و خودشان می ‌توانند تصمیم بگیرند که می‌ خواهند با کدامیک از والدین خود زندگی کنند.

همچنین طبق تبصره ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی، بعد از هفت سالگی در صورت اختلاف بین پدر و مادر، حضانت کودک با رعایت مصلحت وی به تشخیص دادگاه می باشد.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

در انواع طلاق ها دادگاه برای حضانت فرزند پس از طلاق تصمیم گیری می کند اما در طلاق توافقی زوجین باید خودشان در خصوص حضانت فرزند در طلاق توافقی تصمیم گیری کنند و یکی از والدین با توجه به مصلحت کودک حضانت فرزند را بر عهده گیرد.

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل طلاق با تجربه داری موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق در شرق تهران را به شما معرفی می کند.

حق ملاقات با فرزند پس از طلاق

حق ملاقات با فرزند پس از طلاق یکی دیگر از مسائل مهم در طلاق است. طبق ماده ۱۱۷۴ قانون مدنی، در صورتی که به علت طلاق یا به هر جهت دیگر، والدین کودک در یک منزل سکونت نداشته باشند، هر یک از والدین که کودک تحت حضانت او نمی باشد، حق ملاقات با فرزند خود را دارد.

دادگاه خانواده با توجه به سن کودک و رابطه او با هر یک از والدین، ساعت ملاقات با فرزند را از ۲۴ ساعت الی ۷۲ ساعت در پایان هفته تعیین خواهد کرد.

همچنین طبق قانون هر یک از والدین که حضانت فرزند را برعهده دارد در صورتی که مانع از ملاقات فرزند با طرف دیگر شود مرتکب جزم شده است و برای بار اول به پرداخت جزای نقدی درجه هشت و در صورت تکرار به حداکثر مجازات مقرر قانونی محکوم خواهد شد.

در خصوص حق ملاقات با فرزند پس از طلاق توافقی باید گفت زوجین برای تعیین زمان و مکان ملاقات با فرزند مانند سایر مسائل طلاق باید با یکدیگر توافق کنند و پس از طلاق طبق توافقات عمل نمایند.

با حضور یک وکیل طلاق تضمینی با تجربه در پرونده طلاق، زن و مرد می توانند دلایل خود را برای طلاق با ارائه مدارک محکمه پسند و موجه اثبات کنند، از این رو از حقوق خود در طلاق بهره مند گردد.

خروج فرزند از کشور پس از طلاق

پس از طلاق زوجین، خروج فرزندان از کشور توسط یکی از والدین ممکن است یکی از مسائل پیچیده و سخت پس از طلاق باشد. در بسیاری از موارد، خروج فرزند از کشور پس از طلاق نیاز به موافقت دادگاه دارد و ممکن است برای والدین دردسرساز باشد.

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه شود، توافق نامه طلاق است. در بسیاری از توافق نامه‌ ها، شرایطی در مورد خروج فرزندان از کشور پس از طلاق توسط یکی از والدین وجود دارد. به طور مثال، برخی توافق نامه ‌ها می ‌توانند شرایطی را در مورد مقدار زمانی که فرزند می ‌تواند در خارج از کشور اقامت داشته باشد، تعیین کنند. در برخی موارد، شاید نیاز باشد توافق نامه را اصلاح کنند تا به این نیازهای خاص پاسخ دهد.

اما در صورتی که توافق نامه طلاق وجود نداشته باشد و والدین برای خروج فرزند از کشور پس از طلاق با یکدیگر توافق نداشته باشند باید به دادگاه خانواده مراجعه کنند تا در خصوص خروج فرزند از کشور توسط دادگاه تصمیم گیری شود. دادگاه ممکن است شرایط خاصی در مورد خروج فرزند از کشور تعیین کند که شامل مدت زمان اقامت در خارج کشور، محل اقامت و یا محدودیت‌ های دیگری باشد.

برای خروج فرزند از کشور دو حالت متصور است:

۱- اگر حضانت پس از طلاق با مادر باشد

اگر حضانت فرزند پس از طلاق با مادر باشد بدیهی است که بر اساس ماده ۱۸ قانون گذرنامه برای اشخاص زیر ۱۸ سال تمام اجازه ولی قهری (پدر و جد پدری) برای خروج از کشور نیاز است و داشتن حضانت فرزند برای مادر به این منزله نیست که او می ‌تواند فرزند را از کشور خارج کند.

۲- اگر حضانت پس از طلاق با پدر باشد

اگر پس از طلاق حضانت فرزند با پدر باشد، اگر چه او می ‌تواند برای فرزند گذرنامه بگیرد، ولی مادر که پس از طلاق حق ملاقات با فرزند را دارد، می‌ تواند با درخواست به اداره گذرنامه از خروج فرزند از کشور جلوگیری کند.

وکیل طلاق

سلب حضانت از والدین در طلاق

طبق ماده ۱۱۷۵ قانون مدنی، کودک را نمی توان از پدر یا مادری که حضانت کودک با اوست را گرفت؛ مگر در صورت وجود علت قانونی.

طبق ماده ۱۱۷۳ قانون مدنی، هرگاه در اثر عدم مواظبت یا انحطاط اخلاقی پدر یا مادری که کودک تحت حضانت اوست، سلامت جسمانی و یا ترتیب اخلاقی کودک در معرض خطر باشد، دادگاه می ‌تواند به درخواست خویشاوندان کودک یا به تقاضای قیم و سرپرست او یا به تقاضای رئیس حوزه قضایی هر تصمیمی را که برای حضانت کودک مناسب بداند، بگیرد. برخی مصادیق سلب حضانت والدین عبارتند از:

۱- اعتیاد زیان ‌آور به الکل، مواد مخدر و قمار

۲- شهرت به فساد اخلاق و فحشا

۳- ابتلا به بیماری ‌های روانی با تشخیص پزشکی قانونی

۴- سوء استفاده از کودک یا اجبار او به ورود در مشاغل ضداخلاقی مانند فساد و فحشا، تکدی‌ گری و قاچاق

۵- تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف

۶- عدم توانایی کافی در تأمین نیازهای مالی و عاطفی کودک

مشاوره حقوقی

موارد نام برده شده در این ماده تنها برخی از مصادیق عدم مراقبت از کودک است که موجب سلب حضانت از والدین می شود؛ موارد دیگری نیز وجود دارد که تشخیص آنها به عهده ی قاضی دادگاه می باشد.

همچنین طبق ماده ۴۵ قانون حمایت خانواده، رعایت مصلحت کودکان و نوجوانان در کلیه تصمیمات دادگاه ‌ها و مقامات اجرائی الزامی می‌ باشد.

طلاق زوجین با تابعیت متفاوت

یکی از سوالاتی که در خصوص طلاق زوجین با تابعیت متفاوت مطرح می شود این است که در زمان طلاق زوجین براساس قوانین طلاق کشور کدامیک از زوجین عمل می شود؟

ازدواج با اتباع بیگانه از موضوعاتی است که در حقوق بین الملل خصوصی هر کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. طبق ماده ۹۷۶ قانون مدنی هر زن تبعه خارجی که شوهر ایرانی اختیار کند تبعه ایران محسوب می شود و درخواست صدور شناسنامه برای بانوان خارجی دارای شوهر ایرانی پس از انجام تشریفات ثبت ازدواج آنان با زوج ایرانی در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران امکانپذیر خواهد بود.

قانون دولت متبوع شوهر در بیشتر مسائل مربوط به احوال شخصیه بر قانون متبوع زوجه دارای اولویت بوده و در قوانین بیشتر کشورها نیز تابعیت شوهر به زن، در پی ازدواج تحمیل می ‌شود، به همین دلیل موضوع طلاق زن و شوهر را نیز نمی ‌توان مشمول قانون دولت متبوع زن دانست، به طوری که ماده ۹۶۳ قانون مدنی ایران نیز تأیید کننده آن است چنانچه، به موجب این ماده، اگر زن و شوهر تبعه و شهروند یک دولت نباشند، روابط شخصی و مالی بین آنها تابع قوانین دولت متبوع شوهر خواهد بود.

طبق ماده ۹۸۶ قانون مدنی، زن خارجی که در نتیجه ازدواج، ایرانی محسوب می شود، می تواند بعد از طلاق یا فوت شوهر ایرانی به تابعیت اول خود رجوع نماید، مشروط بر اینکه وزارت امور خارجه را کتبا مطلع کند؛ اما زن خارجی که شوهر او مرده باشد و از شوهر سابق خود فرزند داشته باشد تا رسیدن فرزند به سن ۱۸ سال تمام نمی تواند از این حق استفاده کند.

محل اقامت زوجین با تابعیت متفاوت

در حقوق ایران، علاوه بر اصل وحدت و یکی بودن تابعیت زن و شوهر، وحدت اقامتگاه آنان نیز طبق مواد ۱۰۰۵ و ۱۱۱۴ قانون مدنی نیز پذیرفته شده است. طبق ماده ۱۰۰۵ قانون مدنی، اقامتگاه زن شوهردار همان اقامتگام شوهر استف بنابراین زنی که شوهر او اقامتگاه معلومی ندارد و همچنین زنی که با رضایت شوهر خود و یا با اجازه دادگاه منزل جداگانه اختیار کرده باشد می تواند اقامتگام شخصی نیز داشته باشد.

طبق ماده ۱۱۱۴ قانون مدنی زن باید در منزلی که شوهر تعیین می کند اقامت نماید مگر آنکه اختیار تعیین منزل به زن داده شده باشد.

تفاوت فسخ نکاح و طلاق چیست؟

طبق ماده ۱۱۲۰ قانون مدنی، عقد دائم با طلاق یا فسخ نکاح منحل می شود و فسخ نکاح در مواردی مانند تدلیس و یا وجود عیوبی در زن و مرد که در قانون به آن اشاره شده است انجام می شود.

طلاق و فسخ نکاح هر دو موجب انحلال نکاح می شوند اما با هم تفاوت هایی دارند، تفاوت های فسخ نکاح و طلاق عبارتند از:

* طلاق فقط مخصوص عقد دائم است اما موارد فسخ نکاح در عقد دائم و موقت یکسان است.

* طلاق یک امر یک طرفه است که از سوی مرد انجام می شود اما فسخ نکاح ممکن است از سوی زن یا مرد مطرح شود.

* طبق ماده ۱۱۳۴ قانون مدنی، در طلاق انشای صیغه لازم است اما در فسخ چنین شرطی لازم نیست.

* برای اجرای صیغه طلاق حضور دو شاهد مرد الزامی است، اما در فسخ چنین شرطی لازم نیست.

* طبق قانون برای اجرای طلاق باید رای طلاق صادر ‌شود اما در فسخ نکاح نیازی به رای دادگاه نیست.

* صحت طلاق مشروط به وجود شرایطی خاص در زن می ‌باشد، اما  در فسخ نکاح چنین شرطی وجود ندارد.

* طبق ماده ۱۰۹۲ قانون مدنی،  هرگاه طلاق قبل از نزدیکی واقع شود نصف مهریه به زن تعلق می گیرد، اما در فسخ نکاح قبل از نزدیکی، زن حق مهریه ندارد، مگر اینکه فسخ نکاح به دلیل ناتونی جنسی مرد (عنن) باشد که در این صورت نصف مهریه به زن تعلق می گیرد.

آیا زن یا شوهر می تواند وجود رابطه زوجیت را انکار کند؟

چنانچه زن یا مرد به هر دلیل رابطه زوجیت را با همسر خود انکار کند، طرف مقابل می تواند با تقدیم دادخواست دعوای اثبات زوجیت به دادگاه خانواده و ارائه دلایل محکمه پسند، به دادگاه و اثبات دلایل خود رابطه زوجیت با همسر خود را اثبات نماید.

هرگاه زن یا شوهر با علم به وجود رابطه زوجیت در دادگاه وجود این رابطه را منکر شود و ثابت شود که این انکار بی ‌اساس بوده؛ منکر به حبس تعزیری درجه ۶ و یا جزای نقدی درجه ۶ محکوم خواهد شد.

با توجه به اهمیت اثبات رابطه زوجیت و آثار حقوقی آن بهتره قبل از هر اقدامی برای ثبت دادخواست اثبات زوجیت با یک وکیل طلاق تضمینی با تجربه در این خصوص مشورت کنی، از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره رایگان، بهترین وکیل طلاق در شرق تهران را به شما معرفی می کنه.

وکیل طلاق

عده طلاق چیست؟

طبق ماده ۱۱۵۰ قانون مدنی عده عبارت است از مدتی که تا انقضای آن زنی که عقد نکاح او منحل شده ‌است نمی تواند شوهر دیگری اختیار کند. با بیان ساده تر باید گفت زن در ایام عده نمی تواند ازدواج کند و برای ازدواج و برقراری رابطه زوجیت باید دوران عده سپری شود.

اقسام عده عبارتند از:

۱- عده وفات: عده وفات شوهر چهار ماه و ده روز است.

۲- عده طلاق: عده طلاق سه طهر است.

۳- عده فسخ نکاح: عده فسخ نکاح سه طهر است.

۴- عده نزدیکی به شبه: مانند عده طلاق سه طهر است.

۵- عده بذل یا انقضای مدت در عقد موقت دو ماه است.

سامانه تصمیم طلاق چیست؟

قوه قضاییه به همراه سازمان بهزیستی به منظور حل مشکلات زوجین و کاهش میزان طلاق و با هدف ارجاع زوجین به مراکز مشاوره و انصراف آنها از طلاق اقدام به راه اندازی سامانه ای به نام تصمیم طلاق کرده است.

سامانه تصمیم طلاق زوجین را به نزدیکترین مراکز مشاوره معرفی می کند و در مراکز مشاوره سعی می شود با بررسی دلایل اختلافات زوجین به حل مشکلات آنها کمک شود تا زوجین از طلاق منصرف شوند.

متقاضیان طلاق، در انواع طلاق یعنی طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن و طلاق توافقی، برای ثبت دادخواست طلاق باید ابتدا به سامانه تصمیم طلاق مراجعه کنند و به صورت اینترنتی نوبت مشاوره دریافت کنند و در زمان مقرر، به مراکز مشاوره تعیین شده برای دریافت مشاوره طلاق معرفی می شوند و در صورتی که پس از شرکت زوجین در جلسات مشاوره همچنان زوجین برای طلاق اصرار داشته باشند و سازشی بین آنها ایجاد نشود، از سوی مرکز مشاوره یک گواهی عدم انصراف از طلاق صادر می شود، که متقاضیان پس از دریافت این گواهی می توانند برای ثبت دادخواست طلاق به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند و دادخواست طلاق را ثبت نمایند.

برای اینکه بدونی ثبت نام در سامانه تصمیم طلاق در طلاق توافقی چگونه انجام می شود، لینک رو کلیک کن.

هزینه ی وکیل طلاق در تهران چقدر است

مراجعه زوجین به مراکز مشاوره برای پیشگیری از طلاق

هنگامی زوجین در روابط زناشویی با همسر خود اختلافاتی دارند با مراجعه به مرکز مشاوره خانواده و کمک گرفتن از یک روانشناس یا مشاور خانواده می ‌توانند به حل مشکلات زناشویی و اختلافات خانوادگی خود بپردازند. اعضای مراکز مشاوره خانواده باید از کارشناسان رشته ‌های مختلف مانند مطالعات خانواده، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، فقه و حقوق و مبانی حقوق اسلامی باشند. همچنین حداقل، نصف اعضای هر مرکز مشاوره خانواده باید از بانوان باشند.

حذف نام همسر از شناسنامه پس از طلاق

حذف نام همسر از شناسنامه پس از طلاق یکی از دغدغه های زن و مرد پس از طلاق است و بسیاری از افراد پس از طلاق تمایلی به درج نام همسر سابق در شناسنامه خود ندارند.

اما حذف نام همسر سابق از شناسنامه پس از طلاق کار چندان ساده ای نیست؛ چرا که ممکن است زن و مرد پس از طلاق دوباره قصد ازدواج داشته باشند و ازدواج اول خود را از طرف مقابل پنهان کنند، از این رو ثبت احوال، طبق قانون برای حذف نام همسر سابق از شناسنامه افراد مطلقه شرایطی را تعیین کرده است تا از سوء استفاده های افراد و پنهان کردن ازدواج اول جلوگیری شود.

از سال ۱۳۹۳ به صورت قانونی شرایطی برای حذف نام همسر سابق از شناسنامه پس از طلاق فراهم شده است و آنها می توانند به صورت قانونی نام همسر سابق خود را از شناسنامه حذف کنند.

برای حذف نام همسر پس از طلاق (انواع طلاق ها) سه حالت متصور است:

۱- حذف نام همسر از شناسنامه در صورت باکره نبودن زوجه

۲- حذف نام همسر از شناسنامه در صورت باکره بودن زوجه

۳- حذف نام همسر از شناسنامه در صورت فوت همسر

مراحل و شرایط حذف نام همسر از شناسنامه پس از طلاق توافقی و سایر طلاق ها حتی فوت همسر یکسان است و نوع طلاق تغییری در روند رسیدگی در این خصوص ایجاد نمی کند.

وکیل مهریه

وکیل طلاق در طلاق از طرف مرد

همان طور که گفته شد یکی از دعاوی طلاق که وکیل طلاق در خصوص آن موکلین را راهنمایی یا قبول وکالت می نماید، طلاق از طرف مرد است. طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی، زوج حق طلاق دارد، یعنی هر موقع که بخواهد می تواند همسر خود را طلاق دهد، بدون اینکه نیاز به ارائه دلایل موجه برای طلاق داشته باشد.

زوج می تواند برای طرح دادخواست طلاق طرف مرد، از یک وکیل طلاق با تجربه راهنمایی و مشاوره ی لازم را دریافت نماید یا برای پیگیری پرونده به وکیل طلاق وکالت دهد، تا وکیل طلاق به جای او در مراجع قضایی، پرونده ی طلاق را پیگیری نماید.

توصیه می شود چنانچه مرد بخواهد زن خود را با دلایل موجه طلاق دهد، حتماً برای دریافت راهنمایی و پیگیری پرونده ی طلاق به یک وکیل طلاق وکالت دهد؛ اما سوال این است، چرا حضور یک وکیل طلاق با تجربه و کاردان در پرونده ی طلاق از سوی مرد اهمیت دارد، مگر نه اینکه مرد حق طلاق دارد و می تواند زن خود را طلاق دهد و طرح دادخواست طلاق از طرف مرد، پیچیدگی و دشواری طرح دادخواست طلاق از طرف زن را ندارد و دادخواست طلاق از طرف مرد به راحتی در دادگاه خانواده پذیرفته می شود و دادگاه به نفع زوج، رأی طلاق یا همان گواهی عدم امکان سازش را صادر می کند.

دلیل اهمیت حضور یک وکیل طلاق تضمینی در پرونده طلاق از طرف مرد، دلایل طلاق مرد است؛ چرا که بین طلاق دادن زن از سوی شوهر با دلیل یا بدون دلیل تفاوت هایی وجود دارد که در حقوق مالی زن که شوهر در هنگام طلاق باید بپردازد تأثیر بسزایی دارد؛ که در ادامه ی مطلب به بیان این تفاوت ها خواهیم پرداخت.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

وکیل طلاق در طلاق از طرف زن

طبق قانون، زن حق طلاق ندارد و نمی تواند مانند زوج هر زمان که خواست، برای طلاق گرفتن از شوهر خود اقدام نماید و دادخواست طلاق را در دادگاه خانواده مطرح نماید. درخواست طلاق زن بدون دلیل از سوی دادگاه خانواده پذیرفته نخواهد شد و زوجه به این ترتیب موفق به طلاق گرفتن نمی شود؛ بلکه باید برای درخواست طلاق خود دلایل موجهی داشته باشد و بتواند دلایل خود را در دادگاه نیز اثبات نماید.

با توجه به آنچه گفت، بهتر است زوجه برای طرح دادخواست طلاق از سوی زوجه، با یک وکیل طلاق تضمینی مشورت نماید و با توجه به صلاحدید وکیل طلاق و حساسیت موضوع طلاق زوجه و اهمیت دلایل طلاق وی، به وکیل طلاق تضمینی وکالت دهد تا وکیل طلاق با وکالتنامه ای که از سوی زوجه در اختیار دارد، به پیگیری پرونده ی طلاق از سوی زوجه اقدام نماید.

وکیل آنلاین

هزینه وکیل طلاق 

دادخواست طلاق مانند دیگر دعاوی، در چند مرحله رسیدگی می شود و چنانچه زوج یا زوجه برای پیگیری پرونده ی طلاق خود به یک وکیل طلاق وکالت داده باشند باید هزینه وکیل طلاق یا حق الوکاله ی وکیل طلاق را در هر مرحله از دادرسی پرداخت نمایند؛ مثلاً در مرحله ی بدوی (نخستین) هزینه وکیل طلاق را در خصوص مرحله ی بدوی پرداخت می نمایند و چنانچه پس از صدور رأی بدوی با دادخواست هر یک از طرفین، پرونده ی طلاق وارد مرحله ی تجدیدنظر شود، سپس باید هزینه ی وکیل طلاق در مرحله ی تجدیدنظر نیز به وکیل طلاق پرداخت شود و در مورد مرحله ی فرجام خواهی نیز به همین ترتیب خواهد بود.

چنانچه موکل از ادامه ی پیگیری پرونده ی خود منصرف شود، فقط تا مرحله ای که وکیل طلاق در پرونده حضور داشته است، هزینه وکیل طلاق پرداخت می شود.

همچنین تعیین مبلغ و نحوه ی پرداخت هزینه وکیل طلاق تضمینی با توافق وکیل طلاق و موکل و انعقاد قرار می باشد.

می تونی بدون صرف هزینه وکیل طلاق  و بدون اتلاف وقت برای مراجعه حضوری به دفتر وکیل با وکیل آنلاین طلاق تماس بگیری و مشاوره رایگان دریافت کنی.

چگونه با کمک وکیل طلاق، سریع طلاق بگیریم؟

خب واضح است که طلاق پروسه ی سریعی ندارد.
یعنی هیچ وکیلی نمی تواند ادعا کند که می تواند برای شما طلاق سریع بگیرد چرا که در مقوله طلاق، سیستم قضایی، شرایط را به گونه ای چیده است که تا حد امکان زن و مرد صلح کنند و بتوانند زندگی خود را از سر گیرند.پس اگر کسی به شما وعده ی طلاق سریع را می دهد، قطعا اشتباه می کند و یا اینکه از راه های غیر قانونی می خواهد این کار رو کند که باز هم بعید است به نتیجه ی درست برسد.

۱۰ نکته مهم در طلاق

نکات زیر شامل خلاصه ای از آرای حقوقی طلاق است که می تواند برای آشنایی شما عزیزان در خصوص دعاوی طلاق مفید باشد.

۱۰ نکته مهم طلاق عبارتند از:

۱- پیش از آنکه وجود شرایط طلاق مورد استناد زوجه بر دادگاه محرز شود و دادگاه تصمیم به رد یا قبول درخواست طلاق از طرف زوجه بگیرد، باید موضوع را به داوری ارجاع دهد.

۲- اگر زن از شوهر وکالت در طلاق با حق توکیل به غیر داشته باشد و بخواهد از طریق وکیل دادگستری اقدام به اعمال وکالت خویش نماید، وکیل دادگستری باید نام مرد را به عنوان خواهان و نام زن را به عنوان خوانده بنویسد.

۳- در دعوای طلاق از طرف زن اگر زن به اعتیاد مرد استناد کرده باشد، دادگاه باید جهت احراز اعتیاد، مرد را به پزشکی قانونی معرفی کند.

۴- اعلام رضایت در پرونده کیفری ضرب و جرح عمدی زوجه فقط به معنی اصرار نداشتن بر مجازات زوج است و منافاتی با درخواست طلاق به دلیل تخلف ناشی از شروط ضمن عقد نخواهد داشت.

۵- شرط ضمن ‌عقد، تحقق وکالت در طلاق برای زوجه، با اعتیاد زوج به مواد مخدر محقق است و ترک اعتیاد مرد موجب از بین رفتن این شرط نمی باشد.

وکیل طلاق

۶- شرط عند الاستطاعه بودن مهریه یک شرط ضمن عقد است از این رو تا زمانی اعتبار دارد که عقد نکاح به قوت خود باقی باشد و در مدت ادامه زوجیت این شرط بین زن و شوهر قابل اجرا است و با طلاق از طرف مرد شرط مذکور هیچ اعتباری نخواهد داشت؛ بنابراین در مواردی که زوج درخواست طلاق دارد مکلف است کلیه حقوق مالی زوجه از جمله کل مهریه را هنگام اجرای صیغه طلاق و ثبت آن به زوجه پرداخت نماید.

۷- درخواست طلاق از طرف هر یک از زوجین عذر موجهی بر عدم تمکین نیست.

۸- ضرب و شتم در صورتی از دلایل طلاق از طرف زن محسوب می شود که همراه با سوء رفتار مستمر مرد بوده به گونه ‌ای که زندگی را برای زن غیر قابل تحمل نماید و یک بار ایراد ضرب، زن را در عسر و حرج قرار نمی ‌دهد.

۹- در صورتی که زوج به جهت ارتکاب جرم مزاحمت برای بانوان، غیاباً، به شش ماه حبس محکوم و مهلت واخواهی و تجدیدنظر سپری شده باشد؛ این امر از موارد تخلف بند ۹ شروط ضمن عقد نکاح و تحقق وکالت در طلاق برای زوجه محسوب می‌ شود.

۱۰- باکره ماندن زوجه علی ‌رغم گذشت مدت ‌زمان قابل توجه از زندگی مشترک می ‌تواند از مصادیق عسر و حرج باشد و از دلایل موجه طلاق از طرف زن باشد.

موارد بطلان نکاح

بطلان نکاح زمانی واقع می شود که نکاح شرایط لازم برای صحت را نداشته باشد در این صورت نکاح باطل محسوب می شود و هر یک از زوجین می تواند با مراجعه به دادگاه خانواده تقاضای بطلان نکاح را بنماید و زوجین بدون تشریفات طلاق از یکدیگر جدا شوند و به این ترتیب عقد نکاح باطل شده و رابطه زوجیت بین زن و شوهر به پایان می رسد.

موارد بطلان نکاح عبارتند از:

۱- ازدواج با محارم

۲- ازدواج با زن شوهردار

۳- داشتن ۴ همسر دائمی

۴- ازدواج مرد با همسر سه طلاقه

۵- ازدواج زن مسلمان با مرد غیر مسلمان

۶- ازدواج با زن در ایام عده (عده طلاق، وفات، فسخ نکاح)

۷- ازدواج با همسر سابق که با نه طلاق که شش عدد آن رجعی باشد مطلقه شده باشد (حرام موبد)

۸- نکاح معلق

۹- ازدواج با دو خواهر

۱۰- شخص نامعلوم

۱۱- طبق ماده ۱۰۵۳ قانون مدنی عقد در حال احرام باطل است و با علم به حرمت، موجب حرمت ابدی است.

۱۳- دختر باکره بدون اذن ولی یا دادگاه خانواده به شرط عدم تنفیذ ولی یا در صورتی که نکاح توسط دادگاه به مصلحت زوجه تشخیص داده نشود. (اجازه پدر در ازدواج دختر)

وکیل مهریه

کلام آخــر

وکیل طلاق یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مربوط به طلاق فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین طلاق خصوصا قوانین جدید و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی طلاق آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل طلاق تضمینی، بهترین کسی است که می تواند هر یک از زوجین را برای طلاق و مطالبه ی حقوق آنها در طلاق و پس از آن راهنمایی کند؛ از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره ی حضوری، بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل طلاق را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل آنلاین طلاق بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دعاوی خانواده، با وکیل خانواده آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

وکیل ارث کیست؟

وکیل ارث و میراث در تهران یک وکیل پایه یک دادگستری است که از قوانین ارث (قانون امور حسبی) و رویه دادگاه ها در خصوص حل و فصل اختلافات ناشی از تقسیم ترکه متوفی آگاهی دارد. افراد می توانند از یک وکیل ارث و میراث در تهران در خصوص اموال خود بعد از فوت در زمان حیات تعیین تکلیف نماید.

در واقع وکیل ارث با آگاهی از امور حسبی و همچنین اطلاع از طبقات ارث می تواند موکلین را در مورد شرایط محرومیت از ارث، ارث فرزند خوانده، ارث زن از شوهر و ارث شوهر از زن، ارث بردن زوجین در طلاق رجعی، تقسیم ترکه، محاسبه سهم الارث هر یک از ورثه، مهر و موم ترکه و رفع آن و کلیه دعاوی مربوط به ارث و میراث راهنمایی کرده و یا وکالت آنها را برای تشکیل پرونده قضایی و پیگیری در دادگاه قبول کند.

وصیت نامه چیست و چگونه تنظیم می شود؟

وصیت نامه سندی است، حاوی وصیت شخص پس از مرگ، تنظیم وصیت نامه این امکان را برای افراد فراهم می کند تا بتوانند برای اموال خود پس از مرک تصمیم گیری نمایند.

برای اینکه شخص وصیت کننده مطمئن باشد که پس از مرگ وی، ورثه به وصیت نامه ی او عمل خواهند کرد باید وصیت نامه به صورت صحیح و قانونی تنظیم گردد. برای تنظیم یک وصیت نامه ی قانونی و معتبر شخص باید از یک وکیل ارث که در این زمینه تخصص و تجربه کافی دارد، کمک بگیرد تا در زمان اجرای وصیت نامه توسط وراث، اختلافی بین افراد خانواده به وجود نیاید و آنها بتوانند بر طبق وصیت و خواسته ی متوفی عمل نمایند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

یکی از مواردی که وکیل ارث در تنظیم وصیت نامه گوشزد می کند، این است که طبق قانون، وصیت باید کتبی باشد و وصیت شفاهی از نظر قانونی اعتباری ندارد و وصیت شفاهی در مراجع قضایی قابلیت استناد نخواهد داشت.

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد دعاوی ارث و سایر امور حسبی با وکیل ارث موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و از بهترین وکیل ارث در شرق تهران مشاوره رایگان دریافت کن.

نکات تنظیم وصیت نامه توسط وکیل ارث

وکیل ارث در تنظیم وصیت نامه باید به نکاتی توجه نماید و وصیت نامه را براساس آنها تنظیم کند تا وصیت نامه معتبر و قانونی باشد و از بروز اختلافات خانوادگی در زمان اجرای آن جلوگیری شود.

* شخص وصیت‌ کننده باید عاقل و بالغ باشد و از روی اختیار وصیت نماید؛ چنانچه وصیت شخص مُکره یعنی شخصی که به اکراه و اجبار وصیت کرده است، صحیح نمی باشد.

* در ابتدا باید آنچه وصیت کننده در مورد آن وصیت می ‌کند جزء اموال او باشد؛ به این ترتیب شخص برای اموال وقف شده یا اموال عمومی نمی تواند وصیت نماید.

* مال یا اموالی که در مورد آن وصیت می شود، باید قابلیت نقل و انتقال یعنی قابلیت معامله داشته باشد، همچنین شخص وصیت کننده می تواند در خصوص مال یا اموالی که در آینده به وجود خواهد آمد نیز وصیت نماید؛ مانند میوه ی درختان

مشاوره حقوقی رایگان

* از نکات دیگری که وکیل ارث در تهران باید در تنظیم وصیت نامه به آن توجه نماید، این است که شخص باید بداند، بعضی از واجبات مانند حج واجب و بدهکاری حقوقی مانند خمس، زکات و مظالم، باید از اصل مال پرداخت شود.

* در تنظیم وصیت نامه شخص باید بداند که نمی‌تواند وراث را از همه‌ی ارث محروم نماید یا همه ی اموال خود را به یک نفر ببخشد. وصیت کننده تنها می تواند وراث را از ثلث اموال خود محروم نماید نه از همه ی اموال یا فقط می تواند ثلث اموال را به یک نفر ببخشد. وکیل ارث در تنظیم وصیت نامه، این نکته را مد نظر قرار می دهد که وصیت کننده در مورد ثلث اموال خود هر طور که بخواهد می تواند وصیت نماید؛ اما در خصوص دو سوم دیگر باید طبق قوانین ارث وصیت نماید.

وکیل ارث

انواع وصیت

قبل از تنظیم وصیت نامه، وکیل ارث باید وصیت کننده را در خصوص انواع وصیت راهنمایی نماید. وصیت دارای دو نوع وصیت تملیکی و وصیت عهدی است.

وصیت تملیکی

هرگاه وصیت کننده، مال یا منفعتی از مال خود را در وصیت نامه‌ برای دیگری وصیت ‌کند، به آن وصیت تملیکی گفته می شود. براساس وصیت تملیکی، اموال وصیت کننده پس از فوتش، به تملک دیگری در می ‌آید. 

وصیت عهدی

هرگاه وصیت‌کننده از شخصی بخواهد تا عملی را برایش انجام دهد به آن وصیت عهدی گفته می شود؛ مثلاً اینکه شخص وصیت می کند پس از مرگش بدهی های وی پرداخت شود.

کسی که در وصیت نامه از طرف وصیت کننده به عنوان مجری وصیت انتخاب شده است، می تواند در زمان حیات وصیت کننده با وصیت وی مخالفت نماید و مسئولیت اجرای وصیت را نپذیرد؛ اما پس از فوت وصیت کننده نمی تواند از اجرای وصیت خودداری نماید و باید حتما به وصیت متوفی عمل کند.

وکیل ارث در تهران می تواند با رعایت نکاتی که گفته شد برای وصیت کننده، یک وصیت نامه قانونی، صحیح و قابل استناد در مراجع قضایی تنظیم نماید.

انواع وصیت نامه

وکیل ارث در خصوص انواع وصیت نامه به این صورت اشخاص را راهنمایی می کند:

۱- وصیت‌ نامه ‌ی خودنوشت

در این نوع وصیت نامه، برای اینکه وصیت در دادگاه اعتبار قانونی داشته باشد، وصیت‌کننده تمام متن وصیت را همچنین تاریخ وصیت نامه را باید به خط خودش بنویسد تا آخرین وصیت نامه ای که توسط وی تنظیم شده است، مشخص گردد. نکته ای که وکیل ارث به آن توجه می کند این است که چنانچه وصیت کننده بی سواد باشد یا به هر دلیلی قادر به نوشتن نباشد، نمی تواند وصیت نامه خودنوشت تنظیم نماید.

۲- وصیت‌ نامه ‌ی سری

در این نوع وصیت نامه، وصیت کننده می تواند وصیت نامه را به خط هر کسی تنظیم نماید؛ اما باید فقط خودش آن را امضا نماید و سپس به اداره‌ ی ثبت محل اقامت خود به امانت بسپارد. همچنین براساس قوانین امور حسبی، شخص بی‌سواد نمی‌ تواند وصیت نامه ‌ی سری تنظیم نماید.

۳- وصیت‌ نامه‌ ی رسمی

وصیت کننده می تواند وصیت نامه ی خود را در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم نماید. وکیل ارث در تهران می تواند این نوع وصیت نامه را برای همه ی افراد حتی افراد بی سواد تنظیم نماید و این نوع وصیت نامه از اعتبار قانونی برخوردار است و در مراجع قضایی قابلیت استناد دارد.

وکیل ارث

شرایط تحقق ارث چیست؟

شرایط تحقق ارث از نظر قانون عبارتند از:

۱- وفات مورث

ارث نتیجه ی موت و مرگ افراد و انتقال دارایی های متوفی به بستگان وی است. موت نیز به دو نوع موت حقیقی و موت فرضی، تقسیم می شود. موت حقیقی خارج شدن روح از بدن و مرگ کامل متوفی است؛ اما در موت فرضی، شخص مدت زیادی غایب مفقودالاثر است و مدت غیبت او برای اینکه متوفی محسوب شود، توسط قانون تعیین می شود، در این صورت فوت او فرضی است و سپس برای اموال و دارایی های وی تعیین تکلیف می گردد.

۲- وجود وارث

پس از مرگ متوفی، اموال وی به وارث انتقال می یابد و در صورتی که متوفی وارث نداشته باشد، این انتقال قابل تصور نمی باشد.

۳- وجود ترکه

ترکه به اموال و دارایی های متوفی گفته می شود که پس از مرگ وی به ورثه منتقل می شود. اگر متوفی اموالی برای انتقال به ورثه نداشته باشد، موضوع ارث منتفی خواهد شد.

با وجود همه ی شرایط فوق، ورثه می توانند در خصوص ارثیه ی خود یا وصیت نامه متوفی از یک وکیل ارث با تجربه راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

چه کسانی از متوفی ارث می برند؟

وکیل ارث در خصوص طبقات ارث و اینکه چه کسانی از متوفی ارث می برند، توضیحات زیر را به متقاضیان ارائه می دهد:

طبق ماده ۸۶۱ قانون مدنی، سبب و نسب از موجبات ارث هستند. ارث به موجب سبب یعنی شخص به واسطه ی عقد دائم از متوفی ارث می برد؛ اما در عقد موقت زن و مرد از یکدیگر ارث نمی برند.

ارث به موجب نسب یعنی کسانی از متوفی ارث می برند که با وی رابطه ی خونی داشته باشند؛ مانند پدر، مادر، فرزند و نوه و….

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

کسانی که به موجب نسب و قرابت نسبی از متوفی ارث می برند، با توجه به درجه نزدیکیشان به متوفی در سه طبقه قرار می گیرند:

طبقه اول: پدر، مادر، فرزندان و نوه ها

طبقه دوم: اجداد (پدربزرگ و مادربزرگ)، برادر، خواهر و فرزندان آنها

طبقه سوم: عمو، عمه، دایی، خاله و فرزندان آنها

سهم الارث پدر و مادر از ترکه ی فرزند چقدر است؟

سهم الارث پدر و مادر از ترکه فرزند متوفی طبق راهنمایی وکیل ارث به صورت زیر می باشد:

* اگر متوفی فرزند و نوه نداشته باشد، هر یک از پدر و مادر در صورت انفراد تمام دارایی متوفی را به ارث می برد و اگر پدر و مادر متوفی هر دو در قید حیات باشند، مادر یک سوم و پدر دو سوم ارث می برد. اگر مادر حاجبانی (کسی که با وجود او در یک طبقه، طبقه بعد، ارث نمی برد) با شرایط زیر داشته باشد، از تمام ترکه و دارایی متوفی یک ششم را ارث می برد و بقیه ترکه به پدر می رسد.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

* اگر متوفی چند برادر یا چند خواهر باشد، در این صورت مادر با وجود شرایط زیر بیشتر از یک ششم از دارایی متوفی ارث نمی برد:

۱- هرگاه متوفی حداقل دو برادر یا یک برادر با دو خواهر یا چهار خواهر داشته باشد.

۲- پدر آنها در قید حیات باشد.

۳- از ارث ممنوع نباشند، مگر به دلیل قتل.

۴- ابوینی (از یک پدر و مادر و تنی) یا ابی تنها (از یک پدر یا پدری) باشند.

* چنانچه متوفی دارای فرزند باشد، فرض هر یک از پدر و مادر از ماترک متوفی به یک ششم کاهش می یابد.

چنانچه افراد از حقوق خود در تقسیم ارث آگاه نباشند، باید به یک وکیل ارث مراجعه نمایند تا آنها را از حقوق خود در تقسیم ترکه متوفی راهنمایی نماید، از این موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل ارث در تهران را به شما معرفی می کند.

موسسه حقوقی دادآرمان

* اگر متوفی فرزند یا نوه داشته باشد، پدر و مادر متوفی از بردن بیش از یک ثلث محروم می شوند؛ مگر اینکه پدر و مادر متوفی هر دو زنده باشند، با یک دختر که فرض پدر و مادر ثلث ترکه خواهد بود و فرض دختر نصف خواهد بود و در این صورت پس از تقسیم ترکه بین آنها، مقداری از ترکه اضافه خواهد ماند که مابقی بینشان به نسبت فرضشان تقسیم می شود. اگر مادر حاجب داشته باشد که در این صورت مادر از مابقی ترکه ارث نمی برد.

* اگر متوفی فرزند یا نوه داشته باشد و پدر یا مادر متوفی یا هر دو در قید حیات باشند، با چند دختر فرض تمام دخترها دو سوم ترکه خواهد بود که به طور مساوی بین آنها تقسیم می شود و فرض هر یک از پدر و مادر یک ششم است و مابقی ترکه بین تمام ورثه به نسبت فرض آنها تقسیم می شود؛ مگر اینکه مادر حاجب داشته باشد که در این صورت مادر از باقیمانده ترکه چیزی به ارث نمی برد.

سهم فرزندان از ترکه متوفی چقدر است؟

وکیل ارث در تهران در خصوص تقسیم ترکه متوفی بین فرزندان به ترتیب زیر آنها را راهنمایی و مشاوره می کند:

* اگر پدر و مادر متوفی در قید حیات نباشند و متوفی یک یا چند فرزند داشته باشد، ارث متوفی به ترتیب زیر بین فرزندان تقسیم خواهد شد:

۱- اگر فرزند منحصر به یکی باشد، خواه پسر یا دختر، ترکه بین آنها به طور مساوی تقسیم می شود.

۲- اگر فرزندان متعدد باشند و بعضی پسر و بعضی دختر باشند؛ فرزند پسر دو برابر دختر ارث خواهد برد.

* اگر پدر و مادر متوفی در قید حیات باشند و متوفی هم فرزند دختر و هم فرزند پسر داشته باشد، سهم الارث پدر و مادر یک سوم ترکه خواهد بود و مابقی بین فرزندان دختر و پسر تقسیم می شود، به این ترتیب که فرزندان پسر دو برابر فرزندان دختر ارث می برند.

وکیل آنلاین

سهم اجداد و جدات از ترکه

در صورت مشاوره از یک وکیل ارث در خصوص تقسیم ترکه بین اجداد و جدات وکیل ارث توضیحات زیر را ارائه خواهد کرد: هرگاه ورثه اجداد یا جدات (پدربزرگ و مادربزرگ) باشند، ترکه به ترتیب زیر تقسیم می شود:

۱- اگر پدربزرگ یا مادربزرگ تنها باشد، اعم از جد یا جده پدری یا مادری، تمام ترکه به او تعلق می گیرد.

۲- اگر پدربزرگ و مادربزرگ متعدد باشند، در صورتی که پدری باشند، ذکور (مرد) دو برابر اناث (زن) می برند و اگر همه مادری باشند، ترکه بین آنها به طور مساوی تقسیم می شود.

۳- اگر پدربزرگ و مادربزرگ پدری و مادری با هم باشند، یک سوم ترکه به پدربزرگ و مادربزرگ مادری می رسد و در صورت تعدد اجداد مادری، یک سوم ترکه به طور مساوی بین آنها تقسیم می شود و دو سوم دیگر به پدربزرگ و مادربزرگ پدری می رسد و در صورت تعدد، سهم ذکور از آن دو سوم، دو برابر سهم اناث خواهد بود.

۴- هرگاه متوفی اجداد و برادر و خواهر با هم داشته باشد، دو سوم ترکه به وراثی می رسد که از طرف پدر قرابت دارند و در تقسیم آن، سهم ذکور دو برابر اناث خواهد بود و یک سوم به وراثی می رسد که از طرف مادر قرابت دارند و بین خود به طور مساوی تقسیم می کنند؛ اما اگر خویش مادری فقط یک برادر یا یک خواهر مادری باشد؛ فقط یک ششم ترکه به او تعلق می گیرد.

توصیه می شود در صورتی که تعدد ورثه در یک طبقه وجود دارد، ورثه برای آگاهی از سهم الارث و نحوه ی تقسیم بین ورثه و دریافت گواهی انحصار وراثت به یک وکیل ارث در تهران مراجعه نمایند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

سهم الارث فرزندان خواهر و برادر از ارث

چنانچه متوفی خواهر و برادر نداشته نباشد، فرزندان خواهر و مادر به همراه اجداد متوفی نیز ارث می برند. در این صورت با توجه به راهنمایی یک وکیل ارث، ترکه متوفی به ترتیب زیر تقسیم می شود:

ارث فرزندان خواهر و برادر برحسب نسل تقسیم می شود و هر نسل سهم کسی را می برد که به واسطه او به متوفی می رسد؛ یعنی فرزند برادر چه ابوینی (تنی) یا ابی (پدری)، سهم برادر تنی یا پدری تنها و فرزند خواهر و برادر امی (مادری)، سهم خواهر و برادر مادری را می برند.

طبق راهنمایی وکیل ارث ، در تقسیم ترکه بین افراد یک نسل، اگر فرزندان خواهر و برادر ابوینی یا ابی تنها باشند، ذکور دو برابر اناث می برند و اگر از خواهر و برادر امی باشد، به طور مساوی بین آنها تقسیم می شود.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

سهم عمو و عمه از ترکه

* چنانچه وراث متوفی چند عمو یا چند عمه باشند، ترکه بین آنها به طور مساوی تقسیم می شود.

* هرگاه همه آنها ابوینی یا همه ابی یا همه امی باشند، هرگاه عمو و عمه با هم باشند، در صورتی که همه امی باشند، ترکه را به طور مساوی تقسیم می کنند و در صورتی که همه ابوینی یا ابی باشند، سهم الارث ذکور دو برابر اناث تقسیم خواهد شد.

* در صورتی که عمو و عمه های امی و عمو و عمه های ابوینی یا ابی با هم باشند، عمو یا عمه امی اگر تنها باشد، یک ششم و اگر متعدد باشد یک سوم ترکه به او تعلق می گیرد و یک سوم را بین خودشان به طور مساوی تقسیم می کنند و باقی ترکه به عمو و عمه های ابوینی یا ابی می رسد که در تقسیم ترکه ذکور دو برابر اناث ارث می برند.

سهم الارث دایی و خاله از ترکه

طبق مشاوره و راهنمایی وکیل ارث در تقسیم سهم الارث بین دایی و خاله های متوفی:

* هرگاه ورثه متوفی چند دایی یا چند خاله یا چند دایی و چند خاله با هم باشند، ترکه بین آنها به طور مساوی تقسیم خواهد شد؛ خواه همه ابوینی یا همه ابی و یا همه امی باشند.

* چنانچه ورثه متوفی دایی وخاله ابی یا ابوینی یا دایی و خاله امی باشند، طرف امی اگر یکی باشد، یک ششم و اگر متعدد باشند، یک سوم ترکه را ارث می برند و ارثیه را به طور مساوی بین خودشان تقسیم می کنند و مابقی ترکه سهم دایی و خاله های ابوینی یا ابی است که به طور مساوی بین آنها تقسیم می شود.

* هرگاه ورثه متوفی یک یا چند نفر عمو یا عمه یا چند نفر دایی و خاله باشد، یک سوم ترکه به دایی و خاله و دو سوم آن به عمو و عمه خواهد رسید.

و نحوه ی تقسیم یک سوم از ترکه بین دایی و خاله به طور مساوی می باشد؛ اما اگر بین دایی و خاله یک نفر امی باشد، یک ششم حصه احوال به او می رسد و اگر چند امی باشند، یک سوم آن حصه به آنها داده می شود و در این صورت به طور مساوی بین آنها تقسیم می شود.

وکیل ارث در تهران با دانش و آگاهی که از قوانین شرعی و قانونی ارث دارد می تواند در تقسیم سهم الارث ورثه به آنها کمک بسزایی نماید و از بروز اختلاف بین آنها جلوگیری نماید.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

سهم الارث فرزندان عمو و عمه و دایی و خاله از ترکه

چنانچه متوفی عمو، عمه، دایی و خاله نداشته باشد، فرزندان آنها به جای آنها ارث خواهند برد و سهم هر نسل از ترکه سهم کسی خواهد بود که به واسطه او به متوفی متصل می شود.

در صورت فوت هر یک از زوجین که به واسطه ی عقد دائم به زوجیت یکدیگر درآمده باشند، طرف مقابل از زوج یا زوجه متوفی ارث می برد و هر یک از زوجین می تواند پس از فوت همسر خود با مشورت با یک وکیل ارث در تهران از حقوق خود پس از فوت همسرش مطلع شود.

وکیل ارث موسسه حقوقی دادآرمان

سهم الارث زوجین از ترکه

سهم الارث زوج از ترکه زوجه: در صورتی که زوجه متوفی فرزند یا نوه نداشته باشد، شوهر او یک دوم و اگر فرزند یا نوه داشته باشد، یک چهارم ترکه را ارث خواهد برد.

سهم الارث زوجه از ترکه زوج: چنانچه زوج فرزند داشته باشد، یک هشتم و در صورت نداشتن فرزند، یک چهارم ترکه به زوجه تعلق می گیرد و بقیه ترکه ی شوهر در حکم مال شخص بدون وارث است و راجع به دادستان و دادگاه می باشد.

سهم الارث زوجین در طلاق رجعی: طبق گفته ی وکیل ارث، زن و شوهر در طلاق رجعی که مرد در دوران عده طلاق می تواند به همسر خود رجوع کند؛ در صورت فوت هر یک از زوجین در دوران عده طلاق رجعی، طرف مقابل از متوفی ارث می برد.

موانع تحقق ارث

طبق راهنمایی وکیل ارث در تهران، موانع تحقق ارث، به اموری گفته می شود که وجود هر یک از آنها، با وجود شرایط وراثت، که پیش تر به آنها اشاره کردیم، مانع از تحقق ارث می ‌شود و در این صورت وارث از متوفی ارث نخواهد برد که این شرایط عبارتند از:

* کفر: کافر از مسلمان ارث نمی ‌برد؛ ولی مسلمان از کافر ارث خواهد برد. طبق ماده‌ ی ۸۸۱ مکرر قانون مدنی، اگر متوفی مسلمان باشد، هر یک از ورثه ی او که کافر باشد، از او ارث نخواهد برد و اگر متوفی کافر باشد، چنانچه در جمع ورثه‌ ی او، شخص مسلمانی باشد، وارث مسلمان از متوفی کافر ارث می ‌برد.

لعان: اگر مردی با همسرش برای نفی فرزند از خود، ملاعنه (لعان) نماید، زوج و زوجه از یکدیگر و نیز پدر از فرزند مورد لعان و بالعکس، ارث نمی ‌برند.

زنا: زنا زاده از پدر و مادر خود ارث نمی برد و پدر و مادر و نزدیکان آنان نیز از وی ارث نخواهند برد.

قتل: قتل عمد کسی به ناحق، موجب محرومیت قاتل از ارث می شود.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

انحصار وراثت و انواع آن

براساس میزان اموال به جا مانده از متوفی انحصار وراثت به دو دسته تقسیم می شود، که وکیل ارث می تواند برای پیگیری هر کدام از انواع انحصار وراثت، ورثه ی متوفی را راهنمایی و مشاوره نماید.

۱- انحصار وراثت محدود: اگر اموال و دارایی به جامانده از متوفی کمتر از پانصد میلیون ریال باشد؛ انحصار وراثت محدود انجام می شود.

۲- انحصار وراثت نامحدود: اگر دارایی به جا مانده از متوفی بیشتر از پانصد میلیون ریال باشد؛ انحصار وراثت نامحدود انجام می شود.

گواهی انحصار وراثت

ورثه ی متوفی می توانند با مراجعه به یک وکیل ارث، از مراحل و مرجع دریافت گواهی انحصار وراثت مطلع شوند. چرا باید بعد از فوت متوفی گواهی انحصار وراثت بگیریم؟

گواهی انحصار وراثت، گواهی است که به درخواست ورثه، توسط شورای حل اختلاف آخرین محل اقامتگاه متوفی صادر می شود و در آن ورثه متوفی و میزان سهم الارث هر یک مشخص می شود.

وراث متوفی برای هر گونه اقدام حقوقی در ادارات، دفاتر اسناد رسمی و غیره نیازمند گواهی انحصار وراثت هستند؛ از این رو ورثه نمی توانند بدون انحصار وراثت و دریافت گواهی حصر وراثت، ترکه متوفی را انتقال دهند و تقسیم کنند یا در بابت ترکه به ادارات و بانک ها مراجعه نمایند.

وکیل ارث-موسسه حقوقی دادآرمان-

مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت

وراث متوفی می توانند برای دریافت گواهی انحصار وراثت به یک وکیل ارث وکالت دهند تا با طی مراحل قانونی، گواهی انحصار وراثت را طبق مراحل زیر دریافت نماید.

۱- استشهادیه محضری

۲- شناسنامه متوفی و گواهی فوت

۳- عقدنامه یا رونوشت

۴- شناسنامه وراث

۵- وصیت نامه رسمی متوفی در صورت وجود

۶- گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای متوفیان قبل از سال ۹۵ که تاکنون اقدامی نکرده اند.

نحوه دریافت گواهی فوت

دریافت گواهی فوت، اولین مرحله صدور گواهی انحصار وراثت است؛ به این ترتیب که طبق قانون پس از فوت افراد، دلیل و تاریخ فوت در سیستم الکترونیکی اداره ثبت احوال کشور ثبت می شود و شناسنامه متوفی باطل می شود و گواهی فوت صادر می شود.

به دلیل اهمیت دریافت گواهی فوت باید اشخاص ذی نفع ظرف مدت ۱۰ روز پس از فوت متوفی به همراه مدارک لازم، وفات متوفی را به ثبت احوال اطلاع دهد. چنانچه مدارک شناسایی متوفی در دسترس نبود باید ظرف مدت ۱۰ روز به ثبت احوال مراجعه کرده و وفات متوفی را اعلام نماید و در اولین فرصت شناسنامه متوفی را جهت ابطال تحویل دهد.

جهت دریافت مشـاوره رایگان کلیک کنید!

انتشار آگهی انحصار وراثت

با توجه به راهنمایی وکیل ارث، دلیل انتشار آگهی انحصار وراثت این است که آیا متوفی ورثه دیگری دارد یا خیر؟ مراجع قضایی بعد از بررسی مدارک با دریافت هزینه ‌ی انتشار آگهی از وراث، آگهی انحصار وراثت را در روزنامه های کثیرالانتشار می ‌دهند تا در صورت وجود ورثه ی دیگر، وی به دادگاه مراجعه نماید تا ادعای او مبنی بر وارث بودن اثبات شود و نام وی در لیست وراث متوفی قرار گیرد.

اگر پس از گذشت یک ماه از انتشار آگهی، شخصی به عنوان ورثه مراجعه نکند، گواهی انحصار وراثت صادر می ‌شود.

* نکته: چنانچه متوفی در روستا زندگی می کند، آگهی به صورت چاپی در جایی که در دید همه ی اهالی باشد، نصب می ‌شود.

وکیل مهریه - موسسه حقوقی دادآرمان

حضور وراث برای دریافت گواهی انحصار وراثت

برای دریافت گواهی انحصار وراثت اقدام یکی از ورثه یا وکیل ارث که ورثه به او وکالت داده اند کافی است و نیازی به اقدام همه ی وراث نمی باشد؛ فقط باید ورثه ای که اقدام به دریافت گواهی می کند در سامانه ثنا ثبت نام کند.

یکی از سوالات در مورد دریافت گواهی انحصار وراث ممکن است مطرح شود، عدم همکاری یکی از وراث برای دریافت گواهی انحصار وراثت است، اگر وراث در انحصار وراثت همکاری نکردند چه باید کرد؟

وکیل ارث در تهران برای پاسخ به این سوال می گوید؛ چنانچه به هر دلیلی یکی از وراث در دسترس نباشد و یا برای دریافت گواهی انحصار وراثت همکاری نکند، در این صورت شورای حل اختلاف به درخواست ذی نفع از اداره ثبت احوال استعلام و گواهی انحصار وراثت را صادر می کند.

صدور المثنی برای گواهی انحصار وراثت

هر یک از ورثه می توانند با مراجعه به شورای حل اختلاف، درخواست کپی برابر اصل گواهی انحصار وراثت را نماید. بهتر است ورثه در خصوص مشکلات و سوالات خود در خصوص انحصار وراثت به یک وکیل ارث مراجعه نمایند تا به مناسب ترین پاسخ خود در جهت رفع مشکل دست یابند.

نکته: چنانچه هر یک از ورثه به مفاد گواهی انحصار وراثت اعتراض داشته باشد می تواند بدون قید مدت به گواهی اعتراض نماید.

اگر در خصوص تقسیم ترکه و یا هر یک از دعاوی مربوط به ارث و میراث نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل ارث با تجربه داری، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل ارث در شمال تهران را به شما معرفی می کند.

کلام آخر

وکیل ارث یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مربوط به ارث و میراث و امور حسبی فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین ارث و امور حسبی خصوصا قوانین جدید و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی ارث و میراث آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل ارث، بهترین کسی است که می تواند افراد را در خصوص اختلافات ورثه در تقسیم ترکه و عاوی امور حسبی راهنمایی کند؛ از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره ی حضوری، بهترین وکیل ارث در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل ارث را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل ارث آنلاین بهره مند شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دعاوی ارث و امور حسبی، موسسه حقوقی دادآرمان شماره تلفن وکیل ارث در تهران را در اختیار شما قرار می دهد، تماس بگیر و کاملترین مشاوره را در این زمینه دریافت کن.

 

بیشتر بخوانید…

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

اهمیت مشاوره حقوقی حضوری با وکیل پایه یک 

امروزه به دلیل افزایش اختلافات حقوقی بین افراد جامعه در هنگام طلاق، انجام معاملات و یا عقد قراردادها و غیره، بسیاری از افراد به دلیل ناآگاهی از قوانین و همچنین ناآگاهی از حقوق مالی و اجتماعی خود با یکدیگر دچار اختلاف می شوند و ناگزیر برای حل و فصل اختلافات خود مجبور می شوند به مراجع قضایی مراجعه کنند تا قاضی طبق قانون در خصوص اختلاف واقع شده در مورد حق و حقوق طرفین تصمیم گیری و تعیین تکلیف و رأی مقتضی صادر نماید.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

ثبت دادخواست و شکایات و تقدیم آن به مراجع قضایی صالح و تشکیل پرونده قضایی و پیگیری آن پیچیدگی های خاصی دارد، از این رو اگر افراد خودشان به تنهایی بخواهند برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده در دادگاه اقدام کنند به دلیل ناآگاهی از قوانین و روند رسیدگی به پرونده در مراجع قضایی نتوانند ادله کافی را برای دفاع از حق و حقوق خود و اثبات ادعاهای خود به دادگاه ارائه دهند و به دلیل کمبود ادله و مدارک لازم، رأی به نفع او صادر نشود، به این ترتیب آنها متضرر شده و به حق و حقوق خود نمی رسند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

بهترین راه برای طرح انواع دادخواست و پیگیری پرونده قضایی، مراجعه به یک وکیل پایه یک دادگستری و دریافت مشاوره حقوقی حضوری و وکالت دادن به وکیل است؛ چرا که یک وکیل پایه یک دادگستری به کلیه قوانین و روند رسیدگی دادگاه ها به پرونده های قضایی آشنایی کامل دارد و می تواند افراد را به درستی راهنمایی کند و با وکالت دادن به او برای تنظیم و ثبت دادخواست و حضور یک وکیل پایه یک در پیگیری پرونده، احتمال صدور رأی به نفع موکل و موفقیت در پرونده بیشتر خواهد شد.

اگر نیاز به مشورت با یک وکیل با تجربه داری، برای دریافت راهنمایی و مشاوره حقوقی حضوری رایگان با وکلای پایه یک موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و در خصوص مشکل قضایی خودت هر سوالی داری بپرس.

هزینه مشاوره حقوقی حضوری

در صورتی که افراد برای مشاوره به دفتر وکیل به صورت حضوری مراجعه کنند، باید هزینه مشاوره حضوری با وکیل را پرداخت کنند.

هزینه مشاوره حقوقی حضوری با توجه به موضوع پرونده (طلاق، مهریه، املاک، ثبت احوال، مواد مخدر و…) و پیچیدگی های آن و همچنین مدت زمان مشاوره تعیین می شود و افراد در ازای هزینه ای که پرداخت می کنند به صورت کامل در خصوص پرونده قضایی خود راهنمایی می شوند و وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوع پرونده طبق قانون افراد را راهنمایی می کند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

چنانچه برای حل مشکلات حقوقی و قضایی خود برای دریافت مشاوره و راهنمایی به یکی از وکلای پایه یک موسسه حقوقی دادآرمان مراجعه کنید، می توانید از مزایای مشاوره با یک وکیل با تجربه به صورت رایگان بهره مند شوید.

برای مشاوره حقوقی حضوری باید به چه کسی مراجعه کرد؟

برای دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص پرونده های حقوقی مانند خانواده، املاک، ارث و میراث و یا پرونده های کیفری مانند مواد مخدر، جعل و غیره باید به یک وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کرد.

وکیل پایه یک دادگستری، وکیلی است که می ‌تواند بدون هیچ محدودیتی در تمامی محاکم حقوقی یا کیفری کل کشور فعالیت نماید؛ اما وکلای پایه یک اغلب در یک یا چند زمینه حقوقی یا کیفری فعالیت می کنند مانند وکیل خانواده (وکیل طلاق، وکیل مهریه و…)، وکیل ملکی، وکیل مواد مخدر و غیره.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

افراد برای دریافت مشاوره حقوقی حضوری، باید به وکیلی که در زمینه مورد نظر فعالیت می کند، مراجعه نمایند، مثلا اگر در خصوص مطالبه مهریه سوالی دارند باید برای دریافت مشاوره به وکیل مهریه مراجعه کنند و یا برای ثبت و پیگیری طلاق توافقی به وکیل طلاق توافقی مراجعه کنند و یا در مورد مشکلات تقسیم ترکه باید از یک وکیل ارث، مشاوره دریافت کنند.

اگر سوالی در مورد انواع دعاوی حقوقی و کیفری داری از وکلای با تجربه موسسه حقوقی دادآرمان مشاوره و راهنمایی رایگان دریافت کن.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

مزایای مشاوره حقوقی حضوری با وکیل پایه یک دادگستری

همان طور که گفته شد بهترین راه برای مراجعه به محاکم و طرح دادخواست، دریافت مشاوره حضوری از یک وکیل پایه یک دادگستری است؛ چرا که مشاوره با وکیل برای موکلین مزایایی دارد، که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

موسسه حقوقی دادآرمان

چنانچه افراد بدون مشورت با یک وکیل با تجربه برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده خود اقدام کنند، به دلیل ناآگاهی از قوانین و نحوه رسیدگی محاکم به پرونده ها، تنظیم و طرح دادخواست و همچنین پیگیری پرونده در محاکم بسیار دشوار خواهد شد؛ اما با وکالت دادن به یک وکیل کاردان و با تجربه و دریافت مشاوره حضوری، این امکان برای موکل فراهم می شود که بتواند از دانش و تجربه وکیل در حل و فصل پرونده خود استفاده کند و بدون اینکه روند رسیدگی به پرونده طولانی شود و یا با شکست مواجه شود به نتیجه مطلوب دست پیدا کند و به حق و حقوق خود برسد.

موسسه حقوقی دادآرمان
مشاوره حقوقی رایگان

در حقیقت موکلین با مشاوره حقوقی حضوری با وکیل و وکالت دادن به او برای رسیدگی به پرونده قضایی در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده و با کمترین استرس برای حل و فصل مشکل خود با کمک وکیل از طریق قانونی اقدام کرده اند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان
مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

وکیل آنلاین کیست؟

وکیل آنلاین برای مشاوره حقوقی آنلاین واتساپ و تلگرام کسی است که می تواند بدون تماس تلفنی  با شما یا حضورتان در دفتر وکالت یا مراجعه شما به یک موسسه حقوقی خدمات مشاوره ای ارائه دهد و با بررسی مدارک ارسالی از جانب شما درباره پرونده بهترین رویه حقوقی را پیشنهاد دهد. این امر از طریق شبکه های اجتماعی امکانپذیر می باشد وکیل آنلاین رایگان موسسه حقوقی دادآرمان در تمام زمینه های حقوقی می تواند در کوتاه ترین زمان کارآمدترین مشاوره را به متقاضیان ارائه دهد.

وکیل آنلاین واتساپ کیست؟

امروزه در سرتاسر جهان استفاده از شبکه های اجتماعی مانند واتساپ و تلگرام و … افزایش یافته و کاربران فضای مجازی بیش از گذشته نیازها و مشکلات خود را با دریافت اطلاعات از طریق شبکه های اجتماعی برطرف می کنند. به دلیل نا آگاهی افراد از مسائل حقوقی که با آن سر و کار دارند و در این خصوص نیاز به راهنمایی و مشاوره وکلای مجرب و متخصص دارند، بنابراین احساس نیاز به شماره وکیل آنلاین در تلگرام واتساپ امری مهم خواهد بود.

وکیل آنلاین

وکیل واتساپ موسسه حقوقی دادآرمان بستری مناسب را فراهم آورده تا افراد بتوانند با مراجعه به شماره واتساپ وکیل رایگان به جواب پرسش های متعدد خود در زمینه های مختلف حقوقی دست یابند و مشکلات خود را با کمک وکلای آنلاین تهران در موسسه حقوقی دادآرمان با صرف کمترین زمان و با کمک گرفتن از افرادی با تجربه و متخصص در این حوزه حل و فصل نمایند.

برای اینکه بدونی هزینه وکیل طلاق چقدره کلیک کن.

وکیل آنلاین

در واقع دریافت مشاوره ی حقوقی به صورت غیرحضوری و آنلاین از طریق وکیل واتساپ رایگان

سریع ترین و آسان ترین و کم هزینه ترین روش ممکن می باشد ، که افراد می توانند بدون نیاز به حضور در دفاتر وکالت و صرف زمان برای رفت و آمد به دفتر وکیل و پرداخت هزینه های گزاف در مورد مشکل حقوقی خود، مشاوره و راهنمایی دریافت کنند.

مشاوره رایگان حقوقی در واتساپ با وکلای پایه یک دادگستری انجام می شود که این افراد دارای اطلاعات به روز از قوانین حقوقی و رویه دادگاه های کشور است و می توان با خیال راحت به راهنمایی های وی در زمینه های مختلف حقوقی اعتماد کرد و از شماره وکیل آنلاین رایگان در حل مشکلات و پرونده های حقوقی خود استفاده نمود.

وکیل آنلاین

وکیل آنلاین واتساپ علاوه بر اینکه کاربران را به صورت غیر حضوری در فضای مجازی مشاوره و راهنمایی می کند، با درج نشانی دفتر وکالت و شماره وکیل آنلاین، این امکان را فراهم می کند که در صورت لزوم افراد را نیز به صورت حضوری در دفتر وکالت خود مشاوره دهد و اسناد و مدارک وی را به دقت بررسی و مطالعه کرده و در صورت نیاز، وکالت وی را برای رسیدگی و پیگیری در مراجع قضایی قبول نماید.

 خدمات وکیل آنلاین چت رایگان

چت آنلاین با وکیل موسسه حقوقی دادآرمان یک سیستم خدمات حقوقی و مشاوره ی رایگان آنلاین است که کاربران فضای مجازی می توانند به منظور چت آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری با پیام رسان واتساپ، شماره ی مورد نظر را شماره گیری کرده و سپس سوالات حقوقی خود را مطرح نمایند.

دلایل موجه طلاق از طرف زن چیست؟

وکیل آنلاین

مزایای دریافت مشاوره واتساپ رایگان چیست ؟

وکیل واتساپی این امکان را برای کاربران فراهم نموده است که آنها بتوانند در قسمت چت، سوالات حقوقی خود را مطرح نمایند و پاسخ خود را در سریع ترین زمان ممکن و به صورت رایگان دریافت نمایند. رایگان بودن پاسخگویی به پرسش های حقوقی و سرعت بالای پاسخگویی و همچنین با تجربه بودن وکلای پایه یک دادگستری، از مزایای دریافت شماره وکیل آنلاین رایگان مشاوره ی حقوقی غیر حضوری موسسه حقوقی دادآرمان است.

وکیل آنلاین رایگان ۲۴ساعته واتساپ تعدادی از وکلای پایه دادگستری هستند که در زمینه های مختلف حقوقی تخصص و تجربه دارد و می تواند افراد را در همه ی زمینه های حقوقی به صورت غیر حضوری و رایگان راهنمایی نماید.

وکیل آنلاین

از دیگر مزایای مشاوره ی وکیل آنلاین چت رایگان واتساپ این است که وی می تواند کاربران را در همه ی زمینه های حقوقی و کیفری راهنمایی کرده و به آنها مشاوره دهد و در اموری مربوط به دعاوی خانواده از طریق شماره مشاور خانواده رایگان واتساپ در دعاوی طلاق، مطالبه ی مهریه، نفقه و اجرت المثل، حضانت فرزند، توقیف اموال زوج و اعسار و غیره و یا امور مرتبط با ثبت احوال، مانند تغییر نام یا سن در شناسنامه و امور ملکی و…، همچنین در مورد دعاوی کیفری از جمله کلاهبرداری، سرقت و مواد مخدر، کاربران را راهنمایی کند و به سوالات آنها در کمترین زمان ممکن، مناسب ترین و کارآمدترین پاسخ را ارائه دهد.

بیشتر بدانید: آیا مرد می تواند زن خود را بدون دلیل طلاق دهد؟ طلاق دادن بی دلیل زن چگونه است؟

وکیل آنلاین

مزایای مشاوره با وکیل طلاق توافقی موسسه حقوقی دادآرمان

وکیل واتساپی این امکان را برای کاربران فراهم نموده است که آنها بتوانند در قسمت چت، سوالات حقوقی خود را مطرح نمایند و پاسخ خود را در سریع ترین زمان ممکن و به صورت رایگان دریافت نمایند. رایگان بودن پاسخگویی به پرسش های حقوقی و سرعت بالای پاسخگویی و همچنین با تجربه بودن وکلای پایه یک دادگستری، از مزایای دریافت شماره وکیل آنلاین رایگان مشاوره ی حقوقی غیر حضوری موسسه حقوقی دادآرمان است.

وکیل آنلاین رایگان ۲۴ساعته واتساپ تعدادی از وکلای پایه دادگستری هستند که در زمینه های مختلف حقوقی تخصص و تجربه دارد و می تواند افراد را در همه ی زمینه های حقوقی به صورت غیر حضوری و رایگان راهنمایی نماید.

از دیگر مزایای مشاوره ی وکیل آنلاین چت رایگان واتساپ این است که وی می تواند کاربران را در همه زمینه های حقوقی و کیفری راهنمایی کرده و به آنها مشاوره دهد و در اموری مربوط به دعاوی خانواده از طریق شماره مشاور خانواده رایگان واتساپ در دعاوی طلاق، مطالبه ی مهریه، نفقه و اجرت المثل، حضانت فرزند، توقیف اموال زوج و اعسار و غیره و یا امور مرتبط با ثبت احوال، مانند تغییر نام یا سن در شناسنامه و امور ملکی و…، همچنین در مورد دعاوی کیفری از جمله کلاهبرداری، سرقت و مواد مخدر ، کاربران را راهنمایی کند و به سوالات آنها در کمترین زمان ممکن ، مناسب ترین و کارآمدترین پاسخ را ارائه دهد.

موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره حقوقی آنلاین | ۲۴ ساعته واتساپ

از مهم ترین و کارآمدترین مزایای وکیل آنلاین واتساپ ۲۴ ساعته که مورد توجه بسیاری از کاربران بوده و به جهت داشتن همین ویژگی، بسیاری از افراد تمایل دارند سوالات حقوقی خود را با وکیل آنلاین واتساپ مطرح کنند این است که افراد می توانند به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته و بدون محدودیت زمانی با وکیل آنلاین واتساپ ارتباط برقرار کرده و سوالات حقوقی خود را مطرح کنند و پاسخ مناسب خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند و این ویژگی پاسخگویی ۲۴ ساعته به سوالات کاربران ، برای برخی افراد که مشغله ی زیادی دارند و در طول روز، زمان کافی ندارند تا پرسش های حقوقی خود را در فضای مجازی مطرح کنند و یا به صورت حضوری به دفتر وکالت، جهت حل مشکل خود مراجعه کنند، بسیار مهم و حائز اهمیت است و سبب شده است تا این سیستم پاسخگویی در بین افراد بسیاری مورد توجه و استقبال قرار بگیرد و نیاز افراد در خصوص پاسخگویی آنلاین ۲۴ ساعته توسط وکیل آنلاین واتساپ به سوالات حقوقی آنها بیشتر از گذشته باشد.

وکیل انلاین

مشـاوره آنلاین حقوقی واتساپ چگونه انجام می شود؟

چرا افراد تمایل به دریافت مشاوره ی حقوقی از وکیل آنلاین واتساپ دارند؟

در حال حاضر به دلیل مشغله ی کاری افراد و هزینه های بالای مشاوره ی حقوقی توسط وکلای متخصص و کارآزموده، افراد تمایل دارند تا مشکلات حقوقی خود را از شیوه هایی به جز مراجعه ی حضوری به وکلای مجرب حل کنند و بدون اینکه زمان و هزینه زیادی را صرف کنند به پاسخ سوالات خود در زمینه های حقوقی دست یابند.

وکیل آنلاین

امروزه به دلیل افزایش روز افزون استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مختلف و در دسترس بودن آنها، کاربران فضای مجازی برای دستیابی به پاسخ های خود در امور حقوقی، تمایل دارند از طریق فضای مجازی با وکلای پایه یک دادگستری که در امر وکالت، تجربه و تخصص دارند به صورت غیرحضوری از طریق شماره واتساپ وکیل ارتباط برقرار کرده و سوالات حقوقی خود را مطرح نمایند و وکیل آنلاین واتساپ نیز در کمترین زمان و رایگان سوالات آنها را پاسخ دهد.

وکیل آنلاین

برای اینکه کاربران که سوالات حقوقی خود را با وکیل آنلاین واتساپ مطرح می کنند، به نتیجه ی مطلوبی دست یابند و وکیل بتواند آنها را به درستی و بدون هر گونه خطایی راهنمایی کند، آنها باید در ضمن طرح سوالات خود، اسناد و مدارک مرتبط با سوالات و مشکلات خود را نیز به صورت غیر حضوری و از طریق واتساپ برای وکیل آنلاین واتساپ ارسال نمایند، تا وکیل بتواند با بررسی و مطالعه ی مدارک ارائه شده از سوی کاربر، پاسخ درستی به وی ارائه نماید؛ در غیر این صورت ممکن است به دلیل ابهام در سوالات مطرح شده از سوی کاربر و یا توضیحات اشتباه یا غیر مرتبط با مشکل حقوقی وی وکیل آنلاین نتواند آنها را به درستی راهنمایی کند یا حتی ممکن است اشتباه راهنمایی شده و از این امر دچار ضرر و زیان شوند.

اگر نیاز به مشاوره با یک وکیل با تجربه در امور خانواده داری، می تونی بدون اتلاف وقت و هزینه با وکیل خانواده آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان به صورت غیرحضوری و آنلاین تماس بگیری و هر سوالی داری بپرسی و مشاوره رایگان دریافت کنی.

وکیل آنلاین

با در اختیار داشتن شماره وکیل رایگان می توانید از اتلاف وقت و سردردگمی قضایی خود جلوگیری کنید.

پس ارائه ی مدارک مرتبط و مثبته با سوالات طرح شده ی حقوقی امری ضروری است که باید کاربران ضمن طرح پرسش خود به آن توجه کنند و آن را مد نظر قرار دهند تا وکیل آنلاین واتساپ بتواند به درستی آنها را راهنمایی کند.

وکیل آنلاین

گروه حقوقی واتساپ

بسیاری از مردم در زندگی روزمره با مسائلی رو به رو می شوند که برای حل و فصل آنها نیازمند مراجعه به مراجع قضایی هستند، اما خودشان در امور قضایی ، حقوقی یا کیفری دانش کافی ندارند و مجبور هستند سوالات خود را از افرادی که در این زمینه تخصص دارند، مطرح کنند.

پیش تر در مطالب فوق به این نکته اشاره کردیم، که طرح سوالات حقوقی در فضای مجازی به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و افراد ترجیح می دهند به جای مراجعه به دفتر وکلای دادگستری و صرف هزینه و زمان زیاد، سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق فضای مجازی و با وکیل آنلاین واتساپ مطرح کنند و پاسخ خود را در سریع ترین زمان و به صورت رایگان دریافت کنند.

با توجه به افزایش طرح سوالات حقوقی در گروه حقوقی واتساپ، به بیان چند نکته در این خصوص می پردازیم. گاهی در مشاوره و راهنمایی افراد توسط وکیل آنلاین واتساپ سوالاتی برای آنها مطرح می شود؛ مثلاً وکیلی که به صورت آنلاین افراد را در گروه حقوقی واتساپ، مشاوره و راهنمایی می کند کیست؟ از کجا متوجه شویم وکیل آنلاین واتساپ ما را درست راهنمایی می کند؟ آیا از دانش و تجربه ی کافی در این زمینه برخوردار است یا خیر؟ وظیفه ی وکیل آنلاین واتساپ در مشاوره ی حقوقی به افراد چیست؟ وکیل آنلاین واتساپ در چه اموری می تواند افراد را راهنمایی و مشاوره کند؟

وکیل آنلاین

وکیل آنلاین واتساپ یک وکیل پایه یک دادگستری است که در رشته ی حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا هم تراز آن در حوزه ی عملیه در مقطع کارشناسی یا بالاتر تحصیل کرده است و در آزمون کانون وکلا قبول شده و دوره ی کارآموزی خود را به پایان رسانده و موفق به دریافت مدرک پایه یک دادگستری شده است.

وظیفه ‌ی اصلی وکیل آنلاین رایگان واتساپ در مشاوره ی حقوقی آنلاین، ارائه راهنمایی های حقوقی است، او باید اطلاعات حقوقی مورد نیاز را در اختیار اشخاص قرار دهد.

وکیل آنلاین

وکیل آنلاین واتساپ می تواند افراد را در امور حقوقی مربوط به خانواده، ملکی، شرکت ها، چک و سفته، ثبت احوال و همچنین در امور مربوطه به همه ی دعاوی کیفری، کاربران را مشاوره و راهنمایی دهد. همچنین به صورت تخصصی مشاوره رایگان مهاجرت از طریق واتساپ برای متقاضیان قابل دسترسی خواهدبود.

ویکل آنلاین

خدمات وکیل آنلاین واتساپ تهران

وکیل آنلاین چت رایگان تهران در چه اموری می تواند به کاربران، مشاوره ی حقوقی ارائه نماید؟ وکیل آنلاین تهران یک وکیل پایه یک دادگستری است؛ اما در طرح سوالات حقوقی از طریق آنلاین توجه به یک نکته بسیار ضروری است؛ اینکه موضوعات حقوقی و کیفری که کاربران در مورد آنها سوالات خود را مطرح می کنند در زمینه های مختلفی بوده و یک وکیل پایه یک دادگستری اگر چه در همه ی زمینه های حقوقی اطلاعات دارد و قبول وکالت یا دادن مشاوره ی حقوقی در همه ی موضوعات حقوقی برای وی بلامانع است، اما بهترین شیوه برای وکلای پایه یک دادگستری، کسب تجربه و تخصص در یک یا چند زمینه ی حقوقی یا کیفری می باشد، تا بتواند به طور متمرکز و تخصصی در آن زمینه، فعالیت نماید و به رویه دادگاه ها و قوانین جدید در مورد همان موضوع یا موضوعات خاص آشنایی و احاطه کامل داشته باشد.

وکیل آنلاین

همچنین وکیل آنلاین واتساپ می تواند کاربران را در مورد سوالات مرتبط با امور ملکی مانند خلع ید، تصرف عدوانی، دستور تخلیه فوری و غیره و یا در امور ثبتی مانند ثبت برند، ثبت لگو و ثبت شرکت و تغییرات شرکت، مشاوره مهاجرت واتساپ و غیره راهنمایی کند.

وکیل آنلاین واتساپ که در امور مربوط به دعاوی کیفری تخصص و تجربه دارد و به قوانین و رویه دادگاه ها در پرونده های کیفری آشنایی کامل دارد، می تواند کاربران را در امور کیفری مانند مواد مخدر، جعل و استفاده از سند مجعول، سرقت، کلاهبرداری، رابطه ی نامشروع، جرائم پزشکی و غیره مشاوره نماید.

جواب همه سوالات حقوقی در مشـاوره حقوقی آنلاین
همچنین می توان به صورت غیر حضوری در مورد همه ی موضوعات حقوقی و کیفری خانواده، سوالات خود را از طریق شماره وکیل طلاق رایگان مطرح کرد و پاسخ مناسب را دریافت نمود.

وکیل آنلاین تلگرام

امروزه با توجه به استفاده روز افزون از فضای مجازی توسط کاربران، این امکان فراهم شده است که کاربران بتوانند در مورد موضوعات مختلف، سوالات خود را مطرح کنند و از طریق مشورت با افراد متخصص در زمینه های گوناگون به حل و فصل مشکلات خود بپرازند. از جمله این مسائل، می توان به مشکلات حقوقی و قضایی در زمینه های مختلف، مانند امور ثبتی، ملکی، خانواده و غیره اشاره کرد، که وکیل آنلاین تلگرام می تواند به کاربران مشاوره دهد و در رفع مشکلات حقوقی و قضایی به آنها کمک نماید.

وکیل آنلاین

افراد زیادی هستند که در مسائل روزمره و روابط خود در امور حقوقی با مشکلاتی مواجه هستند و نمی توانند به تنهایی و بدون کمک گرفتن از افراد با تجربه مشکل خود را برطرف نمایند؛ اما به دلیل مشغله ی کاری یا هزینه های مشاوره ی حقوقی نمی توانند حضوری به دفاتر حقوقی مراجعه کنند و از مشاوره و راهنمایی وکلای مجرب و متخصص بهره مند گردند؛ به همین دلیل به صورت غیر حضوری و از طریق تلگرام با وکیل آنلاین تلگرام ارتباط برقرار کرده و با مطرح کردن پرسش های خود با وکیل آنلاین تلگرام به حل مشکلات خود با صرف کمترین زمان و هزینه می پردازند.

وکیل آنلاین

مشـاوره حقوقی آنلاین با وکیل از طریق تلگرام

کاربران فضای مجازی می توانند از طریق شماره وکیل آنلاین رایگان در تلگرام با وکلای مجرب پایه یک دادگستری در زمینه های مختلف حقوقی و یا کیفری، ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را به صورت غیر حضوری مطرح کنند؛ اما چگونه می توان از طریق گروه پرسش و پاسخی حقوقی تلگرام

 با وکیل آنلاین تلگرام در مورد مشکل خود مشورت نمود و سوالات خود را مطرح و پاسخ خود را از وکیل دریافت کرد؟

وکیل آنلاین

در واقع وکیل آنلاین تلگرام، وکیلی است که به صورت مجازی و از طریق گروه تلگرامی وکیل آنلاین، سوالات کاربران را پاسخ می دهد؛ به این ترتیب که وکیل آنلاین تلگرام، دارای گروه یا کانال مردمی است و از این طریق به صورت غیر حضوری به کاربران مشاوره می دهد. گروه تلگرامی پرسش و پاسخ وکلا می تواند با مطالعه و بررسی مدارک ارسالی توسط کاربران، خدمات حقوقی مناسبی را در این بستر ارائه دهد.

وکیل آنلاین

شروع مشاوره برای کاربران و طرح سوالات ساده و کلی به صورت غیرحضوری از طریق تلگرام، اولین گام برای حل مشکلات حقوقی و قضایی افراد است؛ سپس کاربران می توانند بعد از مشاوره غیر حضوری با وکیل آنلاین تلگرام در ادامه ی رسیدگی به مشکل خود به صورت حضوری نیز به وی مراجعه کنند.

وکیل آنلاین تلگرام با درج نشانی دفتر وکالت و شماره تماس خود، این امکان را فراهم می کند که کابران در صورت نیاز بتوانند به صورت حضوری نیز به وی مراجعه کنند و وکیل با بررسی اسناد و مدارکی که موکلین ارائه می دهند، به صورت حضوری آنها را راهنمایی نماید.

وکیل آنلاین

وکیل آنلاین (همراه با مشاوره حقوقی ) رایگان 

وکیل آنلاین رایگان که یک وکیل پایه یک دادگستری است، با توجه به تخصص و تجربه خود که می تواند در یکی از زمینه های مختلف اعم از حقوقی مانند امور مربوط به طلاق، مطالبه مهریه، حضانت فرزند، ثبت احوال و غیره و امور کیفری مانند قتل، سرقت، مواد مخدر و غیره باشد؛ افراد را با هزینه کم یا رایگان به صورت غیر حضوری و آنلاین راهنمایی کند.

وکیل آنلاین رایگان که در مورد مسائل حقوقی افراد را راهنمایی می کند ، به حقوق مدنی و تجارت آشنایی دارد و رویه دادگاه های حقوقی را به خوبی می داند و با قوانین حقوقی اعم از قانون مدنی، قانون آیین دادرسی مدنی، قانون تجارت، قانون حمایت خانواده و غیره آشنایی کامل دارد و در این زمینه ها فعالیت و تخصص دارد.

مشاوره خانواده، ملکی و کیفری
همچنین وکیل آنلاین رایگان می تواند افراد را در مورد پرونده های کیفری مانند جعل، کلاهبرداری، فروش مال غیر، مواد مخدر، سرقت، جرائم رایانه ای و غیره مشاوره و راهنمایی کند و در زمینه ی حل و فصل پرونده ها در دعاوی کیفری تخصص دارد.

وکیل آنلاین رایگان می تواند در صورت لزوم به موکل، علاوه بر مشاوره ی رایگان آنلاین، در دفتر وکالت خود نیز مشاوره ی حضوری بدهد.

وکیل آنلاین

وکیل آنلاین در تهران

وکیل آنلاین تهران یک وکیل پایه یک با تجربه است، که با توجه به تخصص و حوزه ی فعالیت خود، به راهنمایی و مشاوره ی غیر حضوری و آنلاین کاربران می پردازد. مشاوره ی غیر حضوری و آنلاین وکیل، یکی از بهترین خدماتی است که وکیل آنلاین تهران به کاربران ارائه می دهد و با راهنمایی کاربران در مورد مسائل حقوقی به حل مشکلات آنها در زمینه های مختلف حقوقی مانند امور خانواده (طلاق، مطالبه مهریه، حضانت و اجرت المثل ایام زوجیت و غیره)، امور ثبتی، ملکی و… می پردازد.

وکیل آنلاین

وکیل آنلاین تهران علاوه بر اینکه در شبکه های اجتماعی به صورت غیر حضوری به مشاوره حقوقی کابران می پردازد، در صورت نیاز می تواند موکلین را به صورت حضوری در دفتر وکالت خود در تهران نیز راهنمایی کند یا وکالت وی را در رسیدگی و پیگیری به پرونده نیز قبول نماید.

هزینه مشاوره ی حقوقی وکیل آنلاین تهران بسیار کمتر از مشاوره ی حضوری است.

مشاوره خانواده، ملکی و کیفری
هزینه مشاوره ی آنلاین بستگی به مدت زمان مشاوره و نوع موضوعی دارد که کاربر در مورد آن مشاوره دریافت می کند، همچنین به پیچیدگی موضوع نیز بستگی دارد؛ به همین دلیل هزینه مشاوره در موضوعات مختلف متفاوت است و همه ی مشاوره های آنلاین با هزینه ی یکسان انجام نمی شود.
وکیل آنلاین

وکیل آنلاین (مشاوره آنلاین حقوقی) مهریه

امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت سکه، مهریه به یکی از چالش های مهم زوجین تبدیل شده است. مهریه یکی از حقوق مالی زوجه است که به محض عقد ازدواج به زن تعلق می گیرد و شوهر ملزم به پرداخت آن است. دعاوی بسیاری هستند که در خصوص مهریه در دادگاه های خانواده مطرح می شوند؛ به همین دلیل سوالات زیادی برای کاربران فضای مجازی در خصوص دعاوی مربوط به مهریه از جمله مطالبه ی مهریه، اعسار از پرداخت مهریه و توقیف اموال زوج و غیره مطرح می شود.

وکیل آنلاین

کاربران فضای مجاری می توانند سوالات خود در خصوص دعاوی مرتبط با مهریه را به صورت غیر حضوری و آنلاین از وکیل آنلاین مهریه به صورت رایگان یا با هزینه ی کم و با صرف کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به حضور در دفتر وکالت مطرح نمایند.

وکیل مهریه با توجه به تخصص و تجربه ی خود در خصوص دعاوی مرتبط با مهریه، کاربران را راهنمایی می کند و با پاسخ به سوالات آنها در این خصوص به کاربران مشاوره می دهد. همچنین کاربران باید در مورد نوع و مقدار مهریه خود، اطلاعات کافی و درستی را در اختیار وکیل آنلاین مهریه قرار دهند تا وکیل بتواند به صورت غیر حضوری آنها را راهنمایی کند.

وکیل آنلاین

وکیل آنلاین (مشاوره حقوقی آنلاین) طلاق

وکیل آنلاین طلاق وکیلی است که تخصص و تجربه ی زیادی در دعاوی مربوط به خانواده، خصوصاً دعاوی مرتبط با طلاق دارد؛ وکیل آنلاین طلاق از جدیدترین قوانین مربوط به امور خانواده آگاه است و پیوسته در به روز کردن اطلاعات خود در این زمینه تلاش می کند و به دلیل تجربه ای که در مورد پرونده های طلاق دارد، به روند دادگاه های خانواده اعم از دادگاه بدوی، تجدیدنظر و دیوان عالی کشور و نحوه ی رسیدگی به پرونده های طلاق در دادگاه آشنایی دارد و می تواند کاربران فضای مجازی را که در این زمینه سوالات زیادی دارند را راهنمایی و به حل مشکلات آنها در این خصوص کمک نماید.

افراد می توانند با در اختیار قرار دادن اطلاعات کافی و ارائه اسناد و مدارک خود به صورت آنلاین، از وکیل آنلاین طلاق، مشاوره و راهنمایی بگیرند و وکیل نیز با اطلاعات و مدارکی که کاربر به صورت آنلاین در اختیار وی قرار داده است او را راهنمایی کند.

همچنین وکیل آنلاین طلاق می تواند در صورت لزوم و با درخواست کاربر در دفتر وکالت خود به وی مشاوره ی حضوری داده و در صورت نیاز وکالت وی را در رسیدگی به پرونده ی طلاق قبول کند.

موسسه حقوقی دادآرمان

وکیل آنلاین مواد مخدر

در دنیای امروز به دلیل افزایش روز افزون خرید و فروش مواد مخدر اعم از صنعتی و سنتی و تبدیل شدن معاملات مواد مخدر به یک تجارت سود آور برای سوداگران مواد مخدر، خطرات عظیم و جبران ناپذیری همه ی جوامع را تهدید می کند.

بسیاری از افراد وجود دارند که ممکن است به طور آگاهانه حتی ناخواسته در دام مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن گرفتار شوند و برای رهایی از آن نیازمند راهنمایی باشند.

جواب همه سوالات حقوقی در مشـاوره حقوقی آنلاین
بدون شک اولین و سریع ترین راه برای دریافت مشاوره در خصوص دعاوی مربوط به مواد مخدر، کمک گرفتن از یک وکیل آنلاین مواد مخدر است، که در زمینه جرائم و پرونده های مواد مخدر تخصص و تجربه زیادی دارد. در واقع وکیل آنلاین مواد مخدر، وکیلی است که به رویه دادگاه های کیفری در خصوص جرائم مواد مخدر آشنایی دارد و می تواند کاربر را در مورد مجازات های مربوط به جرائم مواد مخدر اعم از حبس، جزای نقدی، شلاق و غیره و همچنین تخفیف مجازات ها راهنمایی کند.
وکیل آنلاین

وکیل آنلاین مواد مخدر می تواند با تجربه و تخصصی که در این زمینه دارد به تمام سوالات کاربران در مورد دعاوی و پرونده های مواد مخدر پاسخ دهد و به حل مشکلات آنها کمک کند.

وکیل آنلاین فوری

به دلیل مشغله افراد و عدم امکان دسترسی سریع و آسان و کم هزینه به خدمات حقوقی و قضایی بسیاری از افراد که کاربران فضای مجازی هستند، تمایل دارند سوالات خود را زمینه های حقوقی و کیفری در شبکه های اجتماعی و به صورت آنلاین مطرح کنند. به این منظور بهترین و سریع ترین روش برای دستیابی به یک وکیل پایه یک با تجربه و متخصص، این است که سوالات و مشکلات خود را با یک وکیل آنلاین فوری مطرح کنیم.

جواب همه سوالات حقوقی در مشـاوره حقوقی آنلاین
وکیل آنلاین فوری، وکیلی است که با صرف زمان به پاسخگویی پرسش های کاربران در شبکه های اجتماعی می پردازد (مانند تلگرام و واتساپ) و پاسخگویی سریع به سوالات کاربران باعث می شود ، هم در وقت و هزینه ی آنها صرفه جویی شود، هم کاربران به جواب خود برسند و وکیل آنلاین فوری از این طریق به حل مشکلات آنها کمک می کند.
وکیل آنلاین

یکی از مهمترین مزایای مشاوره ی حقوقی توسط وکیل آنلاین فوری، در واقع سریع بودن دریافت مشاوره است و وکیل آنلاین فوری به راحتی در دسترس بوده و کاربران می توانند در هر ساعت از شبانه روز از وکیل آنلاین، مشاوره ی فوری دریافت کنند؛ این ویژگی خصوصاً برای افراد پر مشغله بسیار مورد توجه قرار می گیرد. 

مشـاوره خانواده، ملکی و کیفری
مسئولیت های یک وکیل آنلاین

گاهی ممکن است کاربران فضای مجازی برای صرفه جویی در زمان و هزینه ، مسائل حقوقی یا کیفری خود را با یک وکیل پایه یک دادگستری به صورت آنلاین مطرح کنند و با طرح سوالات در زمینه های مختلف به حل مشکلات حقوقی و کیفری خود بپردازند.

با توجه به اینکه امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی افراد تمایل بیشتری برای دریافت مشاوره و راهنمایی از وکیل آنلاین دارند ؛ مسئولیت یک وکیل آنلاین در مقابل کاربران چیست؟

وکیل آنلاین

یکی از مسئولیت های یک وکیل آنلاین در مقابل کاربران که به طرح پرسش می پردازند، این است که با به روز کردن اطلاعات خود در زمینه های حقوقی یا کیفری که در آن تجربه و تخصص دارد، به سوالات کاربران به درستی پاسخ دهد تا در صورت نا آگاهی از قوانین جدید، کاربران دچار گمراهی یا ضرر نشوند و آنها بتوانند با خیال راحت به اطلاعات وی در پاسخگویی به سوالاتشان اعتماد کنند.

همچنین از مسئولیت های یک وکیل آنلاین این است که برای پاسخ به پرسش کاربران زمان کافی اختصاص دهد و با دقت سوالات آنها را بررسی کند، تا منجر به راهنمایی اشتباه و گمراه کننده به کاربران نباشد و کاربران بتوانند از مزایای مشاوره آنلاین توسط وکیل بهره مند شوند.

وکیل آنلاین

گروه پرسش و پاسخ حقوقی تلگرام

امروزه با توجه به افزایش و گستردگی روابط بین اشخاص، به خصوص در زمینه های مالی و حقوقی و نیاز افراد به داشتن اطلاعات حقوقی و قانونی در خصوص معاملات، نقل و انتقالات و خیلی از اموری که به نوعی با مسائل حقوقی و قضایی در ارتباط است، همچنین با توجه به مشغله زیاد افراد و نداشتن زمان و دانش کافی برای بررسی و رسیدگی به امور حقوقی خود، نیاز افراد در دریافت مشاوره ی حقوقی آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی، هر روز بیشتر می شود و کاربران باید بتوانند سوالات حقوقی خود را در فضای مجازی مطرح و پاسخ های مناسب را دریافت کنند؛ به این منظور گروه پرسش و پاسخ حقوقی تلگرام برای پاسخ به سوالات کاربران در زمینه مسائل حقوقی کاربران توسط وکلای مجرب که از وکلای پایه یک دادگستری هستند و هر کدام در یک یا چند زمینه خاص حقوقی، تخصص و تجربه دارند و کاربران می توانند در گروه پرسش و پاسخ حقوقی تلگرام، سوالات خود را با وکلای متخصص در مورد موضوعاتی مانند طلاق، مطالبه ی مهریه، توقیف اموال زوج، امور ثبتی، ملکی و سوالات بی شمار دیگر در همه زمینه های حقوقی مطرح کنند و در کمترین زمان ممکن به پاسخ خود دست یابند.

وکیل آنلاین

کانال پرسش و پاسخ حقوقی

با توجه به گستردگی شبکه های اجتماعی و نیاز روز افزون افراد جامعه در راستای استفاده از شبکه های اجتماعی، موسسه حقوقی دادآرمان بستر مناسبی را برای ورود و استفاده کاربران فضای مجازی در این زمینه فراهم نموده است . وکیل آنلاین تلگرام به منظور آگاه سازی کاربران در کانال تلگرامی وکیل آنلاین

موسسه حقوقی دادآرمان به آیدی @dadarmanlf، روزانه مطالب حقوقی و اجتماعی را بارگزاری نموده تا اعضای کانال حقوقی وکلا با پرسش و پاسخ حقوقی بتوانند از طریق آیدی تلگرام با ادمین موسسه حقوقی دادآرمان که از وکلای پایه یک دادگستری که در امر وکالت در زمینه های مختلف حقوقی با تجربه و متخصص می باشد؛ ارتباط برقرار نموده و با گذاشتن پیام های خود در قسمت چت، سوالات حقوقی خود را مطرح کنند و مناسب ترین پاسخ را از وکیل آنلاین چت تلگرام  صورت رایگان دریافت نمایند، از خدمات رایگان موسسه حقوقی دادآرمان، امکان برقراری چت تصویری از طریق شبکه های اجتماعی با وکلای متخصص و کار آزموده این موسسه در این حوزه می باشد.

وکیل آنلاین

همچنین وکیل آنلاین تلگرام موسسه حقوقی دادآرمان و قسمت چت کانال تلگرام، پاسخگوی سوالات حقوقی کاربران به صورت رایگان و جامع می باشد. کاربران باید به این نکته توجه کنند که در صورت نیاز به مشاوره حقوقی آنلاین در کانال پرسش و پاسخ حقوقی، سوالات خود را به صورت واضح و بدون حاشیه مطرح کنند تا زمان کمتری در پاسخگویی به آنها صرف شود.  تا وکلای ناظر بر بهترین کانال تلگرام حقوقی بتوانند آنها را راهنمایی کنند.

بیشتر بخوانید…

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

نحله چیست؟

وکیل طلاق موسسه حقوقی دادآرمان درباره نحله در طلاق از طرف مرد می گوید:

طبق قانون و شرع مقدس اسلام به محض عقد نکاح حقوق مالی به زن تعلق می گیرد که زن می تواند با توجه به شرایط خاصی می تواند حقوق مالی خود را از شوهر مطالبه نماید. مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت و تنصیف اموال مرد از جمله حقوق مالی زن هستند که با عقد نکاح به زن تعلق می گیرد.

علاوه بر مواردی که در خصوص حقوق مالی زوجه برشمردیم نحله نیز یکی دیگر از حقوق مالی زن است که در شرایط خاصی به او تعلق می گیرد.

وکیل طلاق

نحله به معنی بخشش و هدیه است و زمانی که مرد بخواهد همسر خود را طلاق دهد در صورتی که زن مستحق دریافت اجرت المثل ایام زوجیت نباشد، دادگاه مبلغی را به عنوان نحله برای زن تعیین می کند و مرد ملزم به پرداخت آن است؛ در واقع نحله مبلغی است که در مقابل زحمات و کارهایی که زن در طی زندگی مشترک در منزل شوهر انجام داده است،گرچه انجام آنها از نظر شرعی بر عهده وی نبوده است، پرداخت می شود و زوجه می‌ تواند مانند سایر حقوق مالی خود نحله را نیز مطالبه نماید.

طبق ماده ۵۸ قانون حمایت خانواده با توجه به سال های زندگی مشترک و نوع کارهایی که زن در خانه شوهر انجام داده و توانایی مالی مرد، دادگاه مبلغی را از باب بخشش برای زوجه تعیین می کند.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

اگر برای مطالبه حقوق مالی خود در هنگام طلاق مانند نحله (یا اجرت المثل ایام زوجیت) نیاز به راهنمایی و مشاوره با یک وکیل طلاق با تجربه داری، موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در شمال تهران را به شما معرفی می کند.

شرایط دریافت نحله

همان طور که گفته شد در هنگام طلاق در صورتی که به زن اجرت المثل ایام زوجیت تعلق نگیرد زن می تواند پرداخت نحله توسط مرد را از دادگاه خانواده درخواست نماید. اما نحله در شرایط خاصی به زن تعلق می گیرد که عبارتند از:

۱- باید طلاق از طرف مرد باشد و در صورتی که زن تقاضای طلاق نماید به وی نحله تعلق نمی گیرد.

۲- مطالبه نحله از سوی زوجه فقط در هنگام طلاق امکان پذیر است و برخلاف مهریه و نفقه زن نمی تواند در طی زندگی مشترک از مرد نحله مطالبه کند.

۳- در صورتی که درخواست طلاق از طرف مرد به دلیل نشوز زن باشد و مرد به دلیل عدم تمکین زوجه و تخلف زن از انجام وظایف زناشویی تقاضای طلاق نماید به زن نحله تعلق نمی گیرد.

۴- نحله فقط زمانی به زن تعلق می گیرد که زن مستحق دریافت اجرت المثل ایام زوجیت نباشد و در صورتی که به او اجرت المثل تعلق بگیرد نمی تواند تقاضای مطالبه نحله را بنماید.

۵- برای مطالبه نحله از سوی زن باید عقد نکاح، دائمی باشد و در عقد موقت به زن نحله تعلق نمی گیرد.

مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی دادآرمان

موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل طلاق تضمینی در غرب تهران را به شما معرفی می کند تا با دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص دعاوی طلاق بتونی به حقوق خود در طلاق برسی.

نحوه تعیین نحله

برای تعیین مبلغ نحله بر خلاف اجرت‌ المثل ایام زوجیت نیازی به کارشناسی نیست، بلکه مبلغ را قاضی دادگاه طبق سال ‌های زندگی مشترک و کارهایی که زوجه انجام داده است تعیین می‌ کند و طبق ماده ۵۸ قانون حمایت خانواده مقدار نحله با توجه به توانایی مالی مرد تعیین می شود.

در قانون اصل بر این است که برای انجام هر کاری توسط افراد اجرت و دستمزدی در نظر گرفته شود و اگر کاری رایگان انجام شده باشد باید ثابت شود و به همین دلیل کارهای خانه داری که زن در منزل شوهر انجام می دهد اگر خارج از حدود وظایف شرعی باشد برای آن اجرت و دستمزدی در نظر گرفته می شود.

وکیل طلاق

برای اینکه از حقوق مالی خود در طلاق (مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت (یا نحله) و تنصیف اموال مرد) مطلع بشی، با موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و از بهترین وکیل طلاق تضمینی در شرق تهران مشاوره رایگان دریافت کن.

مقایسه نحله و اجرت المثل ایام زوجیت

نحله و اجرت المثل هر دو از حقوق مالی زن محسوب می شوند و هر دو دستمزد زن برای انجام کارهای خانه داری و نگه داری فرزندان هستند، که در هنگام طلاق زن می تواند آن را مطالبه نماید، از این زن در هنگام طلاق فقط می تواند یکی از آنها را مطالبه نماید و در صورتی که اجرت المثل ایام زوجیت به زن تعلق نگیرد قاضی دادگاه خانواده مبلغی را به عنوان نحله تعیین می کند.

اگر زن بخواهد هنگام طلاق اجرت المثل ایام زوجیت را مطالبه نماید مبلغ آن براساس سن، موقعیت اجتماعی و خانوادگی زن، میزان تحصیلات، تعداد فرزندان، خانه دار یا شاغل بودن زن، جنسیت فرزندان و غیره توسط کارشناس دادگستری تعیین می شود اما مبلغ نحله طبق سال های زندگی مشترک و توانایی مالی مرد بدون نیاز به کارشناسی و توسط قاضی دادگاه تعیین می شود.

موسسه حقوقی دادآرمان

وکیل طلاق تضمینی موسسه حقوقی دادآرمان آماده ی پاسخگویی به سوالات شما در خصوص طلاق و دعاوی مربوط به آن است، از این رو می تونی با شماره ی بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران تماس بگیری و مشاوره رایگان دریافت کنی.

کلام آخر

برای اینکه زن بتواند در هنگام طلاق به کلیه حقوق مالی خود برسد، بهتر است در خصوص مطالبه حقوق  خود از یک وکیل طلاق با تجربه کمک بگیرد تا از تضییع حقوق خود در طلاق جلوگیری نماید.

وکیل طلاق یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی مربوط به طلاق فعالیت و قبول وکالت می نماید و به همه ی قوانین طلاق خصوصا قوانین جدید و همچنین روند رسیدگی دادگاه خانواده به دعاوی طلاق آشنایی کامل دارد، بنابراین وکیل طلاق بهترین کسی است که می تواند هر یک از زوجین را برای طلاق و مطالبه ی حقوق آنها در طلاق و پس از آن راهنمایی کند؛ از این رو موسسه حقوقی دادآرمان برای دریافت مشاوره ی حضوری، بهترین وکیل طلاق تضمینی در تهران را به شما معرفی می کند؛ همچنین در صورتی که وقت کافی برای مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل طلاق را ندارید، می توانید برای دریافت مشاوره ی رایگان به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه ی حضوری، با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان اقدام کنید و بدون اتلاف وقت و هزینه از مزایای مشورت با یک وکیل آنلاین طلاق بهره مند شوید.

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 –

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دعاوی خانواده، با وکیل خانواده آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

وکیل طلاق